• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 4 دی 1398
کد مطلب : 91212
+
-

تعویق استیضاح

علی مطهری: هیأت رئیسه می‌گوید رهبری با استیضاح وزیر کشور به دلیل انتخابات مخالفند

مقاومت هیأت رئیسه مجلس در اعلام وصول طرح استیضاح وزیر کشور، استیضاح‌کنندگان را وادار به مدارا کرد. 20نماینده‌ای که پای امضایشان برای استیضاح وزیر کشور ایستاده‌اند با توجه به در پیش بودن انتخابات مجلس یازدهم تصمیم گرفته‌اند پیگیری استیضاح عبدالرضا رحمانی‌فضلی را به بعد از انتخابات موکول کنند.
یکی از امضا‌کنندگان استیضاح رحمانی فضلی با بیان اینکه همه راه‌های ممکن را برای به جریان انداختن استیضاح وزیرکشور امتحان کردیم اما هیأت رئیسه کوچک‌ترین نرمشی در مقابل استیضاح‌کنندگان بروز نداده است، به همشهری گفت: رسما و عملا چاره‌ای جز به تعویق انداختن استیضاح رحمانی فضلی نداشتیم؛ به همین دلیل هم فعلا تا اواسط اسفند از پیگیری استیضاح رحمانی فضلی صرف‌نظر می‌کنیم اما بعد از انتخابات و پایان این وظیفه وزیر کشور حتما استیضاح او را به صحن مجلس خواهیم کشاند.
 وی با تأکید بر اینکه انصافا و قانونا ما راهی جز مدارا نداشتیم، ادامه داد: میزان فشارها و لابی‌ها برای بازپس‌گیری امضای 39امضا‌کننده طرح اسیتضاح رحمانی فضلی چنان بود که الان شمار استیضاح‌کنندگان ثابت آن 20امضا است. از سوی دیگر علی مطهری، نماینده تهران گفت: هیأت رئیسه می‌گوید مقام رهبری با استیضاح وزیر کشور به‌خاطر در پیش بودن انتخابات مخالفند، لذا اعلام وصول آن را به بعد از انتخابات موکول می‌کنیم.  ۳۹ نماینده مجلس 23آذرماه طرح استیضاح وزیر کشور را به‌دلیل عملکرد او در جریان اعتراض‌های آبان‌ماه امضا و برای اعلام وصول به هیأت رئیسه ارائه کردند.  در طرح استیضاح رحمانی‌فضلی آمده است که وزیر کشور از طرف دولت مسئول اصلی اجرای تصمیم شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا درخصوص مدیریت مصرف سوخت بوده است. ایشان مقدمات و تمهیدات لازم برای اجرای این تصمیم خصوصا در جریان قراردادن و اقناع مردم را فراهم نکرده و آسیب جدی به نظام جمهوری اسلامی وارد کرده است.
بعد از ارائه این طرح به هیأت رئیسه تنها یک جلسه با حضور وزیر کشور در کمیسیون شوراها و امنیت داخلی برگزار شد؛ نشستی که پاسخ‌های کلی و غیرمستند رحمانی‌فضلی و همراهانش به ابهامات موجود سبب دو چندان شدن نقدهای استیضاح‌کنندگان به وزیر کشور شد و اصرار آنها را برای استیضاح رحمانی‌فضلی دوچندان کرد؛ اصراری که حالا با سد هیأت رئیسه مواجه شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید