• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 19 آذر 1398
کد مطلب : 89952
+
-

خاطره‌ای با دو شروع

ویترین
خاطره‌ای با دو شروع


«خاطره‌ای با دو شروع»، مجموعه داستانی است دربرگیرنده داستان‌هایی از زنده‌یاد آرمیتا رمضانی (1373-1394) نویسنده جوان خوش‌قلمی که بسیار زود غروب کرد.
رمضانی علاوه بر داستان‌نویسی، سردبیر نشریه دانشجویی ویرگول و دانشجوی ترم پنجم رشته علوم ارتباطات دانشگاه تهران بود. از او همچنین یادداشت‌ها و مقالات متعددی در روزنامه‌ها و مجلات منتشر شده بود.
خاطره‌ای با دو شروع، نخستین و آخرین کتاب این نویسنده است که 4سال پس از درگذشت او منتشر شد. مسابقه، قالپاق‌دزد، فراموشی‌های بابا، قاب شکسته، دلتنگی، روز استقلال، دختری که مشق‌هایش را ننوشته بود، در آزمایشگاه، پیرزن آبدارچی مدرسه، امتحان تاریخ، کلاس داستان‌نویسی، خواستگاری و سپاس، عنوان برخی از داستان‌های این مجموعه 82صفحه‌ای‌اند.
داستان مسابقه چنین شروع می‌شود: «نگاه می‌کرد و چیزی جز سیاهی نمی‌دید. فقط گاهی نور چراغ ماشین‌هایی که رد می‌شدند از آن تاریکی کم می‌کرد و صدای عبورشان آن سکوت وحشتناک را برای چند ثانیه به‌هم می‌زد. احساس کرد هوا کم آورده، شیشه را که پایین داد، بوی درخت‌های مرطوب، فضای سنگین ماشین را پر کرد. پلک‌هایش سنگین شده بود اما نمی‌خواست چشمانش را ببندد؛ چون به‌محض روی هم رفتن پلک‌هایش دریا را می‌دید. احساس می‌کرد در دریاست. موج‌ها را حس می‌کرد که بالا و پایینش می‌بردند و صدای موج‌ها و همهمه مردم گوش‌هایش را پرمی‌کرد... .»
«خاطره‌ای با دو شروع» را انتشارات یاد آرمیتا که ناشر کتاب‌اولی‌هاست با شمارگان 500نسخه به بهای 18هزار تومان منتشر کرده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید