• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 17 اسفند 1396
کد مطلب : 9027
+
-

با مردم

با مردم

  دبیران بازنشسته

با سلام. سال‌هاست مسئولان ذیربط در آموزش و پرورش دبیران بازنشسته را برای تدریس در مدارس جایگزین نیروهای جدیدالاستخدام کرده است؛ ضمنا اعزام معلمان مرد برای دختران جوان که شاهد اجرای آن هستیم از نظر اخلاقی صحیح نیست و باید این مشکل حل شود.
1625...0919

  مشکل مهندسان

سلام. با اینکه وضعیت هر پروژه و ساختمان مستقیم به نظارت مهندسان بستگی دارد اما در بسیاری از موارد وضعیت اقتصادی مهندسان از کارگران هم بدتر است؛ چراکه نه بیمه‌ای دارند و نه امنیت شغلی. کمی هم درباره مشکلات مهندسان بنویسید.
7800...0930

  کارت ملی هوشمند

با سلام و خدا قوت. با توجه به اینکه مسئولان اعلام کرده‌اند مردم باید تا پایان سال برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کنند، از روزنامه همشهری درخواست می‌کنیم در گزارشی به موضوع نحوه دریافت کارت ملی هوشمند و مشکلاتی که مردم را درگیر می‌کند، بپردازید.
3241...0919

  شرکت‌های کاریابی غیرمجاز

سلام. لطفا گزارشی از شرکت‌های کاریابی غیرمجاز که در اطراف میدان انقلاب بسیار زیاد بوده و بسیار هم فعال هستند، بنویسید. درحالی‌که این شرکت‌های کاریابی ناجوانمردانه و غیراصولی مشغول فعالیت هستند، هیچ نظارتی بر نحوه درآمدزایی آنها صورت نمی‌گیرد.
6523...0938

  معرفی صنایع‌دستی ایران

سلام بر دست‌اندرکاران روزنامه همشهری. اگر امکان دارد در روزنامه ستونی را برای معرفی صنایع‌دستی ایران و مکان‌هایی که امکان خرید در آنها وجود دارد، منتشر کنید. همچنین درباره موزه‌هایی که در مکان‌های تاریخی وجود دارد، اطلاع‌رسانی کنید.
1325...0919

  آسایشگاه‌های سالمندان

سلام. چرا در مورد سالمندان و مسائل و مشکلات آنها گزارشی نمی‌نویسید؟ متأسفانه آسایشگاه‌های سالمندان فقط پولدار‌ها و پارتی‌دار‌ها را می‌پذیرند و سایرین مجبورند روی کارتن بخوابند. به فکر آنها هم باشید.
2457...0935

  مشارکت دادن جوانان

با سلام بر شما. وقت آن رسیده که مسئولان کشور موضوع جوانگرایی را جدی بگیرند؛ این در حالی است که بسیاری از مدیران کشور ما پیرند و جسارت و تحرک جوانان را ندارند؛ البته باید از تجربیات پیران استفاده کرد، ولی شایسته این است که جوانان را در اداره کشور مشارکت داد.
یک شهروند از تهران

  پارک ممنوع

باسلام. سال‌هاست براساس قانون نانوشته‌ای در کوچه و خیابان‌ها بسیاری از افراد مقابل خانه‌ها یا کسبه جلوی مغازه‌ها و همچنین نگهبانان جلوی ادارات با نصب تابلوی پارک ممنوع، یا تهدید به پنچری خودروها مانع از پارک خودروهای دیگر می‌شوند. این درحالی است که طبق ماده۲۴ قانون مدنی هیچ‌کس نمی‌تواند کوچه و خیابان‌هایی را که بن‌بست یا مسدود نیست، تحت تملک قرار دهد. لطفا درخصوص نقض آشکار حقوق شهروندی که طبق قانون مجازات نیز دارد، گزارشی بنویسید.
سیاوش از تهران

  شکاف طبقاتی

سلام بر دست‌اندرکاران روزنامه همشهری. اگر عدالت در جامعه‌ای حاکم شود، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد. متأسفانه در سال‌های اخیر اختلاف طبقاتی در کشور باعث شده تا محرومان و نیازمندان در جامعه مشکلات زیادی داشته باشند؛ این درحالی است که مردم صاحب انقلاب هستند و خونبهای رسیدن به عدالت و برابری را داده‌اند اما تحمل تبعیض و بی‌عدالتی و این همه گرانی را ندارند. لطفا چاپ کنید.
2345...0919

  حقوق مصرف‌کنندگان

با سلام. درحالی‌که مسئولان ذیربط در وزارت بهداشت همواره درباره تاریخ تولید و انقضای مواد غذایی و لبنی تأکید می‌کنند اما متأسفانه تولیدکنندگان هیچ توجهی به حقوق مصرف‌کنندگان ندارند. ناخوانا‌بودن تاریخ تولید و انقضا و همچنین قیمت‌ها باعث سردرگمی مشتریان شده است. چرا‌ کسی پاسخگوی ضایع شدن حقوق مصرف‌کنندگان نیست؟
شعبانی از تهران

  برخورد با فساد

با سلام. اگر مسئولان در قوای سه‌گانه به‌طور جدی و بدون ملاحظه با فساد و اختلاس برخورد کنند و از طرفی منابع مالی با نظارت کامل در راه صحیح خود مصرف شود، می‌توان امیدوار بود تا به‌تدریج مشکلات اقتصادی مردم هم برطرف شود.
1625...0919

  برنامه‌ریزی برای کم‌آبی

باسلام. در سال‌های اخیر با توجه به کمبود بارندگی و کاهش ذخایر زیرزمینی، بهتر است مسئولان ذیربط برای استفاده بهینه از آب برنامه‌ریزی درازمدتی داشته باشند. غفلت از بحران جدی آب، معضل بزرگی را در آینده نه چندان دور برای کشور به‌وجود خواهد آورد. باید بپذیریم که نسل‌های بعد این کشور نیز حقی دارند و باید از این منابع استفاده کنند. تا کی باید با بی‌برنامگی صرفا مصرف‌کننده بود و به آیندگان توجهی نداشت. لطفا سلسله گزارش‌هایی را در زمینه مشکل کم‌آبی در کشور منتشر کنید.
4745...0919

این خبر را به اشتراک بگذارید