• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 14 دی 1398
کد مطلب : 91965
+
-

فرمانده در صحنه

فرمانده در صحنه


فرمانده وقتی شنید که ساخت فیلم 23نفر به جریان افتاده است در نخستین روزهای فیلمبرداری مشتاقانه به دیدار سربازان دیروزش شتافت تا پس‌از سال‌ها دوباره دستشان را به گرمی بفشارد و انگار به نوعی به همه ما یادآوری کند که فرصت انجام چه کار بزرگی را یافته‌ایم. اگر این فیلم به‌زعم بسیاری از تماشاگرانش به دل می‌نشیند شک ندارم که در کنار استمداد ما از ارواح پاک شهدا و از خودگذشتگان در راه وطن، دعا و نفس‌گرم این یگانه سردار مؤمن دوران، حاج قاسم سلیمانی هم پشتیبانش بوده است.


هم‌دوران و همنفس شدن با بزرگانی چون ایشان سعادتی است تا بتوان درک درست‌تری از نزدیکی مقام ایمان و عمل به یکدیگر یافت. وجود او اکنون فراتر از زنده بودنش به اسطوره‌ای جاودان در تاریخ یک ملت تبدیل شده است، اسطوره‌ای که چون یک انسان مومن و ساده‌زیست و چون یک قهرمان تأثیر‌گذار تا همیشه در ذهن یک ملت باقی خواهد ماند. امید که روح بلند او از همان مقام رفیع شهادت نیز همواره نگاهبان این دیار از اهریمنان و اشرار روزگار باشد.
مهدی جعفری؛کارگردان فیلم 23نفر 








سید‌عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: 
اخلاصی کم نظیر و مجاهدت شجاعانه



شهادت مظلومانه سردار سرافراز اسلام و سرباز ولایت و یاور امت، حاج‌قاسم سلیمانی موجب تأسف و حسرت عمیق شد.
حاج قاسم سلیمانی که از یادگاران دوران دفاع‌مقدس بود، با اخلاصی کم‌نظیر و مجاهدت شجاعانه در جبهه‌های حق علیه باطل به دفاع از کیان این سرزمین الهی و امنیت مردم ایران پرداخت و پس از سال‌ها مبارزه و حضور در خط مقدم مبارزه با داعش و تروریست‌های منطقه، در پی حمله جنایتکارانه تروریسم دولتی آمریکایی به یاران شهیدش پیوست. ذرات مطهر خون پاک او جان تازه‌ای به انسجام ملی و مقاومت اسلامی خواهد داد. اینجانب شهادت این الگوی مجسم اخلاص، شجاعت و انسانیت را به محضر حضرت ولی‌عصر روحی و ارواحنا فداه، رهبر معظم انقلاب (مد‌ظله‌العالی)، یاران و همرزمانش در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و عموم هموطنان تبریک و تسلیت می‌گویم.


رضا صادقی، خواننده: 
ترور همیشه شرم‌آوره



این چه شوری‌ست که در دور قمر می‌بینم، همه آفاق پر از فتنه و شر می‌بینم. نامردی همیشه شرم آوره، ترور همیشه شرم آوره. روحتون شاد مرد بزرگ، تسلیت.


مجید مجیدی، نویسنده، کارگردان و بازیگر: 
خون مطهر ایشان پایمال نمی‌شود



شهادت شجاعانه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی و رجعت روح والایشان به درگاه ابدیت را تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم. به راستی در این وانفسا زیبنده‌ترین لباسی که بر تن ایشان می‌توانست مزین شود و قامت بگیرد، لباس زیبای شهادت بود. یادش گرامی و نامش بلند باد که در سرتاسر عمر پربرکتشان همواره ضربان قلبش برای ایجاد امنیت در کشور پهناور ایران اسلامی تپید و مانند سربازی بی‌ادعا ذره‌ای از هدف متعالی‌اش پا پس نکشید.بدون شک خون مطهر ایشان پایمال نمی‌شود و از برکت این عروج، فانوس پرفروغی روشن می‌شود که تأثیر چشمگیری خواهد داشت بر قدرت یافتن و شکوفایی ایران اسلامی.


ابراهیم حاتمی‌کیا: 
زیبنده خلعت شهادت 



بارها با عطش او را در آغوش کشیدم و وقت جدایی خودم را تشنه‌تر دیدم.راستی چه خلعتی جز شهادت برای او زیبنده بود، ولی از محضر شهدا اجازه می‌خواهم بگویم، حاج قاسم سلیمانی نامی است که هر پیشوند و پسوندی در کنار نامش اضافه جلوه می‌کند. حاج قاسم سلیمانی یعنی همه این القاب.یادش جاودانه باد.


مریلا زارعی، بازیگر: 
رنجِ فقدانِ این مرد بزرگ



شهادت سردار رشید حاج قاسم سلیمانی مصادف با سحرگاه جمعه در ایام تولد حضرت زینب(س) و در آستانه ایام فاطمیه بار دیگر به ما مردم روزمره نشان داد که شهادت، پاداش خداوند به او پس از یک عمر مجاهدت خستگی ناپذیر در این دنیا بود و همنشینی با برادران شهیدش و اولیای الهی در سرای باقی برای او قطعاً گواراتر.رنج فقدان این مرد بزرگ آوردگاهی است که ما را با هر غیرحقی بیگانه خواهد کرد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید