• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 15 دی 1398
کد مطلب : 92021
+
-

بغداد، کربلا،نجف، اهواز، مشهد، تهران، قم و کرمان میزبان پیکر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی هستند

وداع شهر به شهر

رهبرمعظم انقلاب فردا در دانشگاه تهران بر پیکر شهید‌سلیمانی نماز می‌خوانند

وداع شهر به شهر

پیکر فرمانده شهید سپاه قدس صبح امروز از مرز شلمچه وارد کشور می‌شود و از ساعت 7و نیم تا 9و نیم صبح برنامه وداع با پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی در اهواز برگزار می‌شود. روز شنبه مراسم وداع با پیکر سردار شهید سلیمانی و شهدای حمله تروریستی آمریکا در کاظمین، بغداد، کربلا و نجف عراق برگزار شد. میلیون‌ها نفر از مردم عراق و تعدادی از مقامات بلندپایه دولتی و پارلمانی عراق در این مراسم حضور پیدا کردند. عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق، همام حمودی رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق و عمار حکیم رئیس جریان حکمت ملی عراق در این مراسم شرکت داشتند. براساس گزارش ایسنا، پیکر شهیدان سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و دیگر شهدای حشد‌الشعبی بعد از طواف حرمین شهر مقدس کاظمین، راهی منطقه الجادریه در نزدیکی منطقه الخضرای بغداد شد و پس از آنکه پیکر شهدا با حضور مقامات عراقی تشییع شد برای ادامه تشییع به کربلای معلی انتقال یافت. پیکر شهدای عراقی حشد الشعبی در وادی‌السلام در نجف اشرف به خاک سپرده می‌شود و پیکر شهید قاسم سلیمانی نیز به ایران منتقل می‌شود تا پس از تشییع در شهرهای مختلف در زادگاهش شهر کرمان به خاک سپرده شود.



سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه از ادامه مراسم تشییع شهید قاسم سلیمانی در شهرهای ایران خبر داد. مراسم‌‌های تشییع پیکر سپهبد شهید قاسم سلیمانی در اهواز، مشهد، تهران، قم و کرمان برگزار می‌شود. به گزارش ایسنا، رمضان شریف توضیح داد: از آنجایی که خوزستان نماد دفاع‌مقدس است، مردم خوزستان درخواست کردند تا مراسم وداع با پیکر سپهبد شهید سلیمانی در این شهر برگزار شود که فرمانده کل سپاه با این درخواست موافقت کرد. پس از اهواز پیکر ایشان حوالی ساعت۱۳ به مشهد انتقال پیدا خواهد کرد. بعد از اتمام مراسم در مشهد، پیکر ایشان به تهران انتقال پیدا می‌کند و ساعت ۱۹:۳۰شب مراسم وداع با پیکر سردار سلیمانی در مصلای تهران برگزار می‌شود.

همچنین مراسم تشییع و نماز بر پیکر فرمانده سابق سپاه قدس از ساعت۸ صبح دوشنبه در دانشگاه تهران برگزار خواهد شد و بعد از آنکه رهبری بر پیکر ایشان نماز می‌خوانند پیکر آن شهید از مسجد دانشگاه به سمت میدان آزادی تشییع خواهد شد. بعد از تهران ساعت۱۴ الی ۱۶ بعد از ظهر مراسم وداع با پیکر ایشان در قم برگزار می‌شود و بعد از آن پیکر سپهبد شهید سلیمانی برای خاکسپاری به کرمان منتقل می‌شود. پیکر سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی سه‌شنبه در گلزار شهدای کرمان در کنار همرزمانش به خاک سپرده خواهد شد. غلامرضا شریعتی،  استاندار خوزستان درباره آغاز تشییع شهید سلیمانی ازاین استان گفت: با توجه به علقه و روابط عاطفی فراوان مردم خوزستان با شهید سلیمانی به‌خصوص خدمات در جریان سیل وی در فروردین‌ماه امسال به مناطق سیل‌زده، مردم شهیدپرور استان خوزستان تقاضاهای فراوانی برای میزبانی تشییع شهید سلیمانی در ورود پیکر پاکشان به کشور را کردند که با پیگیری‌های انجام شده با این تقاضا موافقت شد.



همزمان با شروع عزای عمومی، تجمعات سوگواری مردم در مساجد و میادین برخی شهرها و شهرستان‌های کشور برگزار شد. به همین مناسبت امروز ادارات، دانشگاه‌ها و مدارس اهواز، کارون، باوی و حمیدیه با ورود پیکر شهید سلیمانی از مرز شلمچه تعطیل خواهند بود. با توجه به اینکه تعداد زیادی از مردم خوزستان خواستار شرکت در این مراسم بودند، تصمیم‌گیری به‌منظور اعلام تعطیلی ادارات سایر شهرستان‌ها به فرمانداران سپرده شده است. بازار و مدارس مشهد نیز امروز به پاس مجاهدت شهید سلیمانی و ورود پیکر او به این شهر تعطیل است.
تجمع هیئت‌های مذهبی تهران به یاد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در میدان فلسطین برگزار شد. شرکت‌کنندگان در این مراسم عکس سردار شهید جبهه مقاومت را در دست داشتند، همچنین برخی پرچم‌های جمهوری اسلامی ایران و پرچم‌های یا حسین و لبیک یا زینب را بر افراشته بودند. 
دانشجویان دانشگاه تهران در مقابل مسجد این دانشگاه با تشکیل دسته عزاداری و سینه‌زنی، در سوگ شهادت سردار رشید سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی به عزاداری پرداختند. میدان نقش جهان اصفهان هم روز شنبه شاهد تجمع عزاداران شهید سلیمانی بود. سردار سرلشکر سیدیحیی رحیم صفوی، دستیار و مشاور ارشد فرمانده معظم کل قوا در اجتماع بزرگ مردمی میدان نقش جهان اصفهان گفت: امروز خون جوانان انقلابی منطقه به جوش آمده و آماده گرفتن انتقام هستند و ملت‌ها عزم جدی برای خروج آمریکا از منطقه دارند. همچنین به مناسبت شهادت سردار قاسم سلیمانی مردم اردبیل صبح شنبه با حضور در حسینیه ثارالله سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در سوگ این سردار رشید اسلام عزاداری کردند. بازار اراک همان روز نخست عزاداری‌ها به مناسبت شهادت سردار قاسم سلیمانی تعطیل بود و بازاریان با این اقدام، انزجار خود از آمریکا در به شهادت رساندن این فرمانده بزرگ را محکوم کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید