• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 17 آذر 1398
کد مطلب : 89685
+
-

فعال‌ترین نمایندگان در شبکه‌های اجتماعی را بشناسید

اینفلوئنسرهای پارلمان

علی مطهری و محمود صادقی دو نماینده مجلس، میان همکاران خود در فضای مجازی بی‌رقیب‌اند

شبنم سید مجیدی_روزنامه نگار

این روزها مسئولان زیادی در فضای مجازی فعالیت دارند که نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز از این امر مستثنی نیستند. از سایت‌های فیلتر شده مثل توئیتر و تلگرام گرفته تا اینستاگرام؛ در همگی آنها نمایندگان شهرها با مردمشان در ارتباطند. البته به‌دلیل دسترسی راحت‌تر به اینستاگرام و حضور پررنگ‌تر مردم در این فضا، طبیعتاً نمایندگان بیشتری نیز در این شبکه اجتماعی حضور دارند و بعضی از آنها بسیار فعالانه عمل می‌کنند. صفحات مجازی بسیاری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در 2شبکه اجتماعی اینستاگرام و توئیتر بررسی و فعال‌ترین‌ها  شناسایی شدند. البته بعضی دیگر به‌دلیل شناخت ناچیز از این فضا هنوز نتوانسته‌اند آنطور که باید با مخاطب ارتباط مؤثر برقرار کنند و البته از فهرست فعال‌ترین‌ها حذف شدند.
علی مطهری، محمود صادقی، مصطفی کواکبیان، مسعود پزشکیان، علی لاریجانی و غلامرضا تاج‌گردون؛ اینها اسامی افرادی است که فعال‌ترین نماینده‌های مجلس شورای اسلامی در فضای مجازی به شمار می‌آیند. علی مطهری و محمود صادقی، 2عضوی هستند که شاید بتوان گفت میان همکاران خود بی‌رقیب‌اند. علی مطهری، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، رتبه اول لیست مشهورترین‌ها، 640هزار نفر دنبال‌کننده در اینستاگرام و توئیتر دارد و سرجمع بیش از 800پست و توئیت منتشر کرده است. از آن طرف محمود صادقی، دیگر نماینده تهران را داریم که روی هم رفته در توئیتر و اینستاگرام 456هزار نفر دنبال‌کننده دارد و 4500پست و توئیت منتشر کرده است. مصطفی کواکبیان، یکی دیگر از نمایندگان تهران در رتبه سوم ایستاده است. او در اینستاگرام و توئیتر 228هزار دنبال‌کننده دارد و حدود 1400پست و توئیت به نام خود ثبت کرده است.
مسعود پزشکیان، نایب‌رئیس مجلس و نماینده تبریز، در توئیتر فعال نیست اما در اینستاگرام 187هزار دنبال‌کننده دارد و در رتبه چهارم لیست برترین‌های مجلس در فضای مجازی قرار‌می‌گیرد. علی لاریجانی فقط در اینستاگرام حضور فعال دارد و با 156هزار دنبال‌کننده و 1107پست در رتبه پنجم است و یکی از فعال‌ترین افراد مجلس در فضای مجازی به شمار می‌آید. غلامرضا تاج‌گردون، رئیس کمیسیون برنامه‌و‌بودجه و نماینده مردم گچساران 108هزار دنبال‌کننده اینستاگرامی دارد و البته آن‌قدر فعال است که تعداد پست‌های او به بالای 2200مورد می‌رسد.
در میان زن‌های مجلس هم رتبه اول می‌رسد به سیده حمیده زرآبادی، نماینده جوان قزوین در مجلس که 28هزار دنبال‌کننده در اینستاگرام و توئیتر خود دارد و البته زرآبادی بیش از هزار پست ثبت کرده است. بعد از او طیبه سیاوشی، ناهید تاج‌الدین و فریده اولاد‌قباد قرار دارند.
البته رکورد تعداد پست می‌رسد به غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی، نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی که در اینستاگرام خود با 22هزار دنبال‌کننده بیش از 7700پست منتشر کرده است. ایمن‌آبادی البته در توئیتر کمتر فعال است و با 10هزار دنبال‌کننده، 145توئیت منتشر کرده است.



این خبر را به اشتراک بگذارید