• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 14 دی 1398
کد مطلب : 91935
+
-

شهر در سوگ سردار شهید

شهر در سوگ سردار شهید

محمد سرابی _ خبرنگار

خبر شهادت سردار سلیمانی با واکنش‌های بسیاری از مردم روبه‌رو شد و مردم ایران در بسیاری از شهرها با سیاه‌پوش کردن درودیوار شهر و الصاق عکس‌های سردار سلیمانی در سوگ این سرباز مجاهد اسلام عزاداری کردند. با اعلام عزای عمومی به این مناسبت نشانه‌های برپایی مجالس عزاداری در شهر تهران نیز به چشم می‌خورد.

به گزارش همشهری، مردم تهران روز جمعه پس از برگزاری نمازجمعه در مصلای امام‌خمینی(ره) در مسیر خیابان شهید مفتح تا میدان شهدای هفتم تیر به راهپیمایی پرداختند. گروهی از مردم تهران نیز به شهرک شهید دقایقی محل سکونت خانواده سردار سلیمانی رفتند تا به آنها تسلیت بگویند.
شهرداری تهران نیز از روز جمعه اقدامات لازم برای برگزاری مراسم تشییع و عزاداری برای شهادت سردار سلیمانی را آغاز کرده است. معاون خدمات شهری شهرداری تهران در این‌باره گفته است که شهرداری آماده میزبانی از پیکر مطهر حاج قاسم سلیمانی است اما پیش از آن باید مراسم تشییع در عراق برگزار شود.

صبح جمعه با حضور مردم، مسئولان و دوستداران سردار سلیمانی برای ساعتی تردد در این منطقه با مشکل مواجه شد. از این رو مسئولان این شهرک، مردم شهیدپرور را برای برپایی مجلس عزاداری و عرض تسلیت به خانواده سردار شهید سلیمانی به مسجد امیرالمومنین(ع) این شهرک هدایت می‌کنند. بنا به آنچه خانواده سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اعلام کردند پیکر مطهر شهید سلیمانی صبح شنبه ۱۴دی در بغداد تشییع می‌شود و عصر شنبه به میهن عزیزمان منتقل خواهد شد. صبح یکشنبه نیز پیکر شهید سلیمانی در دانشگاه تهران تشییع خواهد شد و مقام معظم رهبری بر پیکر ایشان نماز می‌خوانند. پس از آن پیکر حاج قاسم سلیمانی به وصیت او، در گلزار شهدای شهر کرمان به خاک سپرده می‌شود.



تهران سیاهپوش شد
همزمان با شهادت فرمانده پرافتخار جهان اسلام سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی بزرگ‌ترین پرچم کشور در اراضی عباس آباد سیاهپوش شد.  در پی شهادت فرمانده سپاه قدس ایران و ابومهدی المهندس، جانشین حشدالشعبی عراق و تعداد دیگری از همرزمان، بزرگ‌ترین پرچم ایران در بوستان طالقانی به نشانه عزای عمومی سیاهپوش شد. همچنین سازمان زیباسازی شهرداری تهران از طراحان گرافیک سراسر کشور دعوت کرد تا آثار خود را درباره شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به این سازمان ارسال کنند. برزین ضرغامی، مدیرعامل سازمان زیباسازی تهران، ضمن عرض تسلیت شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی گفت: «سازمان زیباسازی شهر تهران درنظر دارد برای ساماندهی ‌فضای شهری متناسب با موضوع شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اقدامات ویژه‌ای ارائه کند. از طراحان گرافیک سراسر کشور دعوت می‌شود آثار خود را با لحاظ کردن شرایط و ویژگی‌های مطرح در فراخوان، به این سازمان ارسال کنند. آثار منتخب روی تابلوهای تبلیغات محیطی سطح شهر به نمایش درمی‌آیند. بنابراین از طراحان درخواست می‌شود به ویژگی‌ها و مولفه‌های طراحی برای تابلوهای شهری نظیر بیلبورد، استرابورد، عرشه پل‌ها و... توجه داشته باشند.» 
همچنین از صبح دیروز تمام سازه‌های سطح شهر تهران برای نصب بنر شهید سپهبد سلیمانی آماده شد. رضا باقری، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی در این رابطه به همشهری گفت: «نصب بنر روی سازه‌های شهر از دیروز شروع شد و تا صبح امروز ادامه خواهد داشت. ما به همین دلیل در میدان انقلاب و برج میلاد اکران لیزر داریم و مانیتورهای سطح شهر هم تصاویر شهید سردار سلیمانی را پخش می‌کنند.» او ادامه داد: «همچنین نزدیک به 5هزار پوستر توسط سازمان زیباسازی شهرداری تهران تهیه شد و در راهپیمایی‌هایی که دیروز برگزار شد، توزیع کردیم. تعدادی از این پوسترها را  نیز به منزل این شهید بزرگوار ارسال کردیم.» باقری تأکید کرد: «اقدامات و برنامه‌های ما در روزهای آینده ادامه خواهد داشت.» 

این خبر را به اشتراک بگذارید