• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
سه شنبه 10 دی 1398
کد مطلب : 91658
+
-

اطمینان از اصالت گوشی

  با ممنوعیت رجیستری گوشی‌های تلفن همراه مسافری، تشخیص گوشی‌های دارای اصالت و گارانتی از گوشی‌های نامعتبر عرضه‌شده در بازار به دغدغه خریداران گوشی نو و کارکرده تبدیل شده است. براین اساس برای خرید گوشی نو از فروشگاه‌های داخلی، توجه به برخی موارد ضروری است.
   نخستین گام برای خرید گوشی نو یا کارکرده، استعلام اصالت شناسه گوشی تلفن همراه قبل از پرداخت هزینه از طریق شماره‌گیری #۷۷۷۷*  (گزینه استعلام اصالت) یا از طریق پیامک ۷۷۷۷ و دریافت پاسخ از سامانه همتا است.
    مشتریان خرید گوشی نو در گام‌بعدی باید از اعتبار گارانتی گوشی خریداری شده اطمینان حاصل کنند. این کار با اطمینان از وجود کارت گارانتی و کد فعال‌سازی غیرقابل رویت درج شده روی کارت گارانتی به همراه جعبه گوشی صورت می‌گیرد.
   پس از مطمئن‌شدن از قانونی و نوبودن گوشی و خرید آن، انجام عملیات فعال‌سازی از طریق شماره‌گیری #۷۷۷۷*  (گزینه فعال‌سازی) یا از طریق سایت همتا ضروری است.
    برای خرید گوشی دست‌دوم (کارکرده) علاوه بر اطمینان از اصالت و گارانتی گوشی، انجام عملیات انتقال مالکیت از فروشنده به خریدار از طریق شماره‌گیری #۷۷۷۷*  و فعال‌کردن گزینه انتقال مالکیت، یا از طریق ورود به سایت همتا hamta@ntsw.ir توسط فروشنده و ارسال پیامک حاوی کد فعال‌سازی به شماره تلفن خریدار و انجام عملیات فعال‌سازی توسط خریدار ضروری است.
   توجه داشته باشید درصورتی که برای انتقال مالکیت گوشی‌های قدیمی یا گوشی‌هایی فعال که قبل از اجرای طرح رجیستری اقدام می‌کنید، باید ابتدا شناسه دستگاه را از طریق شماره‌گیری #۷۷۷۷*  یا سایت همتا و گزینه افزودن دستگاه در کارتابل فروشنده یا انتقال‌دهنده ثبت کنید و سپس عملیات انتقال مالکیت را انجام دهید.
   برای ثبت گوشی‌های تعمیری نیز باید پس از انتخاب گزینه ثبت گوشی تعمیری و اظهار IMEI (شناسه) قبلی و IMEI جدید، اقدام به ثبت گوشی تعمیری و جایگزین‌کردن شناسه جدید با شناسه قدیمی کنید.

این خبر را به اشتراک بگذارید