• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 17 اسفند 1396
کد مطلب : 8979
+
-

شادمانی‌های بهاری

 برنامه‌های پیشواز از نوروز97 در پایتخت آغاز شده‌اند و تهران کم‌کم آماده استقبال از بهار می‌شود. به همین‌خاطر این روزها در جای جای شهر، ویژه‌برنامه‌هایی اجرا می‌شوند که برخی از آنها مختص بانوان است؛ برنامه‌هایی که خیلی از آنها به مناسبت روز مادر نیز برگزار می‌شوند. البته تعدادی از برنامه‌ها همزمان با روزهای عید نوروز اجرا خواهند شد؛ ازجمله «نوروزگار» برج میلاد که یکی از  مهم‌ترین‌هایش به‌شمار می‌رود. در زیر تعدادی از برنامه‌ها و جشن‌هایی که در روزهای پایانی سال و به مناسبت آغاز  سال جدید در شهر تهران اجرا می‌شوند، آورده‌شده است.
  از روز شنبه تا ۲۵ اسفندماه، برج میلاد میزبان نمایشگاه بوم‌گردی ایران و صنایع‌دستی خواهد بود که با مشارکت سازمان میراث فرهنگی برگزار می‌شود.
  در اراضی عباس‌آباد برنامه‌های نوروزی خاصی تدارک دیده شده است. ازجمله اینکه چهارمین جشنواره «سین هشتم» به‌منظور آشنایی کودکان با آیین سنتی نوروز که از دیروز آغاز شده و تا فردا ادامه دارد، در باغ کتاب برگزار می‌شود. این برنامه ساعت16 آغاز می‌شود و از دیگر بخش‌های آن شاهنامه‌خوانی و نقالی، کارگاه‌های کودک و مادر، چیدمان هفت‌سین، موسیقی و حرکات آیینی اقوام ایرانی و انواع بازی‌های مرتبط با نوروز است. گفتنی است شهروندان می‌توانند در ایام نوروز با حضور در باغ کتاب از برنامه‌های متنوعی مثل نوروزخوانی و نقالی، ایستگاه نوروزی کودک، موسیقی و حرکات آیینی، دکورهای هفت‌سین، عکاسی و عمو نوروز و... به‌طور رایگان استفاده کنند. از 16اسفند تا 12فروردین امکانات این مجموعه با تخفیف 10تا 30درصدی ارائه می‌شود.
  طبق رسم هرساله در هفته پایانی اسفند و روزهای 11 تا 13 فروردین می‌توانید شاهد برنامه‌های شاد در بوستان آب و آتش باشید.
  ویژه برنامه ولادت باسعادت حضرت زهرا(س) و گرامیداشت روز زن، فردا در مجتمع فرهنگی هنری نور برگزار می‌شود. اجرای موسیقی سنتی، شاهنامه‌خوانی و نقالی، پخش کلیپ و اجرای مسابقه با اهدای جایزه از بخش‌های اصلی این برنامه است. مجتمع نور در خیابان آیت‌الله کاشانی، بین تقاطع ستاری و شاهین، جنب شهر کتاب قرار دارد.
  اگر می‌خواهید که سفره هفت‌سین امسال را با ظروف سنتی و صنایع‌دستی ایرانی تزئین کنید، از روز شنبه می‌توانید سری به نگارخانه فرهنگسرای گلستان بزنید. در نمایشگاه «هدایای نوروزی» این فرهنگسرا آثاری شامل ظروف تزئین‌شده با نقاشی روی شیشه و تنگ ماهی، انواع ظروف سفره هفت‌سین، صنایع‌دستی و قاب‌های نقاشی تا 29اسفند‌ماه برپاست. فرهنگسرای گلستان در ضلع شمالی بوستان فدک محله نارمک قرار دارد.
  12ایستگاه متروی تجریش، شهید بهشتی، قیطریه، امام حسین(ع)، امام خمینی (ره)، دروازه شمیران، ارم سبز، میدان شهدا، دروازه دولت، میدان جهاد، میدان آزادی و تئاترشهر دیروز و امروز میزبان گروه‌های موسیقی از استان‌های گلستان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و شمالی، کردستان، چهار محال و بختیاری، آذربایجان، بوشهر، همدان، تهران و هرمزگان هستند. بدین‌ترتیب در آستانه فرارسیدن فصل بهار و عید نوروز هنرمندان با طنین نواهای سنتی سعی می‌کنند تا اوقاتی شاد را برای مسافران رقم بزنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید