• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 14 آذر 1398
کد مطلب : 89547
+
-

هلاکت شروری که قاتل 11پلیس بود

هلاکت شروری که قاتل 11پلیس بود

مرد شروری که از سال‌ها قبل به اتهام قتل 13نفر شامل 11نفر از مأموران پلیس و قتل 2نفر دیگر تحت تعقیب پلیس قرار گرفته بود در درگیری با مأموران از پای درآمد.
به‌گزارش همشهری، این شرور مسلح که ولی‌داد شه‌بخش نام داشت از سال‌ها قبل شرارت هایش را در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی آغاز کرد. او در کار قاچاق مواد‌مخدر بود و از اشرار بنام منطقه محسوب می‌شد. او سال88 در جریان درگیری مسلحانه با ماموران، سرکرده باندی بود که 11نفر از مأموران را به شهادت رساندند. او و همدستانش از آن زمان تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند. آنها اشرار مسلح منطقه بودند که هیچ ردی برای دستگیری‌شان وجود نداشت. اعضای این باند به‌صورت مسلحانه کاروان‌های قاچاق مواد‌مخدر را از مناطق سخت گذر عبور می‌دادند، بدون اینکه دست مأموران به آنها برسد.
تا مدت‌ها هیچ ردی از ولی‌‌داد و همدستانش نبود تا اینکه چند‌ماه قبل جنایتی در استان سیستان و بلوچستان اتفاق افتاد که در جریان آن پدر و پسری به قتل رسیدند. سرنخ‌های به‌دست آمده حاکی از آن بود که ولی‌داد و همدستانش در این جنایت دست دارند. آنان بدون اینکه ردی از خود به جا بگذارند گریخته بودند.
تلاش‌های همه جانبه برای به دام انداختن این شرور ادامه داشت تا اینکه مأموران قرارگاه تاکتیکی ابوذر در شرق کشور به اطلاعاتی درباره او دست یافتند. شواهد به‌دست آمده نشان می‌داد که او در منطقه فهرج در استان کرمان رفت‌وآمد دارد. تحقیقات در این خصوص حدود 8‌ماه ادامه داشت تا اینکه مأموران به شواهد دقیقی رسیدند که نشان می‌داد این شرور تحت تعقیب و اعضای باندش قرار است یک محموله مواد‌مخدر را از منطقه عبور دهند. در این شرایط بود که مأموران 17ساعت تمام به کمین نشستند تا اینکه کاروان حمل مواد که موتورسوار بودند وارد کمینگاه شدند. مأموران که برای هر حادثه‌ای آماده بودند وقتی اشرار در تیررس‌شان قرار گرفتند شروع به تیراندازی کردند و یک درگیری تمام عیار بین مأموران و اشرار در‌گرفت. در این درگیری که چند ساعت به طول انجامید مأموران ولی‌داد و یکی از همدستانش را از پا در آوردند و توانستند 154کیلو تریاک از آنان کشف کنند.
سردار عبدالرضا ناظری، فرمانده انتظامی استان کرمان در این‌باره گفت: ولی داد شه بخش سال۸۸ در کویر طبس در درگیری با نیروهای انتظامی خراسان جنوبی که برای دستگیری قاچاقچیان در حال انجام ماموریت بودند تعدادی از آنان را به بی‌رحمانه‌ترین شکل به شهادت رسانده بود.
وی ادامه داد: او در حمل و توزیع مسلحانه مواد‌مخدر و انجام چندین فقره درگیری مسلحانه دیگر در کویر استان کرمان نیز دست داشت که سرانجام وی در درگیری با مأموران به هلاکت رسید که این موضوع از سوی اداره کل اطلاعات استان کرمان نیز تأیید شده است. به گفته سردار ناظری، هلاکت این شرور، موجی از رضایت را در مردم منطقه به همراه داشته که امیدواریم مرهمی بر دل مادران و فرزندان شهیدی که برای حفاظت از این مرز و بوم جان خود را نثار کردند باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :