• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 10 دی 1398
کد مطلب : 91664
+
-

مرگ پسر در دفاع از مادر

مرگ پسر در دفاع از مادر


درحالی‌که مرد میانسال مدعی است پسرش را به‌خاطر اعتیاد او به شیشه به قتل رسانده است، اما مادر مقتول اسرار تازه‌‌ای از پشت‌پرده این جنایت را فاش کرد. اظهارات این مادر داغدیده از این حکایت دارد که پسرش در حقیقت قربانی دفاع از مادرش شده است.
به گزارش همشهری، آذرماه امسال و به‌دنبال پیدا شدن جسد خونین پسر جوانی در بیابان‌های اطراف بزرگراه خلیج‌فارس، به دستور قاضی رحیم دشتبان، بازپرس جنایی تهران تحقیقات برای کشف راز این جنایت آغاز شد. پسر 21ساله بر اثر اصابت ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده بود و طولی نکشید که مأموران در تحقیقات تخصصی متوجه شدند که قاتل کسی جز پدر وی نیست. این مرد دستگیر شد و در بازجویی‌ها گفت: پسرم 3‌سال بود که به شیشه اعتیاد داشت و روز حادثه از من یک میلیون تومان خواست اما گفتم 700هزارتومان بیشتر ندارم. او گفت 300هزارتومان دیگر جور کن و چون می‌خواستم آرامش کنم گفتم به خانه شوهرخاله‌اش برویم و بقیه پول را از او بگیریم. راه افتادیم به سمت خانه باجناقم و از بیابانی میانبر زدیم و در بین راه به پسرم گفتم بی‌خیال 300هزارتومان شو و جلوی باجناقم آبروریزی نکن اما او عصبانی شد و چاقویی از جیبش بیرون آورد. حالت عادی نداشت و یک ضربه به‌خودش زد. من هم که به‌شدت عصبانی بودم چاقو را از او گرفتم و چند ضربه دیگر به او زدم.
پس از اعترافات این مرد، وی با قرار قانونی بازداشت و راهی زندان شد اما درحالی‌که رسیدگی به این پرونده ادامه دارد، مادر مقتول در گفت‌وگو با همشهری اسرار این جنایت را برملا کرده است او  می‌گوید: پسرم نه‌تنها اعتیاد نداشت بلکه در دفاع از من توسط پدرش به قتل رسید. 
او ادامه می‌دهد: من و شوهرم از سال‌ها قبل با هم اختلاف داشتیم. او شرایط زندگی را برای من و 2پسرم سخت کرده بود. خیلی‌ وقت‌ها ما را مورد ضرب و شتم قرار می‌داد و با چاقویی که در گاو صندوقش داشت همیشه ما را تهدید به قتل می‌کرد. تا اینکه بدبینی‌های شدید او نسبت به من و تهمت‌های ناروایی که به من می‌زد باعث شد که پسرم در دفاع از من مقابلش بایستد. شوهرم حدود ۱۵ سال  بیکار بود و در این مدت روزگار ما را سیاه کرده بود، طوری که حتی اجازه کوچک‌ترین کار عادی را نداشتیم. این زن که هنوز مرگ پسرش را باور ندارد، ادامه می‌دهد: شوهرم آنقدر با پسر کوچکم دشمن شده بود که حتی به دروغ علیه او شکایت می‌کرد و مدعی می‌شد که وی معتاد است. درحالی‌که پسرم جوانی سالم و بسیار بااخلاق بود و حتی مجبور شد به‌دنبال شکایت پدرش در تاریخ 12شهریور 97به آزمایشگاه برود تا ثابت کند که پدرش دروغ می‌گوید. نتایج همه آزمایش‌ها نشان داد که پسرم به هیچ‌گونه مواد‌مخدری اعتیاد ندارد و ادعای شوهرم مبنی بر اینکه او 3سال است که به شیشه اعتیاد دارد دروغ است.
این مادر درباره حادثه نیز می‌گوید: شب قبل از حادثه شوهرم دوباره در خانه درگیری ایجاد کرد اما در نهایت مدعی شد که دیگر کاری با پسرم ندارد و با او صلح کرده و حتی می‌خواهد گذشته را جبران و زمینی را به نام وی کند. او به من گفت که می‌توانم با خیال آسوده به خانه خواهرم بروم و من که حرفش را باور کرده بودم، آن شب راهی خانه خواهرم شدم و پسر کوچکم و پدرش در خانه تنها ماندند. روز بعد که به خانه برگشتم، سراغ پسرم را گرفتم، شوهرم گفت که حالش خوب است و به او پول داده که با دوستانش به شمال بروند. تا اینکه چند ساعت بعد از اداره آگاهی آمدند و گفتند که جسد پسرم را در بیابان پیدا کرده‌اند. شوکه شده بودم و حادثه‌ای را که رخ داده بود باور نداشتم. شوهرم مدعی شده که پسرم از او یک میلیون تومان خواسته و وی همه این مبلغ را نداشته، درحالی‌که حساب‌های بانکی‌اش همیشه پر است. حتی نظریه پزشکی قانونی نیز نشان می‌دهد که آثار تدافعی روی جسد پسرم وجود دارد. یعنی او قبل از اینکه کشته شود تلاش می‌کرده از خودش در برابر پدرش دفاع کند. قتل پسرم ضربه بزرگی به ما زده و این در حالی است که طبق قانون پدری که پسرش را به قتل برساند، قصاص نمی‌شود. با این حال من به‌عنوان مادر مقتول خواستار اشد مجازات برای شوهرم هستم.
براساس این گزارش، متهم هم‌اکنون با قرار بازداشت در بازداشتگاه به سر می‌برد و تحقیقات در این پرونده ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید