• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 1 دی 1398
کد مطلب : 90886
+
-

برگزاری امتحان نهایی دانش‌آموزان از دوم دی به قوت خود باقی است


سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرد: امتحانات نهایی دانش‌آموزانی که در خرداد و شهریور قبول نشده‌اند، درصورت تعطیلی مدارس به‌دلیل آلودگی هوا از تاریخ دوم دی و طبق برنامه برگزار می‌شود.
مسعود ثقفی در گفت‌وگو با مهر درخصوص تاریخ برگزاری امتحانات نهایی که از دوم دی‌ماه آغاز می‌شود، با توجه به‌احتمال تعطیلی مدارس در روزهای آتی به‌دلیل آلودگی هوا گفت: امتحانات نهایی و هماهنگ استانی (داوطلبان آزاد، ارزشیابی جامع بزرگسالان و آموزش از راه دور) پایه نهم، طبق برنامه ارسالی و از تاریخ دوم دی آغاز می‌شود و حتی اگر استانداری مدارس را تعطیل اعلام کند نیز این امتحانات به قوت خود باقی است. این امتحان نیز مربوط به دانش‌آموزانی است که در امتحانات خرداد و شهریور نمره نگرفته‌اند و برای ترمیم معدل و قبولی اقدام به شرکت در امتحان می‌کنند. وی درباره اینکه آیا درصورت اعلام تعطیلی مدارس توسط استانداری آموزش و پرورش این حق قانونی را دارد که به برگزاری این امتحانات مبادرت کند، بیان کرد: یک سری آزمون‌ها کشوری هستند و نمی‌توان زمانشان را جا‌به‌جا کرد و باید در تاریخ مقرر برگزار شوند. پس حتی استانداری هم نمی‌تواند تاریخ آن را تغییر دهد. وی درباره امتحانات داخلی ترم اول که از ۷ دی‌ماه آغاز می‌شود نیز گفت: درباره امتحانات داخلی قضیه فرق می‌کند و تصمیمات درون‌مدرسه‌ای گرفته می‌شود و این امکان را داریم که تصمیمات دیگری بگیریم یا امتحانی به تعویق بیفتد.
ثقفی درباره اینکه آیا کمیته هماهنگی استانی در آموزش و پرورش تهران تشکیل شده تا درباره میزان کلاس‌های جبرانی برای دروس تصمیم‌گیری شود، گفت: ما هنوز نمی‌توانیم میزان عقب‌ماندگی را تخمین بزنیم و باید بگذاریم تعداد روزهایی که به‌دلیل آلودگی هوا تعطیل می‌شود، تمام شود و بعد این عقب ماندن را تخمین بزنیم و راهکار بدهیم. اما برای امتحانات دی‌ماه هر مدرسه می‌تواند متناسب با شرایط پیش رفتن دروس، حجم درس را برای امتحانات تعیین کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید