• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 23 آذر 1398
کد مطلب : 90209
+
-

کشف 84 اسلحه با گلوله خاص در قم

دادستان: یکی از روش‌های اعتراض نوشتن نامه کتبی به صورت فردی یا گروهی است

کشف 84 اسلحه با گلوله خاص در قم

دادستان کل کشور گفت: ما در میدان ۷۲تن قم، از یک ماشین پژو ۸۴اسلحه شکاری با گلوله‌های خاص آن در بحبوحه همین حوادث کشف کردیم، تعدادی از کشته‌شده‌هایی که ما در سراسر کشور داریم با همین اسلحه‌های شکاری بوده است، اخیرا گلوله‌هایی اختراع شده که ویژگی خاصی در این گلوله‌های اسلحه‌های شکاری است. حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری با اشاره به اعتراضات آبان‌ماه در کشور درخصوص روش‌های اعتراض خاطرنشان کرد: یکی از روش‌های اعتراض نوشتن نامه کتبی به‌صورت فردی یا گروهی است. روش دیگر استفاده از رسانه‌های زیادی است که ما داریم؛ همچون صداوسیما و فضای مجازی که می‌توان از طریق آن اعتراض کرد.  به‌گزارش ایسنا، دادستان کل کشور با اشاره به اجرای طرح سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین گفت: نباید اینطور القا شود که سران 3قوه این تصمیم را درخصوص بنزین گرفتند، این مسئله اصلا ربطی به قوه قضاییه ندارد. این مسئله 3بار مطرح شد و یکی دوبار هم آقای رئیسی گفتند که این مسئله در حوزه اختیارات دولت است.
منتظری بیان کرد: اجرای قانون مرتبط با افزایش قیمت بنزین ناقص بود. مشکلی که وجود داشت این بود که این قانون از 4سال پیش اجرایی نشد؛ درصورتی‌که اگر این قانون از همان 4سال پیش با یک شیب ملایم اجرا می‌شد مردم خودشان را وفق می‌دادند و یک‌دفعه با این قیمت‌ها مواجه نمی‌شدند.

وی با اشاره به یکی دیگر از مشکلات اجرای طرح افزایش قیمت بنزین، افزود: یک مشکل دیگری که در این مسئله وجود داشت این بود که آقای رئیس‌جمهور و مقامات عالی اجرایی کشور باید از یکی دوماه قبل این موضوع را برای مردم توجیه می‌کردند و آنها را قانع می‌کردند. منتظری درخصوص این مسئله که گفته می‌شود افزایش قیمت بنزین در شورای هماهنگی اقتصادی سران 3قوه تصمیم‌گیری شده است، تصریح کرد: اینکه در شورای‌عالی اقتصاد موضوع بنزین و افزایش قیمت بنزین مطرح شد، به این صورت نبود که در حوزه صلاحیت و اختیارات این شورا باشد. قانون 4سال پیش از آن تصویب شده بود و مسئول اجرای آن هم دولت است.

این خبر را به اشتراک بگذارید