• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
یکشنبه 17 آذر 1398
کد مطلب : 89768
+
-

بدرود برای همیشه


همانطور که انتظار می‌رفت توقف برابر شاهین بوشهر کار خودش را کرد و مصطفی دنیزلی از تراکتورسازی اخراج شد. این مربی ترک‌تبار ابتدای فصل با تبلیغات فراوان به تبریز آمد، اما نتوانست نتایج خوبی به‌دست بیاورد و خیلی زودتر از آنچه انتظار می‌رفت به کشورش برگشت. حضور نافرجام در تراکتور، چهارمین دوره همکاری دنیزلی با فوتبال ایران بود؛ همکاری‌هایی که هر بار از نظر کیفی و کمی آب رفتند. به‌نظر می‌رسد این بار خداحافظی با افندی دوست‌داشتنی، برای همیشه خواهد بود.
  هفته دوم وقتی تراکتورسازی در زمین خودی با یک گل پرسپولیس را شکست داد، خبرنگار تبریزی از گابریل کالدرون پرسید: «آیا شما برف تهران را خواهید دید؟» سؤالی که سرمربی آرژانتینی را برآشفت و باعث شد فضای کنفرانس به تنش کشیده شود. با این حال کالدرون در تهران ماند و برف پایتخت را دید تا مصطفی دنیزلی زودتر از او کشورمان را ترک کند. البته برخلاف برخی تیترها، دنیزلی برف تبریز را دید و رفت، چون امسال در این شهر هم شاهد ریزش برف بوده‌ایم.
   مصطفی دنیزلی مربی بسیار خوبی است و قبلا هم تصویر درخشانی از او در فوتبال ایران به جا مانده بود، اما آنچه تراکتوری‌ها موقع انتخاب دنیزلی به آن توجه نکردند، سن‌و‌سال و کم‌حوصلگی روزافزون افندی بود. واقعیت آن است که دنیزلی نه در پاس و نه در دوره دوم حضورش روی نیمکت پرسپولیس آنقدر تحمل نداشت که فصل را با تیمش به پایان برساند. او در لیگ پنجم سر آخرین بازی پاس با ذوب‌آهن به اصفهان نرفت و در لیگ یازدهم هم پیش از آخرین بازی پرسپولیس با فولاد به کشورش برگشت. واضح بود که دنیزلی برای یک لیگ فشرده، رقابتی و طولانی‌مدت انتخاب خوبی نیست و حالا تراکتورسازان ضربه‌اش را می‌خورند.
   از ابتدای فصل گذشته که زنوزی تراکتورسازی را خرید، تنها 43هفته لیگی پشت سر گذاشته شده، اما در همین مدت تراکتور 4 سرمربی داشته که 3‌ تای آنها خارجی و گران‌قیمت بوده‌اند. جان توشاک، لیکنز و مصطفی دنیزلی این 3 مربی خارجی بودند و البته در این بین یک مقطع هم کار به محمد تقوی سپرده شد. حالا زنوزی باید پنجمین سرمربی تراکتور را انتخاب و معرفی کند؛ آیا کسی تضمین می‌کند که این یکی انتخاب خوبی باشد؟ الان خیلی‌ها نگران‌اند که اگر نتایج ضعیف تراکتور همینطور تداوم بیابد و رؤیای قهرمانی محقق نشود، زنوزی هم از سر دلسردی تیم را ول کند و برود؛ آنچه برای تراکتور یک خطر بالقوه بزرگ محسوب می‌شود. بنابراین بهتر است این بار جناب مالک انتخابش را بهتر و دقیق‌تر انجام بدهد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید