• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
پنج شنبه 17 اسفند 1396
کد مطلب : 9023
+
-

چهار تغییر به نفع موتورسیکلت‌ها

واقعا آدم دلش به حال این راکبان موتورسیکلت می‌سوزد که این همه باید محدودیت‌های ترددی را رعایت کنند و لب از لب باز نکنند. ما از آنجایی که با هر گونه ظلم مخالف هستیم، معتقدیم که باید قوانین راهنمایی و رانندگی به نفع موتورسیکلت‌ها تغییر کند. پیشنهاد ما هم برای اولین تغییرات اینهاست:
   اولین تغییر می‌تواند این باشد که نام خطوط ویژه اتوبوسرانی را تغییر دهند تا این خطوط به صورت قانونی در اختیار موتورسیکلت‌ها قرار بگیرد. البته اتوبوس‌ها هم می‌توانند در آن عبور و مرور کنند. نام این خطوط می‌شود؛ خطوط ویژه موتورسیکلت‌ها، عبور وسایل دیگر ممنوع به استثنای اتوبوس‌ها.
   دومین تغییر این است که معابر عابرپیاده را به معابر موتورهای سواره تبدیل کنند. حالا یک نوار باریک هم برای عبور عابران در نظر بگیرند جای دوری نمی‌رود، اما فضای اصلی در اختیار موتورسواران قرار بگیرد.
   سومین تغییر این است که به جای ممنوع بودن حرکت موتورها در تونل‌ها، دو سوم مسیرهای داخل تونل‌ها به طور اختصاصی به موتورسیکلت‌ها اختصاص یابد و یک سوم هم برای سواری‌های دیگر.
   چهارمین تغییر این است که موتورها با توجه به فضای کمی که اشغال می‌کنند هر جایی دلشان خواست بتوانند توقف کنند. حالا توقف در گذرگاه عابرپیاده که یک چیز عادی است، مثلا بتوانند وسط خیابان پاک کنند و موتورسواران بروند دنبال کار و بارشان.

این خبر را به اشتراک بگذارید