• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 18 آذر 1398
کد مطلب : 89829
+
-

کافه مجلس

  چرا خمیردندان خارجی در مدارس توزیع می‌شود
سیدمحمدجواد ابطحی، نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس در تذکر شفاهی جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی که ایسنا آن را منتشر کرد، گفت: رسانه‌ها این تصویر را بگیرند. این تصویر یک خمیردندان سیگنال است که 2ماه بیشتر تاریخ ندارد. این خمیردندان به نام خیری در مدارس استان اصفهان توزیع شده است؛ چرا از خمیردندان خارجی استفاده می‌شود؟ مگر خمیردندان داخلی نداریم؟ آیا نباید در سال رونق تولید از خمیردندان داخلی استفاده کرد؟ 

  جلسات7 ‌نفره برای تخریب مجلس
بهروز نعمتی، نماینده تهران در مجلس در نطق میان‌دستور خود گفته است عده‌ای به هر دلیلی که در دوره گذشته نتوانستند اکثریت مجلس را داشته باشند از همان روزهای اول با تشکیل گروه‌های 7نفره، برگزاری جلسات متعدد در مراکز و مساجد و هتک حرمت به مجلس شورای اسلامی و نمایندگان به‌دنبال تخریب مجلس بودند. وی گفته است: این تخریب توسط برخی روحانیون که مجلس هم نسبت به آن عکس‌العملی نشان نداد، صورت گرفته و همه از این موضوع نشأت می‌گیرد که عده‌ای شکست خوردند اما شکست را نپذیرفتند و به‌دنبال تخریب مجلس شورای اسلامی بودند. به گزارش ایرنا، نماینده تهران دیروز با بیان اینکه در صداوسیما مباحثی علیه مجلس شورای اسلامی مطرح می‌شود و مباحثی که در اخبار ۲۰:۳۰ اشاره می‌شود، بیشتر موضوعاتی است که علیه مجلس بوده است، گفت: شب گذشته یکی از خبرنگاران اعلام کرد تصاویر افراد را به‌دلیل اینکه به طرفداری از عده‌ای متهم نشویم، منتشر نمی‌کنیم، ولی در همان زمان سخنان شهردار سابق تهران را در دانشگاه علامه که برنامه‌ای ۱۰۰درصد انتخاباتی بود، نشان دادند.

  بخورید و گزارشش را بدهید
در جلسه علنی روز گذشته مجلس درخواست دو فوریت برای طرح اصلاح قانون نظارت بر مسافرت‌های خارجی کارکنان دولت بررسی شد که با دو فوریت این طرح مخالفت کردند. در ادامه یک فوریت این طرح با ۱۱۲ رأی موافق، ۴۵ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۹ نماینده حاضر تصویب شد. به گزارش همشهری، حسن کامران‌دستجردی، نماینده اصفهان به‌عنوان نماینده متقاضیان دوفوریت این طرح، گفت: هم‌اکنون بسیاری از نهادها ازجمله فدراسیون‌ها، مناطق آزاد و دیگر نهادها به سفرهای خارجی می‌روند که از هیأت نظارت بر سفرهای خارجی اجازه نمی‌گیرند و گزارشی نیز در انتهای سفر خود ارائه نمی‌کنند. او با کنایه به این طیف از افراد، گفت: نمی‌گوییم نخورید، بخورید اما گزارش آن را بدهید.

  امیدواری برای حل مسأله استیضاح
اسدالله عباسی، سخنگوی هیأت‌رئیسه درباره موضوع استیضاح وزرا در مجلس، اظهار داشت: هم‌اکنون استیضاح 3 وزیر کشور، نفت و آموزش و پرورش در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد و ظرف امروز و فردا 3وزیر یادشده با حضور در کمیسیون‌های مربوطه به دغدغه‌های نمایندگان پاسخ خواهند داد. به گزارش فارس، وی با اظهار امیدواری نسبت به حل و فصل مسئله استیضاح پس از استماع توضیحات وزرا، گفت: با توجه به شرایط ویژه کشور و همچنین اولویت بررسی لایحه بودجه در صحن مجلس شورای اسلامی امیدواریم تا نمایندگان از توضیحات وزرا در جلسات کمیسیون‌های تخصصی رضایت داشته باشند و مسئله استیضاح به صحن مجلس نرسد.

  چرا سازوکاری برای اعتراض پیدا نمی‌کنید
نصرالله پژمانفر، نماینده منتقد دولت و عضو جبهه پایداری در تذکری کتبی به عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور از او سؤال کرده است: چرا دولت به‌عنوان مجری قانون اساسی هنوز سازوکاری برای اجرای اصل۲۷ قانون اساسی و بیان اعتراضات مردم اتخاذ نکرده است؟ به گزارش ایسنا، حسن نوروزی، نماینده مردم رباط‌کریم هم از وزیر کشور سؤال کرده که علت تنها گذاشتن مردم توسط پلیس در شهر گلستان چه بوده است؟ 

  کارشکنی عوامل ستون پنجم در طرح‌های توسعه‌ای
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، نماینده عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در تذکری به وزیر ارتباطات از او خواسته است دستور پیگیری بررسی فوری نقش عوامل ستون پنجم وابسته به فرق ضد‌جمهوری اسلامی ایران در کارشکنی در برخی طرح‌های توسعه‌ای استان کرمانشاه را صادر کند.(خانه ملت)

این خبر را به اشتراک بگذارید