• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 2 دی 1398
کد مطلب : 90989
+
-

آخرین وضعیت آنفلوآنزا در کشور

۱۰۳ نفر فوت شدند


رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، آخرین وضعیت شیوع آنفلوآنزا در کشور را تشریح کرد.کیانوش جهانپور در گفت‌وگو با مهر، اظهار داشت: بیماری آنفلوآنزای فصلی موضوعی است که هر سال تکرار می‌شود و با شروع فصل سرد این بیماری گسترش پیدا می‌کند؛ چنان‌که به‌طور معمول انتظار می‌رود در یک فصل آنفلوآنزا حدود ۲۰درصد مردم جامعه را مبتلا کند.
وی افزود: از حدود ۱۰روز پیش با مهار این بیماری و نمودار نزولی ابتلا به آن، عملاً موارد بروز و شیوع کاهش چشمگیری یافته است، چنان‌که از ۲۲ تا ۲۹آذر۹۸ عملاً با فروکش همه‌گیری آنفلوآنزا، کاهش موارد مراجعه و بستری و مرگ‌ومیر مواجه بودیم. به‌طوری که در طول این هفته، از مجموع ۸۸۳نفر بستری مشکوک به آنفلوآنزا، ۸۱مورد براساس شواهد آزمایشگاهی مبتلا به آنفلوآنزای تیپA گزارش شده‌اند و میزان بروز به کمتر از یک‌دهم هفته‌های قبل رسیده است. جهانپور ادامه داد: متأسفانه طی هفته گذشته مورد اشاره، ۷نفر به‌دنبال ابتلا به آنفلوآنزا و عوارض و پیامدهای ناشی از آن فوت نمودند که اغلب فوت‌شدگان از بیماری‌های زمینه‌ای نیز رنج می‌بردند. لذا از آغاز فصل پاییز، ۱۰۳نفر از هموطنان به‌دنبال ابتلا به آنفلوآنزا فوت شدند. وی افزود: آنفلوآنزا، ویروسی پیش‌بینی ناپذیر و در حال تغییر مداوم است.
زمانی که شدت بیماری‌زایی ویروس بیشتر باشد تعداد افراد مبتلا و تعداد کسانی که به بیماری با شدت بیشتر یا   دوره طولانی‌تر مبتلا می‌شوند هم افزایش می‌یاب، ولی اگر کسی نکات بهداشتی را رعایت کند و به راه‌های انتقال بیماری و پیشگیری آگاه باشد، احتمال ابتلای او به این بیماری کمتر می‌شود و همچنین انتقال بیماری به اطرافیان و دیگران را هم کاهش می‌دهد؛ چنان‌که با رعایت نکات ساده بیش از ۵۰درصد موارد قابل پیشگیری خواهد بود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید