• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 14 دی 1398
کد مطلب : 91923
+
-

در سوگ سردار

در پی اعلام خبر شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی نمازگزاران در شهرهای مختلف کشور پس از پایان نمازجمعه، با برگزاری تجمعات و راهپیمایی‌ها، ضمن محکومیت اقدام آمریکا در ترور فرمانده سپاه قدس، بر «انتقام سخت» تأکید کردند و یاد و خاطرۀ سردار سلیمانی را گرامی داشتند.
 جمعی از راهپیمایان با پوسترهای مختلف از تصاویر مقام معظم رهبری، حضرت امام خمینی (ره) و شهید حاج قاسم سلیمانی «حسین‌حسین‌گویان» این دست نوشته را حمل کردند: «شهادت افتخار ملت بزرگ ایران است.» در تهران، راهپیمایان در بخشی از محوطه مصلای تهران به عزاداری و نوحه سرایی پرداختند.
در کرمان، زادگاه سردار سلیمانی فضای متفاوتی حاکم بو. به گزارش فارس، همه مردم از شهادت سردار سلیمانی شوکه بودند و همه مردمی که در سطح خیابان‌ها در حال رفت‌وآمد بودند سیاه‌پوش بودند و به جرأت می‌گویم همه مردم برای سردار رشید اسلام گریه می‌کردند. در بیت الزهرا که منزل شخصی سردار سلیمانی است، سوگواران کرمانی گردهم آمده بودند. شهید حاج قاسم سلیمانی هر سال در منزل خود در کرمان (بیت الزهراء (سلام‌الله علیها))در ایام فاطمیه اقدام به برگزاری مراسم عزاداری می‌کرد. همچنین زادگاه حاج قاسم سلیمانی (روستای قنات ملک رابر) در پی شهادت ایشان سیاه‌پوش شده بود.
در تهران، جمعی از مردم و دانشجویان عصر دیروز مقابل دفتر سازمان ملل تجمع کرده و ترور سردار قاسم سلیمانی توسط آمریکا را محکوم کردند. تجمع‌کنندگان با شعارهای «ما را از شهادت نترسانید، مرد این میدان ما هستیم»، از نیروهای مسلح کشورمان خواستند انتقام سختی از استکبار جهانی بگیرند. همچنین، جمعی از مسئولان و فرماندهان نیروهای مسلح با حضور در منزل این شهید و مسجد امیرالمومنین شهرک شهید دقایقی با خانواده سپهبد سلیمانی دیدار کردند. در این مراسم سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه‌الله، سرلشکر ایزدی فرمانده قرارگاه سایبری ستادکل نیروهای مسلح، محمدباقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، سردار سرتیپ حسین دهقان مشاور فرمانده معظم کل قوا در امور صنایع دفاعی، سردار احمد وحیدی رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی، سردار جزایری مشاور رئیس ستادکل نیروهای مسلح، حجت‌الاسلام شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمع دیگری از مسئولان و شخصیت‌های کشوری و لشکری حضور داشتند.

یکشنبه؛ تشییع پیکر سردار قاسم سلیمانی 

 بنابر اعلام خانواده سردار سلیمانی، پیکر مطهر شهید سلیمانی صبح امروز (شنبه) در بغداد تشییع می‌شود و عصر شنبه به میهن عزیزمان منتقل خواهد شد. همچنین صبح یکشنبه (۱۵دی ماه) نیز پیکر شهید سلیمانی در دانشگاه تهران تشییع خواهد شد و مقام معظم رهبری بر پیکر ایشان نماز می‌خوانند. پس از آن پیکر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، به وصیت ایشان، در گلزار شهدای شهر کرمان به خاک سپرده می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید