• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 20 آذر 1398
کد مطلب : 90089
+
-

خبرهای کوتاه/شهر2

  بانک شهر بازوی توانمند شهرداری‌ها در ایجاد شهر هوشمند
معاون برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات بانک شهر با بیان اینکه این بانک همواره در راستای رفع مشکلات و معضلات شهرها گام‌های تأثیرگذاری برداشته است، گفت: مدیریت شهری هوشمند و نوآور نیاز امروز کلانشهرهاست.
به گزارش مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر، جواد عطاران با اشاره به برگزاری سومین همایش و نمایشگاه «تهران هوشمند» افزود: معتقدیم تحقق شهر هوشمند در جهت ارتقای کیفیت زندگی شهروندان نقش مهمی دارد زیرا ارائه خدمات ارزان، در دسترس و متنوع بر این بستر همواره برای شهروندان از اهمیت بسزایی برخوردار بوده است.
وی با تأکید برحمایت همه جانبه بانک شهر از شهرداری‌ها برای استفاده از فناوری‌های نوین در کلانشهرها، گفت: این بانک به‌عنوان بانکی نوآور و محبوب شهروندان در شبکه بانکی می‌تواند مدیریت شهرها را در دستیابی به این مهم همراهی کند.

  ایران پتانسیل‌های گسترده‌ای در حوزه هوشمندسازی دارد
مراسم آغازین سومین همایش تهران هوشمند میزبان یول-کیونگ لی، دبیر کل سازمان WeGO به سخنرانی پرداخت و درباره مفهوم شهر هوشمند و عملکرد این سازمان توضیحاتی ارائه کرد.
به گزارش همشهری، دبیر کل سازمان جهانی دولت الکترونیک (سازمان شهرهای هوشمند پایدار) یا WeGo تهران را یکی از شهرهای رده‌بالا در حوزه هوشمندسازی و ایران‌ را کشوری با پتانسیل‌های گسترده در این حوزه دانست و گفت: سازمان شهرهای هوشمند پایدار نهادی بین‌المللی است که با شهرهای مختلف برای توسعه پایدار شهری همکاری می‌کند.
به گفته یول-کیونگ لی، این سازمان 9 سال پیش در شهر سئول تاسیس شده است و شهر شیراز هم‌اکنون یکی از اعضای آن است. لی، برگزاری کنفرانس‌ها و ورک‌شاپ‌های بین‌المللی، برنامه‌های آموزشی برای مسئولان و تولید محتواهای کاربردی برای اعضا را از جمله اقدامات این نهاد در سال‌های گذشته عنوان کرد.
دبیر کل سازمان شهرهای هوشمند پایدار گفت: قصد ما این است که به نوعی تبدیل به سازمان ملل برای شهرهای هوشمند شویم. اعضای این سازمان به سرعت رو به افزایش است و چین، ترکیه، روسیه و مکزیک ازجمله پایگاه‌های این سازمان است.
لی با اشاره به چگونگی ساخت شهرهای هوشمند 4 فاکتور تکنولوژی، همکاری بخش خصوصی و دولتی، ذهن باز و پذیرای تغییر در شهروندان و سیاستگذاران در کنار همکاری بین‌المللی را از عوامل کلیدی ساخت شهرهای هوشمند دانست.
وی افزود: شهر هوشمند باید قادر باشد مشکلات مختلف ازجمله مشکلات محیط‌زیستی و ترافیکی‌ را حل کند. همچنین باید شهروندمحور باشد و بتواند شهروندان را شاد و راضی نگه دارد.
دبیر کل سازمان جهانی دولت الکترونیک هوشمندسازی شهرها را یک روند جهانی عنوان کرد. به گفته لی، دوران صنعتی به‌دلیل وجود تکنولوژی‌های جدید مثل هوش مصنوعی، اینترنت و فناوری‌های ابری جای خود را به دوران هوشمند داده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید