• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 17 اسفند 1396
کد مطلب : 8976
+
-

رعایت شئونات در برنامه‌های هنری شهرداری

  انتقاداتی به اجرای برنامه وارد است و بهتر بود این قسمت از برنامه حذف شود؛ اما دلیلی برای ترک مراسم وجود نداشت.
  کسانی که برای این مراسم برنامه‌ریزی کرده بودند، اعلام کردند سن همه دختر بچه‌هایی که آنجا برنامه‌ای را اجرا کرده و گل افشانی کردند، زیر 8 سال بوده است؛ بنا بر این اشکال شرعی وجود نداشته، البته قبول دارم که بهتر بود آن قسمت از برنامه اجرا نمی‌شد.
  من هنرمندانی را که برنامه اجرا کردند تشویق کردم، و این در حالی بود که بچه‌ها زیر 9سال سن داشتند.
  در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا بهتر نبود سالن را ترک می‌کردید؟ چه دلیلی دارد؟ برنامه برای بزرگداشت روز زن و حضرت فاطمه زهرا(س) بوده و 2هزار نفر از کارمندان شهرداری تهران در آنجا حضور داشتند و من نیز به احترام آنها در آن برنامه شرکت کرده بودم.
  برنامه‌ریزی طوری بود که من بعد از مراسم هنری به سالن برسم اما چون برنامه آنها با تأخیر شروع شده و به‌جای ساعت9، ساعت10:15 برنامه را شروع کرده بودند، من برای برنامه هنری هم در سالن بودم.
  به‌نظر من در عین حال که انتقاداتی به اجرای برنامه وارد است و بهتر بود این قسمت از برنامه حذف شود اما دلیلی برای ترک مراسم وجود نداشت.
  ما قبلا هم گفته‌ایم و از این به بعد هم می‌گوییم که باید مناسبت‌های عید و شادی را پاس بداریم و برنامه‌های شاد و با نشاط اجرا کنیم اما در عین حال، پایبندی به ارزش‌ها و شئون اخلاقی و فرهنگی جزو ضروریات دینی و فکری ماست.
  بعد از اجرای برنامه، با توجه به اینکه عده‌ای ایرادات و انتقاداتی را مطرح کردند، من نیز مجددا تأکید کردم که در هر برنامه فرهنگی و هنری و هر جشن ملی و مذهبی که از سوی شهرداری اجرا می‌شود، باید شئونات و ارزش‌های اسلامی به‌طور کامل رعایت شود و در این مورد خاص هم علاوه بر تذکر داده شده، درخواست کردم گزارش مکتوبی نیز ارائه شود که آن گزارش را در اختیار مردم قرار می‌دهیم.
  انتقاداتی که وارد شده شاید در حدی درست باشد و بهتر بود این بخش از برنامه که دختربچه‌ها حضور داشتند، اصلا برگزار نمی‌شد.
شهردار تهران برای حفظ شئونات اسلامی در برنامه‌های شهرداری دستور ویژه‌ای ابلاغ کرد.
محمدعلی نجفی با انتقاد از برگزارکنندگان مراسم جشن بانوان شاغل در شهرداری تهران که به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) برگزار شد، بر ضرورت حفظ شئونات اسلامی در تمامی رویدادهای فرهنگی تأکید کرد.
محمدعلی نجفی طی ابلاغیه‌ای خطاب به معاون امور اجتماعی و فرهنگی و رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به برنامه هنری اجرا شده در مراسم روز بزرگداشت مقام زن در برج میلاد، تأکیدکرد: توجه به ارزش‌ها و رعایت شئونات در اجرای برنامه‌ها ضروری است.
شهردار تهران در این ابلاغیه تصریح کرده‌است: ما معتقد نیستیم که اسلام دین عزاست، اسلام دین شادی، نشاط و زندگی است اما باید شئونات و چارچوب‌ها در شادی هم رعایت شود و این خود یک هنر است و همه همکارانم موظف هستند در اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری نسبت به این مهم دقت لازم را داشته باشند.

گُل افشانی دختربچه زیر ۹‌سال نه گناه است نه جرم

 روز گذشته، فاطمه راکعی سرپرست اداره کل امور بانوان شهرداری تهران به فیلم منتشر‌شده از مراسم شهرداری برای روز زن واکنش نشان داد.  او به شهرنوشت گفت: بداخلاقان بهانه‌جو هر روز با ترفندی به‌دنبال ایجاد حاشیه برای شهرداری تهران هستند که تازه‌ترین آن، انتشار فیلم گل‌افشانی چند دختر زیر ۹سال است. در دقایقی از جشنی که به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) برای بانوان شاغل در شهرداری تهران گرفته شد و شهردار محترم تهران نیز در آن حضور داشتند، چند دختر زیر ۹ سال با لباس محلی برای گل‌افشانی روی سن آمدند و با حرکات هنری اقدام به گل‌افشانی کردند. درحالی‌که در کشور ده‌ها گروه هنری در جشنواره‌ها و مراسم‌های مختلف و براساس آداب و رسوم اقوام ایرانی، حرکات هنری در برنامه‌های رسمی انجام می‌دهند و بارها چنین برنامه‌هایی از رسانه ملی نیز پخش شده، بداخلاقان بهانه‌جو به جوسازی کاذب در این خصوص پرداختند. این حرکات نه رقص است و نه توسط دختران بالغ انجام شده و گل افشانی و انجام حرکات هنری چند دختربچه نه جرم است و نه گناه. البته شاید بهتر بود این دختربچه‌ها تنها گُل افشانی کنند و در این صورت، کسانی که مترصد هر فرصتی برای تخریب هستند، این امکان را پیدا نمی‌کردند. به‌خاطر این مسئله از طرف برگزارکنندگان برنامه که آنها نیز چنین چیزی را پیش‌بینی نمی‌کردند، از شهردار محترم تهران عذرخواهی می‌کنم.

این خبر را به اشتراک بگذارید