• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 1 دی 1398
کد مطلب : 90893
+
-

فروکش‌کردن موج آنفلوآنزا در کشور

فروکش‌کردن موج آنفلوآنزا در کشور

عضو کمیته کشوری آنفلوآنزا با بیان اینکه موج آنفلوآنزا فروکش کرده است، گفت: موارد جدید ابتلا به آنفلوآنزا نیز در حال کاهش است اما همچنان موارد ابتلا به عفونت آنفلوآنزایی که منجر به عارضه آنفلوآنزا مانند «پنومونی» شده‌اند هنوز به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند و عده‌ای نیز در بیمارستان بستری می‌شوند.

مسعود مردانی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن آنکه بروز موج دوم آنفلوآنزا را محتمل دانست، ‌گفت: البته بروز موج دوم آنفلوآنزا به میزان برودت هوا و رفتارهای افراد بستگی دارد. با رعایت هرچه بیشتر نکات بهداشتی و افزایش آگاهی‌رسانی می‌توان از شدت گرفتن موج احتمالی دوم آنفلوآنزا جلوگیری کرد. وی ادامه داد: ‌آلودگی هوا به‌علت سکون هوا و آلاینده‌ها در مناطق پرتردد شهرها اتفاق می‌افتد. سکون هوا می‌تواند بستری را برای انتقال ویروس‌ها، عفونت‌های باکتریایی و قارچی فراهم کند. نکته قابل توجه آن است که در وضعیت سکون هوا، فعالیت‌های بدنی، ورزش و... می‌تواند استعداد ابتلا به بیماری‌های عفونی را افزایش دهد. مردانی گفت: با توجه به دلایل ذکر شده به کسانی که بیماری‌های تنفسی دارند به‌ویژه افراد با حساسیت‌های تنفسی بالا، آسم، بیماران قلبی-ریوی، کسانی که برونشیت مزمن دارند و... توصیه می‌کنیم از تردد در مناطق آلوده خودداری کرده و در منزل نیز ضمن رعایت نکات بهداشتی حتما مایعات به‌ویژه شیر مصرف کنند.
وی با تأکید بر لزوم شست‌وشوی دست‌ها برای جلوگیری از انتقال بیماری‌ به سایرین، اظهار کرد: طبق مطالعات صورت گرفته، حتی شستن دست‌ها با آب خالی به‌مدت ۳۰ ثانیه نیز می‌تواند در جلوگیری از انتقال آنفلوآنزا به سایرین جلوگیری کرده و زنجیره انتقال عفونت‌های ویروسی دستگاه تنفسی را هم قطع کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید