• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 14 دی 1398
کد مطلب : 91953
+
-

گرامیداشت ثبت جهانی دوتار به دلیل شهادت سردار سلیمانی لغو شد

گرامیداشت ثبت جهانی دوتار به دلیل شهادت سردار سلیمانی لغو شد

معاون میراث‌ فرهنگی کشور از لغو برگزاری مراسم گرامیداشت ثبت جهانی مهارت ساختن و نواختن دوتار، که قرار بود امروز در مجموعه تاریخی -  فرهنگی نیاوران برگزار شود، به‌دلیل شهادت سردار قاسم سلیمانی خبر داد.
به گزارش مهر، محمدحسن طالبیان، معاون میراث‌فرهنگی کشور، دیروز با اعلام این خبر گفت: در پی شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و اعلام 3 روز عزای عمومی در کشور، مراسم گرامیداشت ثبت جهانی مهارت ساختن و نواختن دوتار که قرار بود شنبه در محل کاخ نیاوران برگزار شود، لغو شد.
وی افزود: برگزاری این مراسم به زمان دیگری موکول شده که  متعاقباً اعلام خواهد شد.
بامداد دیروز جمعه در حمله تروریستی نیروی هوایی آمریکا به کاروان حامل سردار سلیمانی در فرودگاه بغداد 10تن از فرماندهان سپاه قدس و حشد الشعبی عراق به همراه حاج قاسم سلیمانی به شهادت رسیدند.
علی اصغر مونسان، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز در پی شهادت سردار قاسم سلیمانی و هیأت همراه در پیام تسلیت خود اعلام کرد: «جهان تشیع و ایران اسلامی سردار بزرگ و ظلم‌ستیز، مدافع حریم و حرم، مجاهد نستوه و خدمتگزار محبوب ایرانیان را از دست داد. سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده بی‌مثال نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از عمری مجاهدت و افتخارآفرینی در راه دفاع از کیان اسلام و مبارزه با دشمنان دین و قرآن به افتخار شهادت نایل شد. بزرگ‌مردی که به تعبیر مقام معظم رهبری شهید زنده بود و از این پس در قلب تمام ایرانیان زنده و جاوید خواهد ماند. بی‌تردید او سردار محبوب دل‌های ایرانیان و به‌ویژه مظلومان بود، نماد خدمت بود و خواهد ماند، شهادتش نیز به ملت سرافزار و قهرمان ایران نیرویی مضاعف در تقابل با استکبار جهانی به‌ویژه آمریکای تروریست خواهد بخشید.»
جامعه هتلداران ایران با صدور پیامی، شهادت سردار قاسم سلیمانی را تسلیت گفت. در این پیام آمده است: جامعه هتلداران ایران به نمایندگی از تمامی دست‌اندرکاران صنعت هتلداری کشور، شهادت این بزرگ مرد را به پیشگاه حضرت بقیه‌الله‌ ارواحنا فداه و نایب بر حقش حضرت آیت‌الله‌ العظمی خامنه‌ای تبریک و تسلیت عرض می‌کند. عمر پر برکت ایشان همواره در احقاق حقوق مظلومان منطقه و پیروی از مکتب امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری صرف شد. دشمنان اسلام بدانند که میلیون‌ها سرباز انقلابی مسلمان راه ایشان را ادامه خواهند داد. در این راستا تمامی هتل‌های کشور ضمن محکوم کردن این اقدام آمریکای جهانخوار و ضمن همدردی با ملت مسلمان ایران به‌نحوی برنامه‌ریزی خواهند کرد که در برنامه‌ها و مراسمشان این ایام نیز مدنظر قرار گیرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید