• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 14 آذر 1398
کد مطلب : 89545
+
-

توافق بر سر ارتقای تجارت بین ایران و بلاروس

سخنگوی گمرک گفت: در حاشیه هشتادودومین اجلاس کمیسیون سیاستگذاری سازمان جهانی گمرک، سند موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری بلاروس در زمینه نظام ارتقای تجارت متقابل امضا شد. 
به گزارش ایبنا، روح‌الله لطیفی افزود: این موافقتنامه با حضور سفیران ایران و بلاروس در کره‌جنوبی به امضای مهدی میر اشرفی، رئیس‌کل گمرک ایران و یوری سنکو، رئیس کمیته درآمدی (گمرک و مالیات) بلاروس رسید. 
او با اشاره به این موافقتنامه توضیح داد: این موافقتنامه در اجرای تشکیل منطقه آزاد تجاری موقت ایران و کشورهای اوراسیا به امضا رسیده تا به تلاش برای بهبود سطح همکاری بین 2طرف و حفاظت از منافع اقتصادی و اجتماعی طرفین منجر شود.
در این موافقتنامه بر شناسایی نیازها برای افزایش بهره‌وری، کنترل گمرکی کالا و وسایل نقلیه در حال تردد بین 2کشور تأکید شد. لطیفی گفت: در این موافقتنامه تلاش شده به کاهش شرایط انجام عملیات و ساده‌سازی‌ و شفافیت فرایند کنترل گمرکی کالا و وسایل نقلیه در حال تردد بین طرفین به‌منظور تضمین توسعه سیستم ارتقاء تجارت متقابل و امنیت آن گام برداشته شود. سخنگوی گمرک در پایان یادآور شد: قانون موافقتنامه تشکیل منطقه آزاد تجاری بین ایران و کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا از پنجم آبان‌ماه اجرایی شده است. هشتاد ودومین کمیسیون خط سیاستگذاری سازمان جهانی گمرک با حضور رئیس، دبیرکل سازمان جهانی و اعضای کمیسیون خط‌مشی از روز سه‌شنبه ۱۲آذر‌ماه در شهر سئول کره‌جنوبی درحال برگزاری است و مهدی میراشرفی، رئیس‌کل گمرک ایران در اجلاس مذکور حضور دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید