• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 23 آذر 1398
کد مطلب : 90218
+
-

بخشش پدر در قتل مادر

بخشش پدر در قتل مادر


فرزندان مردی که در اقدامی هولناک همسرش را به قتل رسانده بود، پدرشان را بخشیدند.
به گزارش همشهری، ماجرای این حادثه به بیستم آبان‌ماه پارسال برمی‌گردد.آن روز وقوع یک درگیری خانوادگی در خانه‌ای در شمال غرب تهران به پلیس گزارش شد. وقتی مأموران به محل حادثه رسیدند دریافتند که زنی با ضربات چاقو به قتل رسیده است. در این شرایط ماجرا به کشیک جنایی پایتخت گزارش شد و او برای انجام تحقیقات در محل حادثه حضور یافت.
مقتول، زنی جوان و افغان بود که ٦فرزند داشت. همسایه‌ها می‌گفتند که ساعتی قبل صدای درگیری را از داخل خانه آنها شنیده‌اند و وقتی فرزندان مقتول با داد و فریاد درخواست کمک کردند، به مقابل خانه آنها رفته و در جریان قتل قرار گرفته و پلیس را خبر کردند. مظنون اصلی جنایت، شوهر مقتول بود، اما او اصرار داشت که وقتی پا در خانه گذاشته با صدای داد و فریاد بچه‌هایش و قتل همسرش روبه‌رو شده است. او اصرار داشت که مردی ناشناس وارد خانه‌اش شده و پس از قتل همسرش گریخته است. او در حالی چنین ادعایی مطرح می‌کرد که فرزندان مقتول در تحقیقات عنوان کردند که پدرشان با چاقو به مادرشان ضربه زده و جانش را گرفته است. به گفته فرزندان این زوج، پدر و مادرشان به‌شدت با یکدیگر اختلاف داشتند و همیشه با هم درگیر بودند و جنایت نیز بر سر همین اختلافات و درگیری‌ها رخ داده بود.
این اطلاعات کافی بود تا دستور بازداشت شوهر مقتول صادر شود و او ناچار شد راز قتل همسرش را فاش کند. مرد جوان گفت: همسرم مدام سرش با گوشی گرم بود. کم کم به او مشکوک شدم، چون اخلاق و رفتارش هم تغییر کرده بود. همین شک و بدبینی‌های من کار دست زندگی‌مان داد. مدام با هم درگیری داشتیم تا اینکه روز حادثه به‌شدت از دست او عصبانی شدم؛ چرا که مانند همیشه سرش در گوشی بود و چت می‌کرد. او اهمیتی به من نمی‌داد و همین آغاز درگیری ما بود. من هم که کنترلم را از دست داده بودم با چاقو چند ضربه به او زدم اما قصد کشتن او را نداشتم. این متهم همسرکش پس از اقرار به جنایت، با قرار قانونی بازداشت شد. برای تکمیل تحقیقات، بازسازی صحنه جنایت از سوی متهم صورت گرفت و قاضی احسان زمانی، بازپرس شعبه ششم دادسرای امور جنایی تهران دستور احضار اولیای دم را برای ثبت درخواست‌شان در پرونده صادر کرد. پدر و مادر مقتول نیز شناسایی نشدند و اولیای دم ٦فرزند وی بودند. ٣نفر از آنها که به سن قانونی رسیده بودند می‌توانستند نظر خود را درخصوص قصاص و یا بخشش پدرشان که قاتل مادرشان بود اعلام کنند. آنها پدرشان را بخشیدند، اما به‌دلیل اینکه ٣فرزند دیگر هنوز به سن قانونی نرسیده بودند معاون دادستان به جای آنها درخواست دیه کرد. به این ترتیب متهم به قتل از مجازات قصاص رهایی یافت و قاضی زمانی، کیفرخواست در پرونده را صادر کرد تا به‌زودی متهم در دادگاه کیفری محاکمه شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید