• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 15 دی 1398
کد مطلب : 92038
+
-

مشهد در انتظار خادم حرم امام رضاع

مشهد در انتظار خادم حرم امام رضاع

پیکر شهید سردار سلیمانی برای تشییع در جوار حرم رضوی امروز از اهواز به مشهد مقدس منتقل می‌شود و مسئولان شهری و استانی از روز شنبه با تشکیل ستادی مقدمات لازم برای اجرای این مراسم را فراهم کرده‌اند. بنا به اعلام استانداری خراسان رضوی، یکشنبه ۱۵دی، ادارات مشهد تعطیل نیست اما حضور کارمندان ادارات برای تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی بلامانع است. در این روز مدارس نواحی هفتگانه مشهد در تمام مقاطع و در 2نوبت صبح و عصر تعطیل خواهند بود. اتاق اصناف مشهد نیز اعلام کرده است که در این روز واحدهای صنفی علی‌الخصوص اصناف اطراف حرم مطهر رضوی تعطیل خواهندبود.

مسیر تشییع میدان 15خرداد - میدان بسیج - میدان بیت المقدس - حرم مطهر رضوی خواهد بود و رئیس شورای شهر مشهد در‌این‌باره می‌گوید: فضای عمومی شهر همانطور که از روز جمعه مشاهده می‌شود سرشار از حزن و اندوه است. سردار عزیزمان متعلق به کل ملت ایران است و این افتخار و توفیقی برای هر شهر خواهد بود که امکان برگزاری مراسم داشته باشد اما به‌دلیل اینکه ایشان افتخار خادمی امام رضا(ع) را داشتند پیکر این شهید به مشهد حمل می‌شود و برای همشهریان فرصت مغتنمی فراهم می‌شود که در این مراسم شرکت کنند.
«محمدرضا حیدری» می‌افزاید: مراسم تشییع سردار سلیمانی بنا به برنامه‌ریزی انجام شده ساعت12 یکشنبه 15دی‌ انجام می‌شود. البته به‌دلیل اینکه پیکر شهید باید از شهر اهواز و پس از برگزاری مراسم به مشهد منتقل شود ممکن است تغییرات ناخواسته‌ای در ساعت اجرا به‌وجود بیاید. با این‌حال تمام دستگاه‌ها و مجموعه‌های مرتبط اقدامات لازم را انجام داده‌اند و فضا برای استقبال باشکوه شهر مشهد از شهید سلیمانی آماده است.
او بیان می‌کند: شورای شهر و شهرداری برای تسهیل در رفت‌وآمد شهروندان مشهدی تصمیم گرفته است که خطوط قطار شهری و خطوط اتوبوسرانی منتهی به مسیر‌ تشییع پیکر شهید سلیمانی به‌صورت رایگان فعالیت ‌کنند. به‌ این منظور یک ساعت پیش از مراسم یعنی از ساعت11 تا ساعت17 شهروندان می‌توانند به‌صورت رایگان از قطار شهری استفاده کنند. خطوط اتوبوسرانی منتهی به میدان 15خرداد یا دیگر میادینی که در مسیر قرار دارد، در ابتدای مراسم و در انتهای مراسم، خطوطی که از حرم به سمت مقاصد دیگر حرکت می‌کند رایگان خواهد بود تا عزاداران بتوانند برای رفت‌وآمد از آنها استفاده کنند.

حیدری با اشاره به تشکیل ستاد برگزاری مراسم در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و استانداری خراسان رضوی می‌افزاید: همه جزئیات اجرایی با هماهنگی این ستاد انجام خواهد شد. شهرداری نیز با استفاده از ظرفیت‌هایی که در اختیار داشت استرابورد‌ها و بیلبورد‌ها را مزین به تصویر این شهید عزیز کرده است و اطلاع‌رسانی‌ درباره برنامه‌های مرتبط هم انجام می‌شود.
رئیس شورای شهر مشهد تأکید می‌کند: در اثر این حادثه غم‌انگیز یک پیوستگی عاطفی معنوی در کشور شکل گرفته است که خود به وحدت و انسجام اجتماعی کمک می‌کند. شورای شهر مشهد نیز تصمیم دارد یکی از معابر، میادین یا فضا‌های شهر به نام شهید سلیمانی نامگذاری شود و تندیس این شهید هم بعد از طی شدن مقدمات کاری لازم، در آن نصب خواهد شد.

محدودیت‌های ترافیکی مراسم تشییع پیکر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی

بنا به اعلام پلیس راهور مشهد، از ساعت ۹ صبح یکشنبه، پاکسازی خیابان امام رضا(ع) از میدان بیت‌المقدس تا میدان ۱۵ خرداد در مسیر رفت و برگشت انجام می‌شود. از ساعت ۱۰ صبح محدودیت تردد در مسیرهای منتهی به خیابان امام رضا(ع) شامل میدان امام خمینی به سمت میدان ۱۵ خرداد، آخرین خیابان به سمت خیابان امام رضا(ع) از سمت پایانه مسافربری، تقاطع کوشش به سمت میدان ۱۵ خرداد، تقاطع نخریسی به سمت میدان بسیج، تقاطع بیسیم به سمت میدان بسیج، تقاطع عنصری و همچنین تقاطع شهید اندرزگو اعمال خواهد شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید