• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 3 دی 1398
کد مطلب : 91151
+
-

کلیدواژه‌های جنجال

بهروز رسایلی| علیرضا بیرانوند یک‌بار دیگر حاشیه‌ساز شده است؛ چیزی که کم‌کم باید به آن عادت کنیم. اصولا او هر یکی‌ دو ‌ماه یک‌بار باید یک داستان جدید درست کند، وگرنه حوصله‌اش سر می‌رود. بیرو این‌بار به‌خاطر نیمکت‌نشینی در چند بازی اخیر شاکی شده و حتی دنبال گرفتن رضایتنامه است، اما شخصیت متزلزل و سوابق او نشان می‌دهد این موضوع هم به‌احتمال فراوان به‌زودی پایان خواهد یافت. به این بهانه اما مروری اجمالی خواهیم داشت روی بعضی (فقط بعضی!) از حاشیه‌های عجیب‌وغریبی که بیرو طی این سال‌ها در پرسپولیس ساخته است. حالا قصه‌های تاریخی نفت تهران و علیرضا منصوریان به کنار!
 سربازی: 2سال پیش دقیقا در چنین روزهایی علیرضا بیرانوند در پایان یکی از مسابقات پرسپولیس به شکل ناگهانی و غیرمنتظره اعلام کرد احتمالا بین دو نیم‌فصل راهی تراکتورسازی خواهد شد تا هر چه سریع‌تر خدمت سربازی‌اش را پشت سر بگذارد و لژیونر شود. او گفت: «باید به فکر خودم باشم»؛ اظهاراتی که خشم و حیرت هواداران پرسپولیس را به‌دنبال آورد. بیرانوند 2هفته قبلش گفته بود قصد دارد 10سال در پرسپولیس بازی کند!
  هیس: در لیگ هفدهم و پس از تهدید بیرانوند به جدایی از پرسپولیس، هواداران خشمگینی که برای تماشای بازی با پدیده راهی ورزشگاه آزادی شده بودند، به‌شدت از این دروازه‌بان انتقاد کردند. آنها به‌منظور سرزنش گلر سر‌به‌هوایشان، به تشویق احمدرضا عابدزاده و بوژیدار رادوشویچ پرداختند، اما بیرو در قابی عجیب رو به سکوها «هیس» نشان داد.
  داد و فریاد: یکی از بدترین عادت‌های علیرضا بیرانوند این است که بعد از ایجاد و هدر‌رفتن هر موقعیتی روی دروازه پرسپولیس، مدافعان تیمش را با رفتاری پرخاشگرانه ملامت می‌کند. او بارها به همین شکل با مدافعان مختلف درگیری لفظی پیدا کرده است. شجاع خلیل‌زاده یکی از قربانیان محبوب(!) بیرو است و عجیب‌تر اینکه علیرضا یک‌بار حتی توانست احمد نوراللهی آرام را هم به همین شکل عصبانی کند. پارسال وقوع اتفاق مشابه در بازی با تراکتورسازی باعث درگیری علنی بیرانوند و امید عالیشاه شد؛ به شکلی که داور به بیرو کارت زرد نشان داد. در تیم ملی و در همین جام‌جهانی اخیر نیز شاهد تنش مشابهی بین بیرانوند و سعید عزت‌اللهی بودیم.
  پینوکیو: در پایان بازی فصل گذشته با ماشین‌سازی در تبریز، بیرانوند در واکنش به تماشاگرانی که از ابتدای بازی علیه او شعار «پینوکیو» سر داده بودند، پاکت آبمیوه را روی دماغش گذاشت و ژست‌های عجیبی گرفت. این همان مسابقه‌ای است که پرسپولیس با گل دقیقه پایانی شجاع خلیل‌زاده آن را برد.
  پلیس: انتشار ویدئویی از برخورد ناشایست علیرضا بیرانوند با یک مأمور نیروی انتظامی در حاشیه بازی فصل گذشته با پارس‌جنوبی جم، جنجال زیادی را به‌دنبال آورد؛ آنقدر که بیرو با حضور مجدد در محل، از این مأمور پلیس دلجویی کرد.
  خداحافظی: در حاشیه بازی امسال پرسپولیس در خانه تراکتورسازی، علیرضا بیرانوند رو به سکوی هواداران میزبان علامت زشتی نشان داد که انتشار فیلم این ماجرا، باشگاه را به حاشیه برد. پس از آن بیرانوند مدعی شد از این حرکت سوءبرداشت شده و منظور او تهییج هواداران خودی بوده! بیرو حتی تهدید کرد که اگر محرومش کنند، برای همیشه از فوتبال ایران خداحافظی می‌کند. او یک جلسه محروم شد و پس از آن به دوستانش در خبرگزاری‌ها گفت خبر خداحافظی همیشگی‌اش را با تیتر: «گوشی‌ام را خاموش کردم و در حال خروج از تهران هستم» منتشر کنند، هرچند مطابق انتظار صبح روز بعد در تمرین حاضر شد و همه‌‌چیز را کلا تکذیب کرد!
  کلاغ: اخیرا یک ویدئوی عجیب از علیرضا بیرانوند منتشر شده که او در واکنش به علاقه هوادارانش برای انداختن عکس مشترک یا بوسیدن این دروازه‌بان، به آنها لقب «کلاغ» می‌دهد؛ هرچند اینجا لحنش کمی شوخ و شنگ است و بعید به‌نظر می‌رسد منظور خاصی داشته باشد.
  80هزار دلار: او در یک مصاحبه عجیب مدعی شد اگر باشگاه برای تامین دستمزد کالدرون با کسری بودجه مواجه است، 80هزار دلار به این منظور به انصاری‌فرد قرض می‌دهد! این مصاحبه به اندازه‌ای عجیب و غیرحرفه‌ای بود که اصلا جایی برای نقد و این داستان‌ها باقی نگذاشت.
  نیمکت‌نشینی: این هم آخرین پرده است. بیرانوند که این فصل عملکرد خوبی نداشته، حاضر نشد چند بازی نیمکت‌نشینی را تحمل کند؛ آن هم درحالی‌که گابریل کالدرون به صراحت از او به‌عنوان گلر اول تیمش نام برده و گفته بود در سال نوی میلادی، علیرضا به ترکیب باز خواهد گشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید