• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 5 دی 1398
کد مطلب : 91284
+
-

گزارش‌هایی از اختلال اینترنت

با وجود گذشت کمتر از یک‌ماه از تجربه قطع کامل اینترنت کشور روز گذشته بار دیگر دسترسی به شبکه جهانی در برخی استان‌ها با اختلال روبه‌رو شد


روز گذشته با اختلال در دسترسی به شبکه جهانی نگرانی‌ و ترس از احتمال قطع مجدد اینترنت بار دیگر به میان مردم بازگشت.
هر چند روز گذشته اینترنت کشور مانند مقطع 2 هفته‌ای که از ۲۵آبان‌ماه شروع شد به‌صورت کامل قطع نشد اما برخی از استان‌های کشور با اختلال و کاهش سرعت اینترنت ازجمله روی اینترنت موبایل روبه‌رو شدند. گزارش خبرنگاران همشهری از اختلال اینترنت در استان‌های اصفهان، فارس، خوزستان، کرمانشاه، کردستان، البرز و برخی شهرستان‌های غرب استان تهران در روز گذشته خبر می‌دهد. 
خبرنگار همشهری در کردستان گزارش داده که در برخی مناطق این استان اینترنت موبایل روز گذشته با اختلال شدید روبه‌رو بوده است. گزارش خبرنگار همشهری از اصفهان هم از اختلال گسترده اینترنت موبایل خبر می‌دهد به‌طوری که به‌خاطر سرعت پایین عملا امکان استفاده از سرویس‌های جهانی با سختی بسیار ممکن نبوده است. سید جمال هادیان،رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات عصر روز گذشته در توییتر خود صدور هر نوع دستوری درباره قطع اینترنت از سوی قوه قضاییه یا  سایر مراجع ذیصلاح را تکذیب کرد. همچنین ایرانسل در بیانیه‌ای اعلام کرده اینترنت موبایل و TF-LTE این شرکت در حال خدمت‌رسانی به مشترکان است.  همراه اول هم در اطلاعیه‌ای  اعلام کرده شبکه‌اش در هیچ استانی قطع نیست. از چند روز قبل در شبکه‌های اجتماعی شایعه احتمال قطع مجدد اینترنت کشور پخش شده بود اما اکثر کاربران و استارتاپ‌ها تصور نمی‌کردند در فاصله حدود یک‌ماه بار دیگر با اختلال در دسترسی به شبکه جهانی مواجه شوند. سایت نت‌بلاکس هم که دسترسی‌های کشورهای مختلف جهان به اینترنت را تحت نظارت دارد روز گذشته اختلال گسترده در دسترسی به اینترنت را از ساعت ۶:۳۰ صبح تأیید کرده است. در شهرهایی مثل تهران هم که دسترسی به اینترنت دچار اختلال شدید مانند دیگر مناطق نشد، گزارش‌های فنی از اختلال در پورت‌های اتصال وی‌پی‌ان خبر می‌دهد. کسب و کارهای زیادی از پورت‌های اتصال وی‌پی‌ان ازجمله L2PT برای انجام کارهای فنی خود استفاده می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید