• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 5 دی 1398
کد مطلب : 91285
+
-

راهکارهای دولت برای هوای پاک

رئیس‌جمهور: حمل‌ونقل عمومی را باید تقویت کنیم

روحانی در جلسه هیأت دولت: مردم به مترو و اتوبوس پناه آورده‌اند و این به‌معنای آن است که دولت و شهرداری‌ها باید برای تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی دست به‌دست هم دهند

دولت
رئیس‌جمهور: حمل‌ونقل عمومی را باید تقویت کنیم


حسن روحانـی، رئیس‌جمهور با اشاره به ناسالم‌بودن هوا در برخی استان‌ها و شهرهای کشور، گفت: اینکه مردم در این روزها به وسایل نقلیه عمومی مانند مترو و اتوبوس پناه آورده‌اند، به‌معنای آن است که دولت و شهرداری‌ها باید همه دست به‌دست هم داده و ناوگان حمل‌ونقل عمومی را تقویت کنیم.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، رئیس‌جمهور در جلسه دیروز هیأت دولت اظهار داشت: اگر وسایل نقلیه عمومی تقویت شود، هم آلودگی‌ها کاهش یافته و هم مردم دیگر نیازی به استفاده از وسایل نقلیه شخصی ندارند، بنابراین همه تلاش خود را به‌کار بگیریم تا مردم از هوای پاک و سالم برخوردار شوند و این جزو حقوق شهروندی مردم است که از هوای پاک و سالم استفاده کنند و باید مشکلات را در این راستا برطرف کنیم.
رئیس‌جمهور از وزرای راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، نفت، نیرو و رئیس سازمان محیط‌زیست و سایر مسئولانی که در این راستا می‌توانند نقش‌آفرینی کنند، خواست تا در راستای حل و فصل مشکلات و انجام اقدامات برای کاهش آلودگی هوا تلاش کنند.
روحانی در بخشی از سخنان خود گفت: ملت عزیز ایران می‌دانند که دولت‌های یازدهم و دوازدهم قدم‌های خوبی را در مسئله محیط‌زیست برداشته است که البته حتما کافی نیست و باید تلاش کنیم تا راه‌حل‌های مناسب را برای کاهش آلودگی هوا پیدا کنیم و هر‌چه را که موجب آلودگی می‌شود، کاهش دهیم.
رئیس‌جمهور تبدیل وسایل بنزینی و گازوئیل‌سوز به گازسوز، تلاش برای اصلاح سوخت موتورسیکلت‌ها و جدیت و تلاش مضاعف در اجرای طرح دوگانه‌سوز‌کردن خودروها را ازجمله اقدامات مهم در این راستا دانست و ادامه داد: اقدامی که شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای کاهش سفرهای درون‌شهری برای انجام کارهای روزمره انجام می‌دهند، بسیار مفید و در راستای رفاه مردم است.

مانع حضور مردم پای صندوق رأی نشویم
رئیس‌جمهور همچنین در بخشی از سخنان خود با ابراز امیدواری از اینکه با تلاش مسئولان، رضایت مردم بیشتر از گذشته شود، به انتخابات پیش‌روی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: مردم باید خود را برای برگزاری انتخاباتی پرشور و حضور پای صندوق‌های رأی آماده کنند.
روحانی افزود: اگر گله و شکایتی داریم، آن را بیان کنیم اما اجازه ندهیم که این موضوع مانع حضور مردم پای صندوق آرا‌ شود. ممکن است فرد مورد نظر ما کاندیدا باشد، اما به هر دلیلی حضور ندارد این نباید موجب مأیوس‌شدن شود، می‌توانیم نفر بعدی را که فکر می‌کنیم می‌تواند خوب کار کند، انتخاب کنیم.


پیشنهادهای ایران و ژاپن برای تحریم‌شکنی

روحانی همچنین به مذاکرات خود در ژاپن اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها در ماه‌های اخیر به‌دنبال آن بودند که همه‌جا اعلام کنند، آماده مذاکره با ایران هستند و این ایران است که پای میز مذاکره نمی‌نشیند، این توطئه‌ای بود که هم در سازمان ملل و هم پس از آن در تعامل با دیگر کشورها موفق به شکست آن شدیم و در سفر به ژاپن هم بار دیگر تکرار شد که ما در مذاکره و صحبت‌کردن با هیچ‌کس مشکلی نداریم.
رئیس‌جمهور افزود: اگر امروز کشورهای‌1+5 نسبت به عمل به همه تعهدات خود اراده داشته باشند و بخواهند اشتباهات گذشته را جبران کنند، آماده گفت‌وگو هستیم و اینطور نیست که بخواهیم بگوییم‌ راه بازگشت وجود ندارد؛ این موضوع را در سفر ژاپن به‌طور واضح بیان کردیم و در این راستا نیز پیشنهادهایی هم از سوی ژاپن و هم از سوی ما ارائه شد که آنها را دنبال می‌کنیم. روحانی تأکید کرد: هیچ تردیدی نداریم، اگر امروز ملت ایران در دنیا عزیز بوده و سخن‌مان در جهان شنونده داشته و گوش شنوای فراوانی برای منطق ملت ایران وجود دارد، تنها به‌دلیل مقاومت و ایستادگی این ملت بزرگ است.

این خبر را به اشتراک بگذارید