• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
یکشنبه 15 دی 1398
کد مطلب : 92024
+
-

اینستاگرام در مقابل ایران

اینستاگرام دیروز، پاک کردن پست‌های کاربران ایرانی با تصاویر شهید سردار قاسم‌سلیمانی را گسترده‌تر کرد و حتی برخی حساب‌های کاربری را بست

فناوری
اینستاگرام در مقابل ایران


اینستاگرام در روزهای اخیر در مقابل حداقل ۲۴میلیون کاربر ایرانی این شبکه اجتماعی ایستاده است. هرچند پاک کردن پست‌هایی با تصاویر شهید سردار قاسم سلیمانی از روز جمعه شروع شد اما روز گذشته این ماجرا توسط اینستاگرام به اوج خود رسید و حتی حساب برخی کاربران از سوی این شبکه اجتماعی به‌صورت کامل بسته شد.

این در حالی است که خبر شهادت سردار قاسم سلیمانی و خبرهای پیرامون آن ترند اول شبکه‌های اجتماعی جهان بوده است. روز گذشته حتی تصویر صفحه اول روزنامه همشهری از حساب اینستاگرام روزنامه به‌صورت ناگهانی حذف شد. پیش از این حساب یک خبرگزاری داخلی هم به‌خاطر انتشار تصاویر سردار قاسم سلیمانی بسته شده بود. 
این در حالی است که پست‌های مشابه رسانه‌های خارجی و حتی رسانه‌ای مانند بی‌بی‌سی فارسی در این رابطه دست نخورده باقی مانده است که نشان از برخورد مستقیم اینستاگرام با کاربران داخل کشور دارد. در میان افرادی که پست‌هایشان پاک شده است چهره‌های مختلفی از مقام‌های دولتی تا هنرمندان و افراد مشهور دیده می‌شوند. ازجمله سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در اینستاگرام با انتشار فیلمی از پدر شهید خود اعلام کرد: «هر پستی از شهید آسمانی امروز گذاشتم از سوی اینستاگرام حذف شد؛ لذا پناه بردم به حرف پدر».

#انتقام_سخت
پست‌ها و توییت‌های کاربران درباره شهادت قاسم سلیمانی به‌صورت بی‌سابقه‌ای زیاد بوده است. دیلی‌تلگراف روز گذشته در گزارشی با عنوان سیل تهدید آمریکا در توییتر و اینستاگرام اعلام کرده که هزاران پیام در شبکه‌های اجتماعی درباره انتقام از آمریکا منتشر شده است. براساس این گزارش با وجود برخورد و تیغ تیز اینستاگرام در حذف پست‌ها و حتی استوری‌های کاربران حداقل ۲۱هزار پست با هشتگ #hardrevenge یا انتقام سخت در روز جمعه در این شبکه‌ اجتماعی منتشر شده است. همچنین ۷هزار توییت با این هشتگ در توییتر ارسال شده است.
فیسبوک که مالک پلتفرم اینستاگرام است، در ارتباط با علت حذف پست‌های مربوط به شهادت سپهبد قاسم سلیمانی اعلام کرده که موظف به رعایت قوانین تحریم آمریکا علیه ایران است که شامل قرار گرفتن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرماندهان آن در فهرست تحریم‌ها می‌‎شود.
اینستاگرام پیش از این و قبل از شهادت سردار قاسم سلیمانی هم چندین بار صفحه‌های منتسب به ایشان را حذف کرده بود. واشنگتن‌پست روز گذشته در گزارشی به این حضور گسترده تصاویر سردار قاسم سلیمانی در شبکه‌های اجتماعی پرداخت و نوشت که او مدت‌ها یک‌تنه در مقابل تهدیدهای ترامپ ایستاده بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید