• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
سه شنبه 26 آذر 1398
کد مطلب : 90492
+
-

الزامات خرید خودروی صفر


 ـ نوسان قیمت و تنوع عرضه خودروهای نو و کارکرده تولید داخل و وارداتی با امکانات مختلف و رشد دلال‌بازی در بازار خودرو شرایطی را فراهم کرده که اگر خواستار خرید خودروی صفر کیلومتر هستید باید اطلاعات کافی از نحوه انجام معامله داشته باشید، تا دچار زیان نشوید.
ـ توجه داشته باشید که خرید خودرو با برخی کالاهای مصرفی متفاوت است و درصورت نداشتن اطلاعات کافی از قیمت و کیفیت و تکیه صرف بر توان مالی، حتی مراجعه به نمایندگی‌های فروش نیز راهگشای حل مشکل شما نخواهد بود. بهتر است با صرف چند ساعت وقت و مراجعه به فضای مجازی یا مشاوره با کارشناسان، با اطلاعات کافی خرید کنید.
ـ بررسی‌ها نشان می‌دهد که از هر 6خریدار، یک نفر قبل از خرید با خودروی صفرمد نظر رانندگی نمی‌کند و یک‌سوم خریداران تنها با نگاهی گذرا به اطراف خودرو نسبت به خرید اقدام می‌کنند، این درحالی است که رانندگی کردن با خودرو میزان تناسب خودروی مذکور با وضعیت جسمانی شما را مشخص می‌کند. پس برای خرید خودروی جدید از چندین نمایندگی فروش بازدید و درصورت امکان با محصولات آنها رانندگی کنید.
ـ برای خرید خودرو از تخفیف‌های ارائه‌شده توسط شرکت‌های عرضه‌کننده غافل نشوید؛ چرا که گاهی خودروسازان به‌دلیل کاهش فروش یک مدل یا عرضه نسل جدید آن، برای ایجاد انگیزه در خریداران و افزایش فروش، محصولات قدیمی خود را با تخفیف‌ عرضه می‌کنند.
ـ خرید اقساطی خودرو با بهره ‌کم، شیوه‌ای مرسوم در اغلب کشورهای دنیاست. اما مشتریان ایرانی به‌دلیل نرخ بالای بهره یا تضامین دست و پاگیر از این شیوه خرید محروم هستند. با وجود این درصورت وجود امکان خرید اقساطی خودرو متناسب با قدرت پرداخت ماهانه اقساط، از این گزینه غافل نشوید و مراقب پیشنهادهای وسوسه‌انگیز برخی فروشندگان بازار نیز باشید.
ـ توجه به هزینه‌های مصرفی خودرو به‌خصوص اگر خرید اقساطی را در دستور کار دارید، حائز اهمیت است. ممکن است خودروی خریداری‌شده هزینه‌های نگهداری بالایی داشته باشد که موجب پشیمانی شما شود. شاید با انتخاب یک تیپ پایین تر، مدلی با پیشرانه کم‌حجم‌تر یا حتی خودروی دیگری، این هزینه کاهش یابد.

این خبر را به اشتراک بگذارید