• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 19 اسفند 1396
کد مطلب : 9094
+
-

خبرهای محله

جشنواره غذای تسنیم

منطقه 1

جشنواره غذای تسنیم 18 اسفند همزمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن درمؤسسه خیریه حامی برگزار می‌شود. 
«محمد نجف اوشانی» مدیر مؤسسه خیریه حامی در این باره به خبرنگار همشهری محله گفت: «جشنواره غذای تسنیم با همکاری وزارت امورخارجه به نفع کودکان بیمار با بیش از 50 نوع غذای سنتی و خانگی و دسر و سالاد و آشنایی با غذاهای ملل(هند) در مؤسسه خیریه حامی برگزار می‌شود.» به گفته او، این جشنواره با حضور 50 خیّر، همراه با جوایز ارزنده برای بهترین سرآشپز 18 اسفند از ساعت 11 تا 16 برگزار می‌شود. این مؤسسه در خیابان پاسداران، خیابان دولت، بعداز سه‌راه نشاط، روبه‌روی مسجد امام حسین(ع)، کوچه شهید نعمتی، بن‌بست 4، پلاک یک، طبقه 4 واقع شده است. 



برخورد قاطع با متخلفان ساخت‌و‌ساز

منطقه 6

با متخلفان ساخت‌وساز برخورد قانونی می‌شود. 

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه با بیان این مطلب گفت: «یکی از مشکلات شهری در ساخت‌و‌سازها، انباشته شدن نخاله‌های ساختمانی مقابل محل اجرای پروژه‌های عمرانی است که سبب شکایت و اعتراض اهالی محله‌ها می‌شود.» 
«سید رامین حسینی‌نژاد» افزود: «اگر شهروندان با انباشته شدن نخاله‌های ساختمانی در معابر عمومی و کوچه و خیابان مواجه‌ شدند می‌توانند موضوع را با سامانه‌های نظارتی در میان بگذارند تا برخورد قاطع و قانونی انجام شود.»  به گفته او موضوع انباشت نخاله‌های ساختمانی در معابر عمومی در جلسه کمیته حفاری منطقه مورد بررسی قرار گرفته و بناست با متخلفان برخورد قاطع انجام شود. 



نقاط پرخطر زیرذره‌بین پلیس

منطقه 7

همزمان با چهارشنبه‌سوری نقاط آسیب‌پذیر منطقه7 زیرذره‌بین پلیس قرار می‌گیرد. معاون عملیات سرکلانتر یازدهم فاتب به خبرنگار همشهری محله گفت: «با نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال، نیروی انتظامی برای کاهش صدمات و خسارت‌ها و تأمین نظم و امنیت شهروندان در نقاط پرازدحام و آسیب‌پذیر مستقر می‌شود. خیابان‌های سبلان شمالی، موتورآب، نامجو و چهارراه نظام‌آباد از جمله نقاطی‌اند که در این روز رفتارهای هیجانی حادثه‌آفرین بیش از سایر نقاط در آنجا دیده می‌شود. از این‌رو نیروی انتظامی با همکاری یگان ویژه امداد، کلانتری، اورژانس و آتش‌نشانی اقدام به تأمین امنیت و آسایش شهروندان می‌کند.» «فرامرز سلیمانی» افزود: «قانون شکنی و ایجاد مزاحمت در هیچ آیین و فرهنگی پذیرفته نیست. نیروی انتظامی در برابر اقدامات هنجارشکنانه اوباشگری، رفتارهای ناپسند و خطرآفرین، ایجاد راهبندان، سدمعبر و اختلال در نظم و امنیت عمومی برخورد قاطع و جدی دارد.»


خانه دبیرالملک در بلاتکلیفی

منطقه 12

با غیرفعال ماندن خانه دبیرالملک تفاهمنامه شهرداری و مؤسسه انجمن اوقات فراغت لغو می‌شود. مدیر بافت تاریخی منطقه در پاسخ به سؤال خبرنگار همشهری که چرا خانه دبیر‌الملک فعالیتی ندارد گفت: «مدتی است که انجمن اوقات فراغت، بنا به دلایلی فعالیتی در خانه دبیرالملک نداشته و به آنها درباره از سرگیری فعالیت اخطار داده شده است. اگر فعالیت‌شان را آغاز نکنند تفاهمنامه بین شهرداری و انجمن اوقات فراغت لغو می‌شود.» «سیدمحمدعلی محمدی» افزود: «هیچ توجیهی برای این کار نیست و باید طی هفته آینده وضع خودشان را مشخص کنند. البته در این خانه تاریخی به روی بازدیدکنندگان باز است و مانعی برای بازدید وجود ندارد.»


ایمن‌سازی محدوده جنگلی خاوران

منطقه 15

فضای سبز جنگلی خیابان خاوران حد فاصل خیابان مسلم و بلوار ابوذر با استقرار 2 دستگاه برج نوری و تأمین روشنایی کافی ایمن‌سازی می‌شود. 
«علی اعتمادی» رئیس خدمات شهری شهرداری ناحیه 2 با اشاره به ضرورت ایمن‌سازی در این محدوده گفت: «وضع فعلی این فضای جنگلی باعث بروز انواع آسیب‌های اجتماعی شده است. با درخواست اهالی، برای افزایش امنیت‌ تردد شهروندان و کاهش جرائمی نظیر سرقت، با استقرار 2 دستگاه برج نوری تا پایان اسفند روشنایی این محدوده تأمین می‌شود تا شهروندان به راحتی بتوانند از این فضای سبز استفاده کنند.»



2قطعه زمین برای ساخت ایستگاه آتش‌نشانی

منطقه 19

شهرداری منطقه 19 برای تأمین ایمنی شهروندان محله رسالت و خیابان سهیل(خلازیر)، 2قطعه زمین در اختیار سازمان آتش‌نشانی قرار داد تا مراحل ساخت ایستگاه را شروع کنند. «‌پیمان قربانی» شهردار منطقه 19 گفت: «در محدوده محله رسالت، بازار خیابان کلهر و خیابان خلازیر در زمینه امداد‌رسانی دچار ضعف بودیم و خودروهای آتش‌نشانی به دلیل ترافیک محورهای اصلی دیرتر از زمان استاندارد به محل حادثه می‌رسیدند، به همین دلیل و برای رفع مشکل، شهرداری منطقه با واگذاری 2 قطعه زمین در شهرک رسالت و بلوار شقایق به سازمان آتش‌نشانی مشکل را حل کرد.» 



بیماری آنفلوآنزا در وضعیت سفید

منطقه 20

بیماری آنفلوآنزا در شهرستان ری مهارشده و در وضعیت سفید به سر می‌بریم. رئیس دامپزشکی شهرستان ری در گفت‌و‌گو با خبرنگار همشهری محله گفت: «در شهرستان ری آنفلوآنزا در ۶ واحد مرغداری شیوع یافت و در پی آن، نزدیک به یک میلیون قطعه مرغ معدوم شد.»
«محمد وحید تاویلی» افزود: «این بیماری در حال حاضر در این شهرستان مهار شده و در شرایط سفید به سر می‌بریم. این یک مشکل بومی محسوب نمی‌شد و بیشتر استان‌های کشور با این بیماری درگیر شده بودند.» او در ادامه گفت: «واحدها مدام تحت نظارت و کنترل هستند و هشدارها به‌صورت مکتوب، حضوری، کلاس‌های آموزشی و بروشور به تولیدکنندگان ارائه می‌شود و این آگاهی‌بخشی‌ها انجام شده است. نمی‌توان ابتلا به این بیماری را سهل‌انگاری دانست، این بیماری در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا هم اتفاق می‌افتد، اما می‌توان با تدابیر لازم خسارت را به حداقل رساند.»



درخشش تیم کیک‌بوکسینگ در کشور 

منطقه 21

تیم کیک‌بوکسینگ منطقه 21، موفق به کسب چندین مقام قهرمانی در مسابقات کشوری جوانان شد. «سیدحسین موسوی» مربی تیم ستارگان منتخب این منطقه به خبرنگار همشهری‌محله گفت: «سطح مسابقات کشوری بسیار خوب بود و تیم منطقه موفق به کسب 3 مدال طلا توسط مهدی رستمی در وزن 65‌ـ، مهدی مزروعی در وزن آزاد و احسان حیدری در وزن 60‌ـ، 2 مدال نقره توسط سهیل عسگری در وزن 60‌ـ و محمدرضا ابراهیمی در وزن 80‌ـ و یک برنز توسط مهدی حاج اسفندیاری در وزن آزاد شد. بچه‌ها اکنون خود را برای شرکت در مسابقات ارمنستان که سال آینده برگزار خواهد شد، آماده می‌کنند.»



اجرای طرح «بذر خیر» در خلیج فارس

منطقه 22

شهروندان خیّر و نیکوکار می‌توانند با شرکت در طرح «بذر خیر» در تهیه ملزومات شب‌عید نیازمندان منطقه سهیم باشند. 
مدیر محله دریاچه خلیج‌فارس و ‌بانی این طرح در توضیح بیشتر به خبرنگار همشهری محله گفت: «این طرح با هدف جذب کمک‌های اهالی خیّر با نیت «کمک‌های کوچک» از ابتدای اسفند ماه آغاز به کار کرده است.» «شادی باقری» افزود: «شهروندان می‌توانند کمک‌های هرچند اندک نقدی یا غیر‌نقدی خود را به سرای محله دریاچه تحویل دهند. مواد غذایی ‌فاسد نشدنی، خشکبار و حبوبات، آجیل، لباس‌های نو، اسباب‌بازی، نوشت‌افزار و لوازم خانگی از جمله ملزوماتی است که اهالی می‌توانند با اهدای آنها دل خانواده‌های نیازمند را شاد کنند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید