• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
شنبه 16 آذر 1398
کد مطلب : 89601
+
-

امروز؛ آخرین روز ثبت‌نام انتخابات مجلس است

فهرست‌های انتخاباتی شکل می‌گیرند

فهرست‌های انتخاباتی شکل می‌گیرند

امروز آخرین روز ثبت‌نام‌های انتخابات مجلس است؛ جمع زیادی از نمایندگان فعلی مجلس و بیشتر از آنها نمایندگان ادوار مجلس در سراسر کشور به حوزه‌های ثبت‌نام رفته و برای حضور در مجلس و رقابت‌هایی که قرار است تا دوم اسفند امسال ادامه یابد اعلام آمادگی کرده‌اند؛ به این ترتیب تا اینجای کار شالوده اولیه فهرست‌های انتخاباتی مشخص شده است؛ اصولگرایان که هر کدام به نوعی زخم خورده سیاست‌های وحدت در انتخابات هستند، هرکدام پرچم جداگانه‌ای برداشته‌اند؛ قالیبافی‌ها با پرچم نواصولگرایی، احمدی‌نژادی‌ها بدون پرچم اما پرسروصدا، پایداری‌ها همینطور و در این میان اصولگرایان سنتی زیر تشکل جبهه پیروان خط امام و رهبری منتظر یک سازوکار جدید برای وحدت هستند؛ اصلاح‌طلبانی مثل علی شکوری‌راد، دبیرکل حزب اتحاد ملت در کنار جمعی از نمایندگان فراکسیون امید هم عرصه را خالی نکرده و وارد کارزار انتخاباتی شده‌اند. در بین چهره‌های اصلاح‌طلب شاید عدم‌ حضور محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس یک شوک انتخاباتی باشد، دیروز محمدعلی وکیلی یکی از اعضای فراکسیون امید که برای ثبت‌نام در انتخابات به وزارت کشور رفت در جمع خبرنگاران گفت که شنیده است عارف برای انتخابات ثبت‌نام نمی‌کند.

 او در قامت رئیس فراکسیون امید مجلس که در 4سال گذشته 2بار برای گرفتن کرسی ریاست از علی لاریجانی وارد گود شده بود، بعد از علی لاریجانی دومین چهره اثر‌گذار مجلس دهم است که عطای مجلس را به لقای آن می‌بخشد؛ محمدرضا عارف اما در جمع قشر دانشجویان با بیان اینکه در 40سال گذشته همیشه به تکلیفی که بر عهده‌ام بوده عمل کرده‌ام و در آینده هم همین‌گونه عمل خواهم کرد از جوانان باانگیزه و نخبگان خواست در انتخابات مجلس یازدهم برای پیگیری مطالبات بحق مردم و جلوگیری از به حاشیه رفتن نهاد قانونگذاری کشور ثبت‌نام کنند. به گزارش ایسنا، عارف با بیان اینکه همه ما به‌خصوص اصلاح‌طلبان به مردم مدیون هستیم، تأکید کرد: باور ما این است که با تخریب رقیب قدمان بلند نمی‌شود و هیچ‌گاه درصدد تخریب رقیب نبوده‌ایم هرچند برخی رقبا تلاش کرده و می‌کنند با تخریب اصلاح‌طلبان، خودشان را سرآمد جلوه دهند که البته موفق نشده‌اند. از سوی دیگر علی شکوری‌راد دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی هم هنگام ثبت‌نام به‌عنوان نامزد انتخابات مجلس یازدهم در جمع خبرنگاران از نظارت استصوابی شورای نگهبان انتقاد کرده و گفته است وضعیتی که امروز مملکت گرفتار آن شده است نتیجه اعمال نظارت استصوابی است.
 امروز آخرین روز ثبت‌نام‌های انتخابات مجلس است، تا پایان روز گذشته؛ تعداد ثبت‌نام‌کنندگان از 9هزار نفر گذشت و به مرز 10هزار نزدیک شد. امروز تا ساعت 18 مشخص خواهد شد که آیا رکورد ثبت‌نام‌های مجلس دهم که 12هزار نفر بود خواهد شکست یا خیر.

این خبر را به اشتراک بگذارید