• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 27 آذر 1398
کد مطلب : 90657
+
-

سرقت پول قانونی

گفت‌وگوی همشهری با مدیر تأمین برنامه شبکه5 درباره نحوه پخش سریال «سرقت پول»

سرقت پول قانونی


فهیمه پناه‌آذر ـ روزنامه‌نگار

بحث خرید سریال‌های خارجی توسط رسانه ملی از سال‌های پیش وجود داشته اما زمانی که «خانه پوشالی» از شبکه نمایش و بعدها شبکه تماشا روی آنتن رفت، این سؤال جدی‌تر شد که آیا مدیران سیما اقدام به خرید این سریال‌ها می‌کنند؟ سریال‌هایی که در شبکه‌های مجازی به‌صورت رایگان در دسترس همه قرار دارند و در نهایت با پرداخت مبلغی می‌توان آنها را به‌صورت سی‌دی تماشا کرد. این‌بار نوبت به سریال «سرقت پول» از شبکه5 سیما رسیده است؛ سریالی که به گفته مدیر تامین برنامه شبکه‌5، دو فصلش پخش شده است. این سریال به‌طور همزمان از شبکه‌های ماهواره‌ای پخش می‌شود. با توجه به شرکت تولید‌کننده سریال، این سؤال وجود دارد که «سرقت پول» به‌صورت قانونی پخش می‌شود؟ سؤالی که رحیمی به‌عنوان مدیر تامین برنامه اذعان دارد که سریال توسط رسانه ملی خریداری شده است.
علی رحیمی، مدیر تامین برنامه شبکه‌5 درباره چگونگی پخش این سریال به همشهری می‌گوید: «سریال‌های خارجی براساس تخصیص بودجه به شبکه‌ها خریداری می‌شود و «سرقت پول» نیز با انتخاب و تصمیم مدیران خریداری شده، زمانی که فصل اول و دوم را خریدیم، آنونس نمایش را پخش کردیم و با شروع سریال، متوجه شدیم که یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای نیز بعد از ما اقدام به پخش سریال با دوبله کرده است. متأسفانه در این میان شبکه‌های مجازی نیز نسخه کامل را بدون هیچ ملاحظه‌ای روی شبکه‌ها قرار دادند.» رحیمی یادآور می‌شود: «در خرید و پخش سریال سعی کردیم استاندارد‌سازی لازم را داشته باشیم؛ با توجه به سیاست‌ها پخش سریال‌ها با ملاحظه‌های موجود سخت است، اما این کار را برای «سرقت پول» انجام دادیم.» رحیمی ادامه داد:« تا‌کنون 2فصل از سریال از شبکه‌5 روی آنتن رفته، در حال خرید فصل سوم آن هستیم و حتی شبکه‌5 آنونس فصل‌3 را پخش کرده است. البته فصل4 سریال نیز سال‌2020 تولید می‌شود.»
رحیمی در پاسخ به این سؤال که در میان انبوه سریال‌های خارجی چرا «سرقت پول» را برای خرید و پخش انتخاب کردید، توضیح می‌دهد: «این سریال محصول اسپانیا و یک کار خوب اروپایی است. به نوعی، رابین‌هودهای قرن‌21 را به نمایش می‌گذارد. ما حتی در نامگذاری این سریال که 2اسم دارد، «سرقت پول» را انتخاب کردیم. سریال نیز با توجه به داستان و مضمونی که دارد، انتخاب شده است.» نخستین قسمت سریال از هفته اول آبان ‌ماه پخش شد، این سریال هر شب ساعت‌23 روی آنتن می‌رود. سریال «سرقت پول» محصول ۲۰۱۷ اسپانیاست و در خلاصه آن مخاطبان خواهند دید زنی که به جرم سرقت تحت تعقیب پلیس است، توسط مردی با نام مستعار پروفسور فرا خوانده می‌شود تا یک سرقت بزرگ را همراه یک گروه حرفه‌ای از کارخانه ملی سکه و تمبر به انجام برسانند.

این خبر را به اشتراک بگذارید