• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 1 دی 1398
کد مطلب : 90870
+
-

ربودن زنان و دختران با پراید شیشه‌دودی


اعضای یک باند مخوف که با استفاده از پراید شیشه‌دودی، زنان و دختران مسافر را در شهرستان گرگان ربوده و قربانی نقشه سیاه خود می‌کردند دستگیر شدند. متهمان با تهیه فیلم‌های سیاه از قربانیان‌شان آنها را تهدید می‌کردند که اگر شکایت کنند، فیلم‌ها را در شبکه‌های اجتماعی منتشر خواهند کرد.
به گزارش همشهری، مرداد امسال زن جوانی سراسیمه و وحشت‌زده نزد مأموران پلیس شهرستان گرگان رفت و از ماجرای شومی گفت که برایش رخ داده بود. او توضیح داد: در یکی از خیابان‌ها منتظر تاکسی بودم که یک خودروی پراید مقابلم توقف کرد. به غیر از راننده، مرد جوانی که به ‌نظر می‌رسید مسافر است روی صندلی جلو نشسته بود و وقتی مقصدم را گفتم، راننده با اشاره سر خواست که سوار شوم. پس از اینکه سوار ماشین شدم، راننده به بهانه اینکه می‌خواهد کولر را روشن کند، شیشه‌ها را بالا کشید و آنجا بود که متوجه شدم شیشه‌های ماشین دودی است و ترسیدم. خواستم پیاده شوم، اما مسافری که روی صندلی جلو بود چاقویی به سمتم گرفت و تهدید کرد که اگر سر و صدا کنم مرا می‌کشد. در آن لحظه وحشت کرده بودم و با گریه و التماس از آنها خواستم که همه اموالم را ببرند، اما مرا پیاده کنند ولی گوش‌شان به این حرف‌ها بدهکار نبود.
زن جوان گفت: راننده به سمت جاده‌ای خلوت تغییر مسیر داد و مردی که روی صندلی جلو بود به عقب آمد و سرم را زیر صندلی برد تا جایی را نبینم. آنها مرا به خانه‌ای در یکی از شهرهای اطراف گرگان بردند و با تهدید چاقو مورد آزار و اذیت قرار دادند. آنها از صحنه آزار و اذیت من فیلم گرفتند و وقتی می‌خواستند رهایم کنند، تهدید کردند که اگر شکایت کنم، فیلم را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند و آبرویم را می‌برند. با این حال تصمیم گرفتم راهی اداره پلیس شوم و از این باند شکایت کنم.
با شکایت این زن، رسیدگی به پرونده در دادسرای گرگان آغاز و دستور شناسایی و دستگیری مردان شیطان‌صفت صادر شد. رئیس‌کل دادگستری استان گلستان با بیان این خبر گفت: طی مدت کوتاهی 2 قربانی دیگر هم که با این روش گرفتار سرنشینان پراید شیشه‌دودی شده بودند با مراجعه به دادسرا شکایت کردند و همین امر قاضی پرونده را به این نتیجه رساند که پای یک باند تبهکار در میان است. او به‌صورت ویژه کار تحقیقات و بررسی شواهد و مدارک را آغاز کرد و با تلاش‌های وی، در مدت کوتاهی اعضای این باند شناسایی و دستگیر شدند.
هادی هاشمیان ادامه داد: اعضای این باند 8نفرند که 7نفرشان دستگیر شده‌اند و یک نفر دیگر تحت تعقیب است. آنها در پوشش مسافرکش دست به این اقدام مجرمانه می‌زدند و از اعمال شنیع خود فیلم گرفته و قربانیان را تهدید می‌کردند. روش کار این باند ۸ نفره این‌گونه بود که 2 نفر از اعضای باند یکی به‌عنوان راننده و دیگری به‌عنوان مسافر در صندلی جلوی پراید با شیشه‌های دودی می‌نشستند و در محل‌های شلوغ و پر رفت‌وآمد شهر گرگان، زنان و دختران تنها را سوار می‌کردند و با تهدید چاقو، قربانیان را به مخفیگاه خود در یکی از شهرهای اطراف گرگان می‌بردند.
هاشمیان با بیان اینکه احتمالا تعداد قربانیان این باند تبهکار بیشتر هستند گفت: افراد آسیب دیده از این باند می‌توانند با اطمینان از اینکه هویت‌شان نزد دستگاه قضایی محفوظ خواهد ماند، برای طرح شکایت به شعبه 2 کیفری یک استان مراجعه کنند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید