• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 15 دی 1398
کد مطلب : 92116
+
-

خلیل‌زاده: مدیرعاملی فتح‌الله‌زاده؟

محمد زارعی | اسماعیل خلیل‌زاده، رئیس هیأت مدیره و سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال، امیدوار است این تیم بتواند به‌سرعت مشکلات پس از جدایی استراماچونی را پشت سر بگذارد. او که این روزها به‌نظر می‌رسد مقبولیتی نسبی بین بازیکنان استقلال پیدا کرده، درباره انتخاب فرهاد مجیدی به جای آندره‌آ استراماچونی به روزنامه همشهری گفت: «برای اینکه نابسامانی‌ها پیرامون تیم را سر و سامان دهیم، تصمیم گرفتیم سرمربی جدید انتخاب کنیم. ما چندین گزینه برای سرمربیگری استقلال داشتیم اما بعد از بررسی‌های لازم 3روز پیش فرهاد مجیدی را به‌عنوان سرمربی جدید انتخاب کردیم. 25روز تلاش کردیم تا آقای استراماچونی برگردد اما با نامهربانی روبه‌رو شدیم. از روز دوشنبه بازیکنان می‌آیند تا استارت تمرینات زده شود، البته این تأخیر در آغاز تمرینات به‌دلیل شهادت سپهبد قاسم سلیمانی است که جا دارد شهادت او را تسلیت بگویم.» 
گفته می‌شود یکی از شروط فرهاد مجیدی برای پذیرش سرمربیگری استقلال، پرداخت مطالبات بازیکنان تیم است. خلیل‌زاده تأیید می‌کند که بخشی از بدهی باشگاه به بازیکنان تسویه خواهد شد: «بنده به امور مالی باشگاه گفتم از امروز بخشی از مطالبات بازیکنان را پرداخت کنند. ما قانونا باید تا نیم‌فصل 45درصد به بازیکنان پول بدهیم اما پرداختی ما 35تا 40درصد خواهد بود. البته 15روز بعد هم دوباره پرداختی به بازیکنان خواهیم داشت.»
برخی منابع از انتخاب عبدالرضا موسوی به جای میرشاد ماجدی در هیأت مدیره استقلال خبر داده‌اند. به گفته خلیل‌زاده، هنوز حکمی برای موسوی صادر نشده است. او درباره تغییرات هیأت‌مدیره استقلال می‌گوید: «من با آقای موسوی ارتباط دارم. مرد بزرگ و تاجر خوبی است. البته هنوز حکمی نگرفته است. من هم شنیده‌ام قرار است به‌زودی با تصمیم وزیر ورزش به هیأت‌مدیره بیاید. او جانشین آقای ماجدی خواهد شد که قرار است در جای دیگر پست بگیرد. یعنی جدایی ماجدی به‌دلیل ناراحتی نبود. ما هم استعفای او را پذیرفتیم، اما استقلال به کسی مثل موسوی که بیزینس‌من هستند، نیاز دارد. البته فتح‌الله‌زاده هم استعفا داد که ما سریع آن را رد کردیم. فتحی هم از هیأت مدیره استعفا نداده و هنوز هست. آقای منزوی هم در کارسازی اقتصادی، مسائل مربوط به اسپانسر و تهیه گزارش مربوط به این حوزه‌ها خیلی کمک می‌کند. آدم دانایی است و خوب کار می‌کند. مقطعی هم که بحران داشتیم، نشان داد آدمی دارای استراتژی است. در این چند روز اگر هم بخواهد برود، ما مخالفت می‌کنیم. حالا آینده را نمی‌دانم.»
باشگاه استقلال قرار است تا چه زمانی با سرپرست اداره شود؟ آیا علی فتح‌الله‌زاده همچنان گزینه مدیرعاملی باشگاه است؟ خلیل‌زاده در پاسخ به این سؤالات می‌گوید: «هرچیزی که وزیر ورزش و هیأت مدیره تصمیم بگیرد، ما عمل می‌کنیم. من هم شاید توانایی اداره باشگاه را نداشته باشم و شاید هم داشته باشم، اما تصمیمی که گرفته شده و خود فتح‌الله‌زاده هم موافق آن است، با همین وضعیت فعلی ادامه بدهیم و در آینده که باشگاه به ثبات رسید، در مورد مدیرعامل هم تصمیم می‌گیریم.» 
گفته می‌شود باشگاه استقلال هزینه‌ زیادی برای بازگرداندن استراماچونی کرده. خلیل‌زاده درباره میزان این هزینه‌ها می‌گوید: «150هزار یورو طلب خود استراماچونی بود که پرداخت کردیم. هزینه‌هایی‌ هم برای سفر قطر بنده، رحمان رضایی و خطیر انجام شد. همچنین وکیلی هم که از سوئیس آمده بود، دقیقا هزینه‌ها مشخص نیست. قرار است در آینده ‌ هزینه‌های انجام شده به‌طور رسمی اعلام شود. اما مهم موفقیت تیم است. امیدوارم فرهاد مجیدی در کار خود موفق باشد. ما خیلی امیدوار هستیم.» 

این خبر را به اشتراک بگذارید