• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 30 آذر 1398
کد مطلب : 90765
+
-

ربیع‌خواه هم کلین‌شیت می‌کرد!

  گلزن داربی در غبار گم شده است. مهدی عبدی قبلا 2بار در جام حذفی به علی علیپور ترجیح داده شده بود و حالا این اتفاق در لیگ و برابر پارس‌جنوبی برای مهاجم جوان سرخ‌ها رخ داد. ممکن است کالدرون به‌خاطر فشردگی وحشتناک مسابقات این تصمیم را گرفته باشد، اما هر چه بود عبدی نتوانست از فرصت 45دقیقه‌ای‌اش استفاده کند. او شاید تنها یک چرخش مفید در محوطه جریمه داشت که البته آن هم نهایتا به جایی نرسید. با این دست فرمان و با توجه به اینکه پرسپولیس در نیم‌فصل دوم مصمم به گرفتن فوروارد کارنامه‌دار است، به‌نظر می‌رسد عبدی دیگر فرصت چندانی برای اثبات خودش نداشته باشد. در حقیقت او موقعیت‌های طلایی را از دست داد و شاید حالا باید ستاره بختش را جای دیگری جست‌وجو کند.
   سبک بازی مورد علاقه گابریل کالدرون طوری است که بازیکنی با توانایی‌های امید عالیشاه راحت می‌تواند نهایت استفاده را از آن ببرد. مربی آرژانتینی بازی روی زمین را دوست دارد و یکی از ابزارش در این مسیر، استفاده از وینگرهای سرعتی و تکنیکی، ضدحملات سریع یا دور زدن مدافعان کناری حریف است. همه اینها یعنی عالیشاه اصل جنس است، اما اینکه چرا کار امید با کالدرون بیخ پیدا کرده و حتی این بازیکن در یک قدمی خروج از لیست تیم است، حکایتی غریب به‌نظر می‌رسد. آنچه مسلم است اینکه با یک مسئله «فنی» مواجه نیستیم و ریشه‌های داستان را باید در اخلاق و رفتار عالیشاه یا سایر مسائل جانبی جست‌وجو کنیم. با توجه به اینکه قبلا هم 2بار رابطه امید با برانکو شکرآب شده بود، خیلی سخت است که در این مورد بتوانیم از کالدرون ایراد بگیریم. 
  این پنجمین بازی فصل بوژیدار رادوشوویچ و البته پنجمین کلین‌شیت او بود؛ هرچند بعید است رادو در عمرش مسابقه‌ای با این درجه از آسانی و آسایش خاطر را پشت سر گذاشته باشد. شرایط این بازی طوری بود که شاید اگر محسن ربیع‌خواه هم در جم درون دروازه قرار می‌گرفت کلین‌شیت می‌کرد! با این همه اما زنگ خطر برای علیرضا بیرانوند بلندتر از هر زمان دیگری به صدا درآمده و حالا دیگر حتی حربه «مصدومیت نمایشی» هم به‌کار گلر شماره یک تیم ملی نمی‌آید. حالا علیرضا با یک امتحان جدید مواجه شده؛ آزمایش حرفه‌ای‌گری و تحمل نیمکت‌نشینی. رادو 3سال پشت خط او ماند و جیکش درنیامد؛ حالا بیرانوند چه می‌کند؟ منصفانه و حرفه‌ای حقش را پس می‌گیرد یا وارد حاشیه می‌شود؟ این امتحان حتی از ایستادن مقابل پنالتی کریس رونالدو هم دشوارتر است.
   پرسپولیس کالدرون نخستین تیمی بود که در لیگ نوزدهم به برد دهم رسید. در فوتبال همیشه و برای همه تیم‌ها خوش‌شانسی و بدشانسی وجود دارد؛ مثلا از نظر فنی شاید حق سرخپوشان نبود که داربی را ببرند، اما در عین حال آنها اصلا سزاوار شکست برابر شهرخودرو یا نفت مسجد سلیمان هم نبودند.  حالا قضاوت کنید که آیا تحلیل‌ها و رفتارها با مردی که تیمش را بعد از 3 قهرمانی در این سطح نگه داشته و چنین نتایجی گرفته، به اندازه کافی منصفانه و مهربانانه هست یا نه؟

این خبر را به اشتراک بگذارید