• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
پنج شنبه 14 آذر 1398
کد مطلب : 89541
+
-

خبرها/شهر

آلودگی هوا مصداق بارز نبود بهره‌وری است

«آلودگی هوا نمونه عینی و مصداق بارز نبود بهره‌وری در سیستم مدیریتی کشور است.» این مطلب را دیروز مدیرعامل شرکت خدمات اداری شهر اعلام کرد و گفت: «بهره‌وری باید رابطه تنگاتنگ با برنامه و بودجه داشته باشد و بر این اساس سازمان ملی بهره‌وری باید زیرمجموعه سازمان برنامه و بودجه باشد. اما زیرمجموعه سازمان استخدامی کشور است.» 
 به گزارش همشهری، سیدمصطفی قاضی‌زاده هاشمی در یک نشست خبری که به‌منظور دستاوردهای نخستین همایش ملی بهره‌وری ترتیب داده شده بود، گفت: «در راستای سنجش و به‌دست آوردن شاخص‌های اندازه‌گیری مدیریت شهر‌ها در حوزه بهره‌وری نیاز به یک هم‌اندیشی و هم‌افزایی بود؛ بنابراین برگزاری همایش ملی بهره‌وری در مدیریت شهری نقطه تلاقی بهره‌وری و مدیریت شهری بود. در این راستا با همکاری سازمان ملی بهره‌وری، شورای‌عالی استان‌ها که متولی شوراهای سراسر کشور است، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها که متولی امر شهرداری‌هاست، مجمع شهرداری‌های کلانشهر‌ها نسبت به برگزاری این همایش و پیوند مدیریت شهری و بهره‌وری اقدام کردیم.» به گفته او این همایش 3پنل تخصصی داشت که در پنل مدیریت منابع انسانی استادانی همچون استاد ابوالعلایی، خانم جزنی و استاد امیری از دانشگاه تهران شرکت داشتند که در محور‌هایی همچون منابع انسانی هوشمند، منابع انسانی سبز، مدیریت شیشه‌ای مباحثی مطرح شد. او همچنین عنوان کرد که در پنل کلانشهرها نیز لایحه درآمد پایدار و لایحه مدیریت یکپارچه به بحث گذاشته شد که در این زمینه توجه نمایندگان مجلس و مسئولان دولت ضروری است. قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه پنل بهره‌و‌ری در اقتصاد شهری نیز سومین پنل تخصصی این همایش بود، افزود: «در این همایش بیش از ۱۰۰مقاله دریافت کردیم و در کمیته داوری پس از بررسی از شهر‌هایی که بیشترین آثار را داشتند از تهران، اصفهان و شیراز تقدیر شد.» به‌گفته او اگر شرایط مساعد باشد و سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها همکاری کنند، همایش بعدی به‌صورت بین‌المللی برگزار می‌شود. 


عدم‌تخصیص کد برخی جریمه‌ها باعث افزایش آلودگی هوا شده است

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک معتقد است: عدم‌تخصیص کد برخی تخلفات از سوی پلیس راهور به دوربین‌های نصب شده در شهر، باعث افزایش تخلفات و آلودگی هوای تهران شده است.
به گزارش همشهری، احسان جاهد، با اشاره به سخنان رئیس پلیس راهور تهران درخصوص دوربین‌‌های ثبت تردد و همچنین تأکید بر اهمیت مدیریت ترافیک در شهرهای بزرگ گفت: درحالی‌که شهرداری‌ها تجهیزات هوشمند ترافیک را با منابع خودشان در شهرها توسعه می‌دهند و بهره‌گیری کامل از این تجهیزات علاوه بر تأثیر در مدیریت ترافیک شهر، تأثیر به‌سزایی هم در نحوه انجام وظایف پلیس راهور دارد، نتیجه‌گیری و حداکثر بهره‌برداری از این تجهیزات درصورتی محقق می‌شود که تمام قابلیت‌های آنها فعال باشد که هم‌اکنون با بهانه‌گیری پلیس راهور به تعویق افتاده است. جاهد با تأکید بر لزوم بازدارندگی سامانه‌های هوشمند ثبت تخلف و تردد افزود: وقتی سیستم‌های نصب‌شده در شهر به واسطه عدم‌تخصیص کد به‌صورت کامل مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، باعث بروز مشکلاتی مانند عدم‌کنترل متخلفان سرعت غیرمجاز، عبور از چراغ قرمز و نداشتن معاینه فنی خواهد بود. هم‌اکنون تعداد 225سامانه ثبت تردد و تخلف که امکان شناسایی خودروهای فاقد معاینه فنی را هم دارا هستند در شهر تهران نصب شده که عدم‌تخصیص کد پلیس به آنها موجب عدم‌ثبت خودروهای فاقد معاینه فنی و فرار متخلفان می‌شود که این خود به آلایندگی بیشتر شهر منجر شده است. 


قطار ساماندهی خطوط ریلی تهران - تبریز در چند قدمی ایستگاه اجرا

قطار اجرای طرح ساماندهی فضای رو سطحی خطوط ریلی تهران - تبریز در 2منطقه 17 و 18پایتخت روزبه‌روز به ایستگاه پایانی نزدیک‌تر می‌شود. البته شهروندان اهالی ساکن اطراف خطوط ریلی از اینکه طرح مورد نظر، هنوز به مرحله اجرا نرسیده و تأخیر طولانی در ساماندهی باعث مشکلات زیادی بر آنها شده، گلایه‌مند هستند. به همین منظور کمیته راهبری فضای فوقانی تونل راه‌آهن تهران - تبریز دیروز تشکیل شد تا موضوعات پیرامون آن بررسی شود.
به‌گزارش همشهری، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران به‌عنوان نفر اصلی که با پروژه مذکور در ارتباط است، در رابطه با آخرین اقدامات صورت گرفته، گفت: «پس از اتمام داوری مسابقه طراحی فضای فوقانی تونل راه‌آهن تهران - تبریز، قراردادی با تیم برگزیده منعقد شد. تهیه طرح جامع و تصویب آن در کمیسیون ماده5، شناسایی نقاط مستعد برای پروژه‌های سرمایه‌گذاری و ارائه شناسنامه‌های سرمایه‌گذاری به‌منظور مشارکت با بخش خصوصی است. کاوه حاجی علی‌اکبری همچنین تهیه فهرستی از اقدامات عاجل و ارائه آن به سازمان عمرانی مناطق برای اجرا در نیمه دوم سال‌جاری را ازجمله مهم‌ترین انتظارات مورد مطالبه در این قرارداد با مشاور برگزیده طرح عنوان کرد.
محمد سالاری، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران نیز در جلسه کمیته راهبری اظهار داشت: «طرح بازآفرینی فضای فوقانی تونل راه‌آهن تهران - تبریز یکی از اولویت‌های مورد تأکید است که هیچ کمیسیونی در شورای اسلامی شهر تهران روی ضرورت اجرای آن بحثی ندارد. در سیاست‌های بودجه آورده‌ایم که شهرداری تهران می‌بایست بودجه‌اش را معطوف به اولویت‌ها کند و اگر این تصمیم در شورای پنجم گرفته شود می‌توانیم به نقطه عطفی در شیوه بودجه‌ریزی و تنظیم بودجه دست پیدا کنیم تا اینکه هزاران کد پروژه تعریف شود، غافل از اینکه منابع درآمدی برای اجرای آنها کفایت نکند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید