• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 17 اسفند 1396
کد مطلب : 8995
+
-

طرح گفت‌وگوی ملی در 11 استان کلید خورد

معاون زنان و خانواده ریاست‌جمهوری با اشاره به اینکه 7معاون وزیر و 46مدیرکل خانم در دولت انتخاب شده‌اند، گفت: روند به‌کارگیری زنان در دولت هم قابل تقدیر است و هم جای نقد دارد. به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار در حاشیه جلسه دیروز (چهارشنبه) هیأت دولت با اشاره به اینکه براساس مصوبه رئیس‌جمهور تا پایان دولت باید 30درصد از پست‌های مدیریتی در اختیار زنان قرار بگیرد که ما هم در این زمینه پیگیری‌های مستمر داریم، گفت: همه وزارتخانه‌ها و مخصوصا استان‌ها باید در زمینه انتخاب زنان فعال‌تر شوند. من در این زمینه مکاتبه مجددی با استانداران داشته‌ام. وزیر کشور هم در این زمینه تلاش می‌کند البته باید خیلی تلاش کنیم. این انتصابات هم جای تقدیر دارد و هم جای نقد؛ البته آنچه اتفاق افتاده، نشان‌دهنده یک تحول رو به جلوست.
ابتکار با بیان اینکه نخستین جلسه ستاد ملی زن و خانواده را با حضور رئیس‌جمهور برگزار کردیم، خاطرنشان کرد: این ستاد یک ستاد فرابخشی و فراقوه‌ای است و علاوه بر رئیس‌جمهور در جلسه دیروز وزرا، معاون قوه قضاییه و نمایندگان مجلس هم حضور داشتند. در این جلسه، شاخص‌های عدالت اجتماعی را مورد بررسی قرار دادیم و سیاست‌های این شاخص‌ها را تأیید کردیم. این شاخص‌ها ملاک عمل ما برای بهبود وضعیت زنان خواهد بود. همچنین مصوبه‌ای درباره تقسیم ملی کار درباره آموزش‌های قبل از ازدواج، حین و بعد از ازدواج داشته‌ایم. معاون زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: یک کار مشترک نیز با وزارت ورزش داشته‌ایم که نتیجه آن مصوبه‌ای درخصوص نشاط و تندرستی برای دختران است؛ زیرا یکی از معضلات دختران ما کم‌تحرکی است که ورزش می‌تواند در این زمینه کمک کند. اگر همه دستگاه‌ها به وظیفه خود عمل کنند، می‌توانیم در این زمینه به اهداف خود برسیم.
ابتکار ادامه داد: امروز در جلسه هیأت دولت گزارشی از وضعیت زنان در نقاط مختلف کشور ارائه کرده و کمبودها و همچنین دستاوردهای دولت یازدهم و دوازدهم در حوزه بهبود وضعیت زنان را ارائه کردیم؛ مشخصا درباره اشتغال در سال‌های 95و96 آمار بسیار خوبی از وضعیت اشتغال زنان داریم. همچنین بحث کردیم اشتغال زنان را در حوزه اشتغال غیررسمی و خانگی هم درنظر بگیریم. معاونت زنان درباره ارزشگذاری کار خانگی زنان پژوهشی انجام داده که طبق آن تا 30درصد ارزش تولید ناخالص ملی ما حاصل کار خانگی زنان است که هیچ جا به‌حساب نمی‌آید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید