• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 17 اسفند 1396
کد مطلب : 9008
+
-

حفاظت از طبیعت با همکاری 200هزار همیار طبیعت در ایام نوروز

خبر
حفاظت از طبیعت با همکاری 200هزار همیار طبیعت در ایام نوروز

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: ۳هزار تیم گشت و مراقبتی یگان حفاظت این سازمان از۲۵ اسفندماه در حالت آماده‌باش قرار می‌گیرند.
سرهنگ قاسم سبزعلی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: هر سال در ایام نوروز به‌دلیل تعطیلی ادارات برخی تخلفات در عرصه‌های منابع طبیعی افزایش پیدا می‌کند. از این‌رو، نیروهای یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در این ایام آماده‌باش هستند.
فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با تأکید بر مشارکت‌های مردمی و همیاران طبیعت برای حفاظت از منابع طبیعی گفت: ما در سطح کشور بیش از ۲۰۰ هزار همیار طبیعت داریم که برای آنها برنامه‌های آموزشی برگزار کردیم. این نیروی بزرگ آماده هستند که در ایام نوروز با ما همراهی کنند، همچنین سامانه ۱۵۰۴ به‌صورت شبانه‌روزی فعال است تا بتوانیم از این طریق به تخلفات حوزه منابع طبیعی که مردم به ما گزارش می‌کنند در حداقل زمان ممکن رسیدگی کنیم.
سرهنگ سبزعلی افزود: امیدواریم بتوانیم فضایی را فراهم کنیم تا مردم علاوه بر استفاده از فضای طبیعی کشور حداقل خسارت ممکن را به آن وارد کنند.
وی با بیان اینکه هر سال در ایام تعطیلات نوروز گردشگران خسارات بسیار جدی به عرصه‌های منابع طبیعی وارد می‌کنند، تصریح کرد: به‌صورت میانگین سالانه ۱۵ هزار هکتار حریق در جنگل‌ها و مراتع رخ می‌دهد که عامل ۹۵ درصد از این حریق‌ها انسانی است.
فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به اینکه با همیاری و همکاری می‌توانیم خسارت به عرصه‌های طبیعی کشور را به حداقل برسانیم، گفت: با توجه به افزایش دما، کاهش رطوبت و قرارگیری کشور ما در کمربند خشک و نیمه‌خشک، حفاظت از منابع طبیعی، جنگل‌ها و مراتع ضروری است‌؛ زیرا منابع طبیعی درصورت نابودی، جایگزینی ندارد.
به گفته سبزعلی، علاوه بر تعامل صورت‌گرفته با دستگاه‌های قضایی برای برخورد با متخلفان، نیروی انتظامی هم آمادگی خود را برای برخورد با متخلفان اعلام کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید