• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 27 آذر 1398
کد مطلب : 90593
+
-

به خیابان حجازی خوش آمدید!

به خیابان حجازی خوش آمدید!

سردیس ناصر حجازی ابتدای خیابانی که به نام او نامگذاری شده، نصب شد. اعضای شورای شهر که تصمیم گرفته بودند خیابان فردوس غرب تهران را به نام حجازی، اسطوره باشگاه استقلال تغییر دهند، روز بیست‌وسوم آذر، روز تولد او، نام این خیابان را تغییر دادند. دیروز در مراسمی سردیس حجازی ابتدای این خیابان نصب شد.
در این مراسم که خانواده حجازی و طرفداران او حضور داشتند، حجت نظری، عضو شورای شهر تهران و رئیس کمیته ورزش این شورا درباره این رونمایی گفت: «یکی از اهداف و اولویت‌های شورای شهر پنجم توجه به مفاخر و چهره‌های ملی و بومی است، چرا که این اقدام می‌تواند منجر به ارتقای احساس تعلق خاطر شهروندان و دوست داشتنی‌تر شدن فضای شهری شود. در همین راستا نیز طرح‌های مختلفی برای نامگذاری خیابان‌های شهر به نام مشاهیر و مفاخر ارائه شد. امروز نیز سردیس مرحوم ناصر حجازی در محل خیابانی که روز شنبه همزمان با زادروز تولدش به نام او نامگذاری شد نصب شد.» 
نظری که پیشنهاد این نامگذاری را به شورا داده بود، با این سؤال مواجه شد که آیا مدیریت شهری توجه‌ ویژه‌ای به تیم استقلال دارد؟ او در جواب این سؤال گفت: «به هیچ عنوان اینطور نیست. در همان روزی که پیشنهاد نامگذاری خیابانی به نام ناصر حجازی مطرح شد، نامگذاری میدانی به نام پرسپولیس نیز به تصویب رسید و ما چنین نگاهی را نداریم. البته هر یک از اعضا همچون دیگر شهروندان ممکن است به تیمی علاقه‌مند باشند اما اینطور نیست که توجه ویژه‌ای به تیمی خاص شود.»‌
بهناز شفیعی همسر مرحوم ناصر حجازی در این مراسم با قدردانی از نظری، رئیس کمیته ورزش شورای شهر تهران و مدیران شهری گفت: « ناصر حجازی در قلب حامیان و طرفدارانش زنده است. او به‌گونه‌ای زندگی کرد که با گذشت سال‌ها از مرگش همچون فردی که حی و حاضر است مردم او را دوست دارند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید