• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
یکشنبه 15 دی 1398
کد مطلب : 92027
+
-

سردار سلیمانی الگویی برای جوانان ایران

سردار سلیمانی الگویی برای جوانان ایران

محمد هاشمی‌رفسنجانی _ فعال سیاسی

سردار شهید قاسم سلیمانی در زمان جنگ تحمیلی با وجود جوانی و سن کمی که داشت، رشادت‌های زیادی از خود نشان داد و در زمان فرماندهی لشکر 41ثارالله نیز خدمات زیادی را به جبهه‌ها و کشورمان انجام داد. ایشان براساس تکلیف ملی و اسلامی که بر عهده گرفته بود بدون هیچ چشمداشتی رشادت‌هایی را در جبهه‌های جنگ رقم زد، بعد از جنگ تحمیلی نیز وارد هیچ تشکیلات حزبی، ‌گروهی، ‌جناحی، اقتصادی و... نشد و به وظیفه پاسداری خود عمل کرد، تا زمانی که به فرماندهی سپاه قدس انتخاب شد. مأموریت سپاه قدس فراتر از مرزهای ایران و عمدتا در کشورهای مستضعف و جایی بود که جنگ حق علیه باطل وجود داشت. این سردار عزیز در دفاع از کیان اسلام و کشورهای اسلامی و بنا به وظیفه و تکلیف انسانی و اسلامی که احساس می‌کرد همیشه بدون هیچ چشمداشتی به مبارزه با باطل می‌پرداخت و شایستگی‌های فراوانی در این راه از خود نشان داد و به جنگ با بزرگ‌ترین دشمن‌های بشری در جهان ازجمله داعش پرداخت.

در زمان حیات این شهید عزیز دشمن به‌شدت نسبت به عملکرد وی موضع‌گیری داشت؛ به‌گونه‌ای که در چند سال گذشته آمریکا و اسرائیل برای ترور سردار سلیمانی جایزه تعیین کرده بودند، چرا که با برنامه‌ریزی‌های عالی و دقیق همه جا علیه توطئه، ستمگری‌ها و ظلم آمریکایی‌ها و اسرائیل ایستادگی و مبارزه می‌کرد. مبارزه با داعش که مورد حمایت آمریکا، اسرائیل و دیگر کشورهای اروپایی بود و برچیده شدن بساط آن از کشورهای اسلامی از بزرگ‌ترین اقداماتی بود که سردار سلیمانی در حدود مرزهای اسلامی انجام داد.
محور عملکرد این شهید بزرگوار براساس تکالیف اسلامی و مبارزه با ظلم و ستم بود و در نهایت به آرزوی دیرینه خود که شهادت بود رسید. اکنون نیز وظیفه رهروان راه شهید سلیمانی سنگین است و باید راه این شهید والامقام تا برچیده شدن بساط ظلم و ستم در جهان ادامه داشته باشد.
شخصیت شهید سلیمانی به‌گونه‌ای بود که نه‌تنها در ایران همه جناح‌ها و گروه‌های سیاسی به سوگ شهادتش نشستند و دشمن را محکوم کرده و خواهان انتقام‌گیری سخت از دشمنان هستند بلکه در بسیاری از کشورهای منطقه هم این سوگ مشاهده می‌شود و انتقام شدید از قاتلان این شهدا خواسته مردم کشور ما و کشورهایی است که سردار سلیمانی برای آزادی آنها از دست داعش مجاهدت‌های فراوانی کرد.
حاج قاسم سلیمانی شخصیتی تنها متعلق به ایران و ایرانیان نبود، بلکه متعلق به جهان اسلام و همه مستضعفانی بود که از ظلم و جور ظالمان به تنگ آمده بودند و اکنون داغدار شهدای حمله تروریستی در بغداد و انتقام‌گیری هستند.
تعلق نداشتن به هیچ حزب و گروهی همانند آنچه قاسم سلیمانی در زندگی خود پیاده کرد، باید به‌عنوان دستورالعمل در جامعه پیاده شود، اما متأسفانه آنچه اکنون در جامعه مشاهده می‌شود این است که فاصله حرف تا عمل ما بسیار زیاد است، ولی شهید سلیمانی حرف و عملش یکی بود و به این مسائل و ارزش‌های اسلامی اعتقاد کامل داشت. هر فردی در جامعه حرف و عملش یکی باشد می‌تواند یکی مثل سردار شهید سلیمانی باشد و راه او را ادامه دهد. این سردار عزیز اکنون به الگویی برای جوانان ما تبدیل شده که با ارج نهادن هر چه بیشتر به آن می‌توانیم در سال‌های آینده شاهد ظهور قاسم سلیمانی‌هایی در کشورمان باشیم که بر اساس مکتب اهل‌بیت(ع) عمل می‌کنند و مبارزه با ظلم و ظالم و دست گیری از مستضعفان در درونشان نهادینه شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید