• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 3 دی 1398
کد مطلب : 91150
+
-

خواب زمستانی




لیگ‌های اروپایی به تعطیلات زمستانی می‌روند اما انگلیس تعطیل‌بردار نیست. گواردیولا در نامه‌ای طعنه‌آمیز به اتحادیه فوتبال از آنها تشکر کرده که برای منچسترسیتی 2بازی در کمتر از 48ساعت ترتیب داده‌اند: «نامه‌ای به لیگ برتر نوشتم تا تشکر کنم و بگویم ما بعد از بازی با ولورهمپتون قرار است نابود شویم و تنها 2روز بعد برای بازی مقابل شفیلد آماده شویم. ما روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه و همچنین سه‌شنبه‌شب تمرین می‌کنیم و چهارشنبه استراحت است. دوباره پنجشنبه تمرین می‌کنیم و جمعه شب نیز با تیم نونو اسپریتو (ولوز) بازی داریم.» تقریبا در فاصله 6روز در باکسینگ‌دی با ولوز، شفیلد و اورتون بازی دارند. لیورپول در باکسینگ‌دی با لستر (پنجشنبه)، ولوز و شفیلد بازی می‌کند اما فاصله بین بازی‌های آنها اندکی بیشتر از منچسترسیتی است. البته الان دو‌سالی می‌شود که تیم‌های انگلیسی هم استراحت کوتاه زمستانی دارند، اما نه در نیم‌فصل بلکه در اوایل فوریه یعنی‌ماه دوم سال نو و ‌تنها به میزان یک هفته. باکسینگ‌دی به تعطیلی یک روز پس از کریسمس یعنی روز 26دسامبر (2‌روز دیگر) گفته می‌شود و فشردگی بازی‌های لیگ برتر در این مناسبت و چند روز پس از آن هم به بازی‌های باکسینگ‌دی شهرت دارد.
  بوندس‌لیگا با بازی‌های این هفته به خواب زمستانی رفت و در 17ژانویه یعنی سه‌هفته‌و‌نیم دیگر با دیدار شالکه و مونشن‌گلادباخ از خواب زمستانی بیدار می‌شود. تیم‌ها بعد از استراحت‌دادن چند‌روزه به بازیکنان برای اردوهای قشلاقی به مناطق گرمسیر می‌روند. به‌طور مثال، دورتموند در ماربلا در اسپانیا اردو می‌زند و بایرن‌مونیخ مثل سال قبل به کمپ اسپایر قطر می‌رود؛ کمپی که برای پرسپولیس جا نداشت.
  در لیگ‌های اروپای شرقی و شمالی تعطیلات زمستانی طولانی‌تر است و به‌طور مثال در لیگ روسیه فوتبال به‌مدت 3‌ماه تعطیل می‌شود. 
  لالیگا هم با برد بارسلونا مقابل آلاوس و بدشانسی رئال در تساوی بدون‌گل مقابل بیلبائو برای نیم‌فصل دوم به تعطیلات رفت، اما تعطیلات این لیگ 20تیمی نمی‌تواند طولانی باشد چون در تابستان هم یورو2020را داریم، هم کوپا‌آمریکا و هم المپیک در پیش هستند. بازیکنان یک هفته به مرخصی می‌روند اما اردویی در کار نخواهد بود، چون زمانی وجود ندارد و تقریبا از سوم و چهارم ژانویه بازی‌های هفته بعدی آغاز می‌شود. بارسا با اسپانیول بازی دارد؛ تیمی که در هیچ‌یک از بازی‌های خانگی خود در این فصل پیروز نشده و رئال هم در زمین ختافه بالانشین به میدان می‌رود؛ تیمی که در 14بازی اخیر خود در ورزشگاه آلفونسو پرس تنها در یک بازی شکست خورده است. رئال، بارسا، اتلتیکو و والنسیا چهارشنبه و پنجشنبه همان هفته باید در عربستان دیدار اول خود را در سوپرجام اسپانیا  برگزار کنند.
  سریA هم بعد از بازی‌های این هفته به مرخصی اجباری رفت. تیم‌های ایتالیایی در هفته آخر سال2019 و نیمی از هفته اول سال نو تعطیلند. تنها بازی مهم هفته اول نیم‌فصل دوم بین ناپولی و اینتر برگزار می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید