• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 19 اسفند 1396
کد مطلب : 9120
+
-

لطفاً در این مکان سدمعبر نکنید

مردم در سال96 بیشتر برای رفع چه مشکلاتی با شهرداری تماس گرفتند؟

لطفاً در این مکان سدمعبر نکنید

چنان که آمارهای به‌ثبت‌‌رسیده نشان می‌دهد، در سال96 موضوع رفع سدمعبر در صدر درخواست‌های شهروندان تهران از مدیریت شهری قرار داشته است. این موضوعی‌است که محمدعلی نجفی نیز پس از انتخاب به‌عنوان شهردار پایتخت چندین بار به آن اشاره کرده و گفته که باید برایش چاره‌ای اندیشیده شود؛ البته او تأکید کرده که نباید ناپخته با سدمعبر برخورد شود.

به هر حال سدمعبر مسئله‌ای دولبه‌ است؛ یک‌ لبه آن به مزاحمت‌هایی برمی‌گردد که دستفروشان و اصناف مختلف با تجاوز به حریم خیابان‌ها و پیاده‌روها برای شهروندان ایجاد می‌کنند و لبه دیگر آن اماواگرهایی‌است که هنگام مقابله با این پدیده به ‌وجود می‌آید.

تجربه نشان داده که بسیاری از سدمعبرها با تذکرها و جریمه‌های اندک رفع نشده و مدیریت شهری هم که خواسته با سدمعبرکنندگان مقابله کند، گاهی متهم به زیرپاگذاشتن اخلاق و کرامت شهروندی شده است. البته نباید فراموش کرد که اساسا برخورد خارج از اصول اخلاقی و انسانی، قابل پذیرش نیست.

صدالبته که در این راه تنها شهرداری مسئول نیست و نهادهای دیگری ازجمله وزارت کار نیز طبق قانون، وظایفی دارند. به هر ترتیب، اکنون رفع سدمعبر، یکی از مهم‌ترین خواسته‌های پایتخت‌نشینان است. به گواه آمار ثبت‌شده در سامانه137، آلودگی صوتی، طعمه‌گذاری به‌منظور مبارزه با جانوران موذی، نظافت معابر و لکه‌گیری آسفالت معابر شهری، در رده‌های بعدی درخواست‌های مردمی در سال96 قرار گرفته‌اند.

 

 

گزارش آماری از درخواست‌های شهروندان در سال 96

 

 سدمعبر دستفروشان: 7/5درصد
 آلودگی صوتی ناشی از ساخت‌وساز: 7/3درصد
 مبارزه با جانوران موذی: 3درصد
 نظافت معابر: 9/2درصد
 لکه‌گیری چاله‌های سواره‌رو: 8/2درصد
 میزان رسیدگی به درخواست مردمی: 85درصد
 میزان درخواست‌های تکراری: 4درصد
 میزان‌ درخواست‌هایی که نیاز به اطلاع‌رسانی داشته: 13درصد
 میزان درخواست‌هایی که در دست اقدام است: 2درصد

 

 

 

آمار به ثبت رسیده در سامانه 137 نشان می‌دهد شهروندان مناطق 4، 2 و یک بیشترین درخواست‌های شهری را داشته‌اند. در این بین مردم به غیر از رفع سدمعبر، بیشتر خواستار رفع مشکلات مربوط به ساخت‌وسازها، جمع‌آوری وسایل مزاحم، نصب علائم راهنمایی و آسفالت نیز بوده‌‌اند. شهروندان همچنین موضوعات مهمی درباره حفظ درختان شهر مطرح کرده‌اند.

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید