• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 10 دی 1398
کد مطلب : 91696
+
-

ارائه طرح شناساسی و سازماندهی استفاده از فیلترشکن‌

ارائه طرح شناساسی و سازماندهی استفاده از فیلترشکن‌

سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی‌کل کشور با بیان اینکه  اگر فیلترشکن‌ها محدود می‌شد، ‌نیازی به بستن اینترنت در دوران آشوب نداشتیم‌ از ارائه طرح شناساسی و سازماندهی استفاده از فیلترشکن‌ها به مرجع مربوطه خبر داده است.
 براساس گزارش خبرگزاری تسنیم، جواد جاویدنیا در مسجد مصلای قدس اصفهان گفت: مردم باید درک کنند که حضور گسترده و بی‌پروای آنها در شبکه‌های اجتماعی مضرات بسیار زیادی دارد که یکی از آنها مشکلات اخلاقی مانند آمار بالای طلاق و ابتذال اخلاقی جوانان است. وی ادامه داد: منشأ اغتشاشات اخیر که بر اقتصاد کشور ضربه سختی وارد کرد نیز همین فضای مجازی است، علاوه بر آن جوانانی بودند که جذب اغتشاشگران شدند و جان خود را از دست دادند. وضعیت اقتصادی حال حاضر کشور نیز نامربوط به شبکه‌های مجازی نیست‌.

سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی‌کل کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه 6هزار حساب کاربری در توییتر که مستقیماً زیرنظر عربستان و شخص بن‌سلمان اداره می‌شد، شناسایی و حذف شد، گفت: اکنون فضای مجازی فرصتی طلایی برای ضدانقلاب است تا با به‌کارگیری افکار مردم، امنیت کشور را به خطر بیندازد. اگر بگوییم همان کاپیتولاسیونی که در زمان طاغوت در کشور وجود داشت امروز نیز به‌لطف مدیریت غیرانقلابی برخی مدیران جریان دارد، گزافه نگفته‌ایم.
جاویدنیا در بخش مهمی از صحبت‌های خود به بحث فیلترشکن‌ها در کشور پرداخت و در این رابطه گفت: اگر کنترل‌ها انجام می‌شد، نرم‌افزارهای ایرانی به‌همراه خدمات الکترونیکی به مردم ارائه شده بود و فیلترشکن‌ها محدود می‌شد، اصلاً نیازی به بستن اینترنت در دوران آشوب نداشتیم. تا زمانی که این کنترل‌ها صورت نگیرد، در چنین مواقع حساسی همواره به دوراهی بستن یا عدم‌بستن اینترنت برمی‌خوریم. اگر اینترنت بسته شود مردم می‌گویند «حکومت مخالف فناوری اطلاعات است»، و اگر بسته نشود آشوب‌ها بیشتر می‌شود.

وی تأکید کرد: همان افرادی که گریبان چاک می‌کنند که چرا در تلفن هر جوان و پیری فیلترشکن دیده می‌شود که با استفاده از آن به هر محتوایی دسترسی پیدا کند، می‌توانند با این پدیده مقابله کنند اما مقابله نمی‌کنند. آنها بهانه می‌آورند که عده‌ای هستند که به این نرم‌افزارها نیاز دارند. طرحی به مرجع مربوطه ارائه شده که این افراد شناسایی و ساماندهی شوند اما هر روز به‌بهانه‌های مختلف بررسی این طرح به تعویق می‌افتد.
او در ادامه گفت: عده‌ای می‌گویند «نمی‌توانیم این ساماندهی را انجام بدهیم». باید به این نکته توجه کرد که اگر جوانان ما در زمان جنگ و با دستان خالی مقابل نفوذ دشمنان نمی‌ایستادند و تسلیم می‌شدند که انقلاب اسلامی به‌سرعت از بین می‌رفت. در زمینه فناوری اطلاعات ما شناخت و تخصص لازم را داریم؛ بنابراین می‌توانیم این سازماندهی را انجام بدهیم، اما متأسفانه برخی از مسئولان مربوطه با مردم شفاف نیستند و اعلام نمی‌کنند که «ما نمی‌خواهیم این نرم‌افزارها را ببندیم».

این خبر را به اشتراک بگذارید