• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
سه شنبه 10 دی 1398
کد مطلب : 91740
+
-

محبوب‌های دهه‌ای که گذشت

10فیلم محبوب 10سال اخیر به انتخاب ورایتی


آرش نهاوندی ـ مترجم

سایت ورایتی در گزارشی به معرفی 10فیلمی که طی دهه اخیر بسیار مورد توجه بودند و بیش از انتظار، مورد تمجید منتقدان و تماشاگران سینما قرار گرفتند، پرداخته است. در این نوشتار به این 10فیلم به اختصار می‌پردازیم.


استاد (2012)



«استاد» به کارگردانی پل توماس اندرسن، به زندگی فردی کل (با بازی خواکین فونیکس) که یک سرباز سابق نیروی دریایی آمریکاست و تلاش دارد خود را با جامعه پس از جنگ جهانی دوم تطبیق دهد، می‌پردازد. نظر 84درصد از 243 منتقد روتن تومیتوز نسبت به فیلم استاد مثبت بوده است.

پدینگتون2 (2017)



این یک فیلم کارتونی لایو اکشن است که توسط پل کینگ کارگردانی شده. این فیلم دنباله فیلم پدینگتون (2014) است. در این فیلم پدینگتون سعی دارد هدیه‌ای برای تولد خاله‌اش بخرد، اما در نهایت به جرم جنایتی که انجام نداده دستگیر می‌شود. در روتن تومیتوز، پدینگتون2 به‌طرز اعجاب آوری نظر مساعد 100درصد از 236منتقد مشارکت‌کننده را به‌خود جلب کرده است.

عمل کشتن (2012)



این فیلم مستندی به کارگردانی جوزف اوپنهایمر است که به افرادی می‌پردازد که در نسل‌کشی اندونزی در سال‌های 1966-1965 مشارکت داشتند. در روتن تومیتوز این فیلم نظر مساعد 95درصد از 149منتقد مشارکت‌کننده را به‌دست آورده است.

سقوط آسمانی(2012)



سقوط آسمانی به کارگردانی سام مندس، بیست‌و سومین فیلم از سری فیلم‌های جیمز باند است. این فیلمی سومین فیلم جیمز باند است که دانیل کریگ در آن بازی می‌کند. خاویر باردم هم در این فیلم در نقش رائول سیلوا و جودی دنچ هم در سقوط آسمانی برای آخرین بار در نقش «ام» ظاهر می‌شود. 92درصد از 386منتقد روتن تومیتوز نسبت به این فیلم نظر مساعد داشتند.

زیر پوست (2014)



زیر پوست فیلمی است در ژانر علمی - ‌تخیلی که با اقتباس از رمانی به همین نام اثر میشل فیبر ساخته شده است. داستان این فیلم در اسکاتلند می‌گذرد و بازیگر اصلی آن اسکارلت یوهانسون است که در نقش یک زن فضایی اغواگر بازی می‌کند. این فیلم نظر مساعد 85درصد از منتقدان در روتن تومیتوز را به‌خود اختصاص داده است.


مایک جادویی ایکس‌ایکس‌ال (2015)



این فیلم توسط گرگوری جاکوبز ساخته شده و دنباله فیلم مایکل جادویی (2012) است. این فیلم با استناد به‌نظر 232منتقد، توانسته آرای مساعد 66درصد از آنها را به‌خود اختصاص دهد و درمجموع 122میلیون دلار فروش کرد.

اد آسترا (2019)



فیلمی به کارگردانی جیمز گری است. برد پیت، بازیگر اصلی فیلم اد آسترا است. او در این فیلم در نقش فضانوردی ظاهر شده که برای یافتن پدرش که اکتشافاتش به منزله تهدیدی علیه بشریت روی کره زمین تلقی شده به اعماق فضا سفر کرده است. این فیلم در روتن تومیتوز نظر مساعد 84درصد منتقدان را کسب کرده است.

دختران را حمایت کنید (2018)



یک فیلم کمدی آمریکایی است به کارگردانی آندرو بوجالسکی با بازی رجینا هال. فیلم دختران را حمایت کنید درباره مدیرکل موفق یک مجموعه است که همه به مدیریت او اعتقاد دارند، او در تلاش است در سخت‌ترین شرایط اقتصادی جنبه‌های مثبت شخصیت خود را حفظ کند. در روتن تومیتوز به این فیلم 93درصد امتیاز داده شده است.

تلقین (2010)



این، یک فیلم آمریکایی در ژانر علمی -‌‌تخیلی به کارگردانی کریستوفر نولان با بازی لئوناردو دی‌کاپریوست. دی‌کاپریو در این فیلم در نقش یک دزد حرفه‌ای بازی می‌کند که با ورود به ناخودآگاه ذهن افراد اطلاعات دزدی می‌کند. روتن تومیتوز به این فیلم 87درصد امتیاز داده است.


مارگارت (2011)



فیلمی است به کارگردانی کنت لونرگان که در این فیلم آنا پاکین، ژان رنو، مت دیمون و مارک روفالو بازی می‌کنند. لیزا شاهد یک تصادف عجیب است و معتقد است که راننده اتوبوس در مرگ قربانی تصادف مقصر است. او از راننده اتوبوس شکایت می‌کند اما درنهایت پس از آزادی راننده امید خود را از دست می‌دهد. مارگارت نظر مساعد 73درصد از منتقدان در روتن تومیتوز را به‌خود اختصاص داد.








 

این خبر را به اشتراک بگذارید