• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 30 آذر 1398
کد مطلب : 90764
+
-

تمدید مسی، بازگشت پپ

صحبت از ال‌کلاسیکو که بیشتر مردم دنیا آن را دیده‌اند لطفی ندارد اما نکته‌هایی هست که شاید همه ندانند. مهم‌ترین نکته این بازی این بود که دیگر کسی امیدی به والورده ندارد. سرمربی بارسلونا در هر بازی منتظر است مسی یا داور تفاوت‌ها را بین تیم او و تیم حریف رقم بزند. حالا خبرنگاران نزدیک به باشگاه فاش کرده‌اند که او نهایتا تا پایان فصل روی نیمکت بارسلونا خواهد نشست.رونالدکومان که در قراردادش با تیم ملی هلند بندی دارد که درصورت دریافت پیشنهاد از بارسا می‌تواند قرارداد را فسخ کند،به‌نظر می‌رسد شانس کمی برای جانشینی والورده دارد. کومان با اینکه چند سال در بارسا بازی کرده، مشکل زبان اسپانیایی دارد و همین شانس او را کم می‌کند. شایعات جذابی هم شنیده می‌شود؛ اینکه گواردیولا فرزندان خود را برای سال آینده در مدارس شهر بارسلونا ثبت‌نام کرده و این یعنی بازگشت احتمالی پپ به نوکمپ.
 تماس‌هایی بین بارسا و مسی برای تمدید قرارداد برقرار شده. بارسا می‌داند که هنوز آماده دوران پسا مسی نیست. بارتومئو می‌خواهد قبل از پایان دوره‌اش قرارداد مسی را که تا اواخر بهار سال2021 اعتبار دارد به‌مدت 2سال دیگر تمدید کند.
 مسی در تیم خراب بارسلونا در ال‌کلاسیکو باز هم از همه بهتر بود اما این چهارصدمین بار بود که نمی‌توانست در یک بازی باشگاهی یا ملی گل بزند. او در 257بار از 842بازی ملی و باشگاهی‌اش یک گل، در 132بازی 2گل و در 53بازی 3یا بیشتر گل به ثمر رسانده بود.
 این البته بیست‌وپنجمین بار بود که مسی در ال‌کلاسیکو موفق به گلزنی نمی‌شد. او در 42رویارویی با رئال مادرید 26گل زده است. مسی 19بار از 33رویارویی مقابل اسپانیول و 18بار از 39مسابقه با اتلتیکو هم گل نزده بود.
 در شورش‌هایی که در جریان ال‌کلاسیکو رخ داد، حداقل 46نفر مجروح و 5نفر نیز دستگیر شدند. بارسا به‌خاطر پرتاب توپ‌ها و بادکنک‌هایی به داخل زمین با جریمه مالی روبه‌رو می‌شود.
  این نخستین ال‌کلاسیکوی بدون گل در 50رویارویی اخیر بود.
  خطای لنگله روی واران و گرفتن پیراهن همین بازیکن توسط راکیتیچ 2 خطای پنالتی‌ای بود که برای رئال گرفته نشد. حالا باشگاه مادریدی رسما به داور ویدئویی اعتراض دارد و خواهان دریافت فایل صوتی گفت‌وگوی بین ارناندس با داور ویدئویی شده که مورد مخالفت قرار گرفته است. رئالی‌ها همچنین خواستار محرومیت این داور از قضاوت در بازی‌های آینده رئال شده‌اند.
 12سال است در نوکمپ برای رئال پنالتی گرفته نشده و چندین مورد مشکوک وجود داشته است. آخرین پنالتی را در این ورزشگاه نیستلروی زد. در 154 ال‌کلاسیکوی آخر بارسا صاحب 5پنالتی شده و رئال هیچ.
  رودریگو و فاتی چهارشنبه نخستین ال‌کلاسیکوی خود را تجربه کردند که این برای نخستین‌بار در 117سال اخیر بود 2بازیکن از رئال و بارسا با کمتر از 19سال سن در 2 تیم، نخستین ال‌کلاسیکوی خود را تجربه می‌کردند. آخرین‌بار چنین تجربه‌ای در 13می‌1902حاصل شد که البنیز در بارسا و نیورا، گرالیت و سلادا برای رئال با سنی زیر 19سال به میدان رفتند.
  زیدان 10بار به‌عنوان بازیکن و سرمربی به نوکمپ رفته و فقط یک‌بار باخته. 2 برد و 3 تساوی به‌عنوان سرمربی. در 5فصل اخیر ال‌کلاسیکو 7بار در نوکمپ برگزار شده که بارسا فقط یکی را برده و 6بار هم در سانتیاگو برنابئو که رئال فقط یک‌بار برنده بوده.
 آخرین باری که بارسا در ورزشگاه خودی گل نزده بود به فوریه2018 برمی‌گردد در بازی با ختافه. در فصل اول والورده بارسا در 5بازی از 59بازی به گل نرسیده بود؛ در فصل دوم در 6بازی از 60بازی و حالا که نیمی از فصل تمام نشده، 5بار از 23مسابقه.
 چند آمار از دلیل برتری رئال؛ بازپس‌گیری توپ (بارسا ۱۶ - رئال ۲۵)، پاس سالم (بارسا ۲۰۵ - رئال ۲۱۹)، پاس در عمق (بارسا ۱۰  رئال ۲۸)، خطای مرتکب شده(بارسا ۴ - رئال ۸)، شوت به چارچوب (بارسا 1- رئال 5)، شوت کلی (بارسا 9- رئال 17).
  بارسلونا از محل بلیت‌فروشی ال‌کلاسیکو 6میلیون یورو سود
 کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید