• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 15 دی 1398
کد مطلب : 92033
+
-

پایتخت به پیشواز سردار‌دل‌ها رفت

پایتخت به پیشواز سردار‌دل‌ها رفت

محمودمولایی _ خبر‌نگار

غروب سردار دل‌ها، حال و هوای غریبی به شهر تهران داده. شهر در سیاهی فرو رفته، اما سیاهی با رویت چهره خندان سردار شهید در جای‌جای شهر سفید شده. سر به هر سو برگردانی او را می‌بینی؛ همو که با شهادتش جهان را تکان داد و مردم در شهرهای کشور به پاس قدردانی از رشادت‌های سردار دل‌ها به خیابان‌ها ریختند. برخی از مناطق تهران دیروز با تجمع مردم به سوگ سردار شهید قاسم سلیمانی نشست. درست در روزهایی که پایتخت آماده برگزاری تشییع پیکر سردار دل‌ها می‌شود. شهرداری تهران آمادگی صد‌درصدی خود را برای این مراسم در روز دوشنبه اعلام کرد. دانشگاه‌های تهران و بازار و مدارس روز دوشنبه را تعطیل اعلام کردند. پیش از آن، قریب به 1500سازه با بیش از 30هزار مترمربع فضای تبلیغی به او اختصاص داده شد، متروی تهران دیروز برنامه «روایت عاشقی» را تدارک دید و روی زمین، پرچم‌های سیاه به اهتزاز درآمده و ریسه‌های مشکی در سطح شهر تهران نصب شده‌اند. همه‌‌چیز آماده میزبانی از شهید سردار سلیمانی است و همه نگاه‌ها متوجه روز دوشنبه و برگزاری باشکوه بدرقه سردار دل‌ها. پایتخت آماده است
«غلامحسین محمدی» رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در گفت‌و‌گو با ایلنا درباره تمهیدات شهرداری تهران به‌منظور برگزاری مراسم تشییع پیکر سردار شهید قاسم سلیمانی گفت: شهرداری تهران از صبح دیروز بیش از ۳۰ هزارمترمربع از فضاهای محیطی شهر را به نشر پیام مقام معظم رهبری درخصوص سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اختصاص داده است. همچنین ویدئومپینگ در برج آزادی و برج میلاد نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته است.
محمدی با اشاره به جلسه‌ای که دیروز با حضور شهردار تهران برای هماهنگی اقدامات مراسم تشییع پیکر سردار شهید قاسم سلیمانی برگزار شده، گفت: در این جلسه تمامی مسئولان ذیربط ازجمله معاونت خدمات شهری، معاونت امور مناطق، معاونت فرهنگی، اجتماعی و مدیران اتوبوسرانی، مترو و تاکسیرانی حضور داشتند و مقرر شد معاونت خدمات شهری در تمامی مسیرهای پیش‌بینی شده با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دایر کردن غرفه‌های خدماتی و همچنین محل استقرار خدمات ایمنی، ازجمله آ‌تش‌نشانی اقدام کنند.
او درباره تمهیدات شرکت واحد اتوبوسرانی نیز گفت: با توجه به پیش‌بینی حضور شهروندان از سایر استان‌های کشور در این مراسم، اتوبوس‌های شرکت واحد اتوبوسرانی از محل‌های ورودی تهران و همچنین در مراکز منتهی به مراسم تشییع مستقر می‌شوند.
محمدی درباره اقدامات متروی تهران نیز گفت: شرکت متروی تهران نیز آماده پذیرایی از مردم تهران است و مترو و اتوبوسرانی در روز دوشنبه در این مسیرها رایگان هستند، همچنین اقدامات لازم برای اطلاع‌رسانی به مردم در ایستگاه‌های مترو و اتوبوس نیز تدارک دیده شده است.
او در ادامه گفت: شهردار منطقه ۶ ضمن بازدید از دانشگاه تهران دستورات لازم را برای پاکسازی محیطی و آماده‌سازی مراسم، تدارک دیده‌اند. با توجه به پیش‌بینی حضور میلیونی مردم در این مراسم تدارکات لازم توسط نیروهای خدمات شهری منطقه و معاونت مرکز نیز دیده شده است.
محمدی ادامه داد: سازمان زیباسازی، معاونت فرهنگی و اجتماعی و مجموعه روابط عمومی شهرداری تهران اقدامات لازم را برای ایجاد هویت بصری مناسب در روز مراسم با ارائه تبلیغات مناسب و هماهنگی بین دستگاهی درنظر گرفته است. 

تهران از روز جمعه میزبان برنامه‌های گسترده‌ مردمی در سوگ سردار است و با هماهنگی شهرداری تهران آماده وداع با پیکرمطهر سردار شهید می‌شود

این خبر را به اشتراک بگذارید