• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 11 دی 1398
کد مطلب : 91777
+
-

قابلیت لپ‌تاپ‌تان که از آن بی‌خبرید!

قابلیت لپ‌تاپ‌تان که از آن بی‌خبرید!

خیلی از کاربران سال‌هاست از لپ‌تاپ‌ برای انجام کارهای خود استفاده می‌کنند. هر چند موبایل‌ها حرف اول و آخر را در زندگی دیجیتال روزانه ما می‌زنند اما باز هم کارهایی هستند که مجبوریم برای انجام آن‌ها به سراغ کامپیوتر و لپ‌تاپ برویم. اما در لپ‌تاپ‌های ویندوز و مک ویژگی‌هایی وجود دارد که شاید خیلی‌ها از آنها بی‌خبر هستند. سایت گیزمودو نگاهی به بخشی از این ویژگی‌ها انداخته است.

استریم بازی‌ از کنسول به لپ‌تاپ
لپ‌تاپ‌ها به‌راحتی از استریم بازی‌های موجود در کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان که از شبکه وای‌فای یکسان با آنها بهره می‌برند، پشتیبانی می‌کنند.
اگر از پلی‌استیشن ۴ استفاده می‌کنید، بهتر است برنامه PS4Remote Play را در ویندوز یا macOS لپ‌تاپ خود نصب کنید که خوشبختانه کاملا رایگان است. اگر هم از طرفداران ایکس‌باکس وان هستید، یا باید از برنامه ایکس‌باکس موجود در ویندوز بهره ببرید یا اینکه با پرداخت ۲۰ دلار برنامه OneCast را برای macOS خریداری کنید.

ارسال پیامک
اگر از گوشی اندرویدی و کامپیوتر مبتنی بر ویندوز استفاده می‌کنید بهتر است برنامه Your Phone را در ویندوز پیدا کنید و اپلیکیشن Your Phone ompanion را در گوشی اندرویدی خود نصب کنید تا امکان دسترسی و ارسال پیامک از طریق لپ‌تاپ فراهم شود.برای کامپیوتر مک و گوشی اندرویدی هم بهتر است از نسخه تحت وب Android Messages استفاده کنید.

استفاده از چند دسکتاپ
برای افزایش فضای استفاده از برنامه‌ها، لزومی به خریدن مانیتور جدید وجود ندارد و در ویندوز و macOS می‌توانید به‌صورت مجازی چنین کاری را انجام دهید. در macOS از این قابلیت به‌عنوان Spaces یاد می‌شود و با فشردن کلیدهای Ctrl و جهت بالا یا گذاشتن چهار انگشت بر تاچ‌پد و سوایپ به سمت بالا و سپس کلیک بر گزینه مثبت در سمت راست بخش فوقانی، می‌توانید این قابلیت را فعال کنید.
در ویندوز این قابلیت multiple desktops نام دارد و برای استفاده از آن می‌توانید بر آیکون Task View که در نوار وظیفه کنار بخش جست‌وجو قرار دارد کلیک کنید یا اینکه کلیدهای ویندوز و Tab را بفشارید و در نهایت بر گزینه New Desktop کلیک کنید. با این کار، برنامه‌ها و پنجره‌ها را می‌توانید در فضاهای مختلف پخش کنید.

تمرکز روی کار 
Do Not Disturb مختص گوشی‌ها نیست بلکه لپ‌تاپ‌ها هم از آن بهره می‌برند. در ویندوز، در منوی استارت بر آیکون چرخ‌دنده کلیک کنید و سپس در بخش System روانه Focus assist شوید تا بتوانید تنظیمات مربوط به نمایش نوتیفیکیشن‌ها را مشخص کنید. برای فعال‌سازی آن هم کافی است بر آیکون اکشن سنتر (سمت راست نوار وظیفه) کلیک و گزینه مربوط به انتخاب کنید. برای macOS، از منوی اپل گزینه‌های System Preferences، سپس Notifications و در نهایت Do Not Disturb را انتخاب کنید تا بتوانید برای این مشخصه برنامه‌ریزی کنید. علاوه بر این، برای فعال‌سازی آن می‌توانید کلید Option را بفشارید و بر آیکون نوتیفیکیشن در سمت راست بخش فوقانی کلیک کنید.

کپی و پیست میان لپ‌تاپ و گوشی
ابزار مفید clipboard تنها محدود به یک گجت نیست. در ویندوز، با کلیک بر آیکون چرخ‌دنده در منوی استارت و سپس مراجعه به System و
Clipboard، می‌توانید اطلاعات مربوط به کپی و پیست را بین گجت‌های مختلف (به شرط استفاده از مایکروسافت آی‌دی یکسان) سینک کنید. در macOS، اپل قابلیت Universal Clipboard را معرفی کرده که انواع و اقسام گجت‌های این شرکت به شرط بهره‌گیری از اپل آی‌دی یکسان می‌توانند از آن بهره ببرند. فقط در منوی اپل و قسمت System Preferences و General، مطمئن باشید گزینه Allow Handoff تیک خورده باشد.

استفاده از پس‌زمینه متحرک
هم ویندوز و هم macOS از تصاویر متحرک برای پس‌زمینه سیستم پشتیبانی می‌کنند. در macOS، از طریق منوی اپل به System Preferences، Desktop & Screen Saver، Desktop photos مراجعه کنید و در نهایت گزینه Dynamic Desktop را انتخاب کنید. برای افزودن تصاویر متحرک برای پس‌زمینه ویندوز باید برنامه‌های ثالث مانند Desktop Live Wallpapers یا DeskScapes را نصب کنید.

قابلیت ویژه
برای افزایش فضای استفاده از برنامه‌ها، لزومی به خریدن مانیتور جدید وجود ندارد و در ویندوز و macOS می‌توانید به‌صورت مجازی چنین کاری را انجام دهید

این خبر را به اشتراک بگذارید