• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 26 آذر 1398
کد مطلب : 90586
+
-

جنگ غول‌های مادریدی با غول‌های جزیره

جنگ غول‌های مادریدی با غول‌های جزیره

قرعه‌کشی دور یک‌هشتم پایانی و درواقع نخستین مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا دیروز برگزار شد تا بازی‌های جذاب این مرحله هواداران فوتبال را به وجد بیاورد، البته غیراز بازی آتالانتا-والنسیا که فقط برای هواداران 2تیم می‌تواند جذاب باشد. در این مرحله که بازی‌های رفت آن به میزبانی تیم‌هایی که از گروه خود به‌عنوان تیم دوم صعود کردند برگزار می‌شود، انگیزه‌هایی برای برخی تیم‌ها و بازیکنان برای انتقام وجود دارد.
   رئال مادرید- منچسترسیتی
گواردیولا و زیدان هرگز به‌عنوان سرمربی روبه‌روی هم قرار نگرفته‌اند اما وقتی زیدان دستیار آنچلوتی در رئال بود، رئالی‌ها موفق شدند بایرن‌مونیخ را با گواردیولای سرمربی با نتیجه 5 بر صفر در 2دیدار رفت‌وبرگشت (2014-2013) در هم بکوبند. گواردیولا وقتی همین من‌سیتی مقابل رئال یک‌بار نتیجه یک بر صفر و صفر-صفر به دست آورد سرمربی بایرن بود و هدایت سیتی به‌عهده پلگرینی بود. اما گواردیولا 3رویارویی آخر خود را به رئال باخته. درمجموع رئالی‌ها 2برد و 2تساوی مقابل منچسترسیتی دارند.
   بروسیا دورتموند- پاری‌سن‌ژرمن
پاری‌سن‌ژرمن به قرعه دورتموند خورد؛ دقیقا همان تیمی که زمانی توخل سرمربی آن بود. دورتموندی‌ها می‌توانستند با قرعه لیورپول و یورگن کلوپ هم که کمی سخت‌تر است روبه‌رو شوند. در تنها تقابل 2تیم در سال2010 یک مساوی یک-یک و یک تساوی بدون گل به‌دست آمده است.
    آتالانتا - والنسیا
آتالانتا که 3بازی رفت دور گروهی را باخته بود به‌عنوان نخستین تیم با چنین شرایط وخیمی از گروه خود صعود کرد. این صعود تاریخی می‌تواند با قرعه نسبتا ساده والنسیا، تیمی که کاملا همسطح با باشگاه ایتالیایی است ادامه پیدا کند. آتالانتا-والنسیا مسابقه‌ای است که هیچ‌کس آن را به بازی دیگری ترجیح نمی‌دهد. 2تیم تاکنون سابقه رویارویی ندارند و به‌خاطر تاریخچه آتالانتا دلیلی هم ندارد که داشته باشند.
   اتلتیکومادرید- لیورپول
قرعه مدافع عنوان قهرمانی هم سخت است. لیورپول اما این شانس را دارد که با ضعیف‌ترین اتلتیکوی سال‌های اخیر بازی کند. لیورپول به ورزشگاه وندا متروپولیتانو برمی‌گردد که از آن خاطره خوبی دارد؛ جایی که فصل قبل تاتنهام را در فینال لیگ قهرمانان شکست داد. یک‌برد، 2تساوی و یک‌باخت حاصل رویارویی‌های 2تیم است که آخرین‌بار لیورپول در سال2011-2010 برده.
   چلسی- بایرن‌مونیخ
این بازی یادآور فینال سال2012 است که با قهرمانی چلسی به پایان رسید؛ دیدار 2تیمی که در مرحله نیمه‌نهایی موفق به شکست بارسلونای گواردیولا و رئال مورینیو شده بودند. در 4رویارویی اخیر هر تیم 2برد و 2باخت دارد با این توضیح که یکی از بردهای 2تیم در ضربات پنالتی بوده؛ چلسی در فینال2012 و بایرن در سوپرجام2013.
   المپیک لیون- یوونتوس
کسی که قرعه یوونتوس را برداشت انگار به این تیم جاده‌خدا داد. یووه ساده‌ترین قرعه را بین مدعیان قهرمانی به‌دست آورد. لیون این فصل حتی از فصل قبل هم ضعیف‌تر است و این در حالی است که دیروز خبر رسید ممفیس دپای که معروف‌ترین بازیکن این تیم است به‌دلیل پارگی رباط صلیبی کل فصل را از دست داده. بوفون که در آرزوی لیگ قهرمانان می‌سوزد امیدوار است این‌بار با چنین قرعه‌هایی و با همکاری کریستیانو رونالدو که همیشه تحسینش می‌کند اروپا را فتح کند. یووه 3برد و یک تساوی مقابل حریف فرانسوی دارد.
   تاتنهام- لایپزیش
لایپزیش تیمی بود که همه تیم‌های دوم گروه‌های مختلف آرزو می‌کردند با آن روبه‌رو شوند. این قرعه خوب به نام مورینیو افتاد که اخیرا موفق شده تاتنهام -فینالیست فصل قبل اروپا- را از وضعیت اسفبار این فصلش نجات دهد. تاتنهام تاکنون 2بار حریف آلمانی را برده.
   ناپولی- بارسلونا
بارسلونا معمولا در این مرحله کام‌بک نمی‌خورد اما چیزی که هواداران را نگران کرده، حضور مانولاس در ترکیب ناپولی است. بارسا در 7رویارویی آخر با تیم‌های ایتالیایی در دور حذفی 4بار حذف شده و این هم آمار خوبی نیست. مانولاس وقتی در رم بود گل حذف آاس‌رم را در آن کام‌بک تاریخی وارد دروازه بارسلونا کرد. او در این اندیشه است که مثل آلیسون که در 2فصل مختلف موفق به حذف بارسا در کام‌بک‌ها شد به این افتخار دست یابد. با این‌حال روی کاغذ، ناپولی قرعه آسانی به‌نظر می‌رسد. ناپولی بعد از 10بازی بدون برد و اخراج آنچلوتی حتی با گتوزو هم راه به جایی نبرده و کرگدن بازی اولش را روی نیمکت این تیم واگذار کرده است. بارسا در 4رویارویی قبلی با حریف ایتالیایی با 2برد در بازی‌های رسمی و یک برد و یک باخت در دیدارهای دوستانه تیم برتر بوده است.
* * * 
تیم‌هایی که به‌عنوان صدرنشین به این مرحله صعود کرده‌اند در دیدار برگشت میزبان خواهند بود. بازی‌های دور رفت مرحله یک‌هشتم نهایی روزهای 29 و 30بهمن و 6 و 7اسفند و دیدارهای دور برگشت هم روزهای 20، 21، 27 و 28اسفند برگزار می‌شود. دیدار فینال نیز 9خرداد در ورزشگاه آتاتورک استانبول برگزار خواهد شد.

مرحله یک‌شانزدهم لیگ اروپا
 
  وولورهمپتون انگلیس- اسپانیول اسپانیا
  اسپورتینگ پرتغال- باشاک شهیر ترکیه
  ختافه اسپانیا- آژاکس هلند
  بایرلورکوزن آلمان- پورتوی پرتغال
 کپنهاگن دانمارک- سلتیک اسکاتلند
  آپوئل قبرس- بازل سوئیس
  کلوژ رومانی- سویا اسپانیا
  المپیاکوس یونان- آرسنال انگلیس
 آلکمار هلند- لاسک اتریش
  بروخه بلژیک-منچستریونایتد انگلیس
  لودوگورتس بلغارستان- اینتر ایتالیا
  فرانکفورت آلمان-سالزبورگ اتریش
  شاختاردونتسک اوکراین- بنفیکای پرتغال
  وولفسبورگ آلمان- مالموی سوئد
  آ.اس.رم ایتالیا- خنت بلژیک
  رنجرز اسکاتلند- براگای پرتغال

این خبر را به اشتراک بگذارید