• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 14 آذر 1398
کد مطلب : 89539
+
-

بازگشایی مسیر غرب به شرق گیشا

پروژه کوی نصر به قدری پیشرفت داشته که قرار است بخشی از مسیر این محدوده در ساعات اوج ترافیک باز شود

بازگشایی مسیر غرب به شرق گیشا

محمود مولایی _ خبر‌نگار

پروژه گیشا، بزرگ‌ترین پروژه عمرانی حال حاضر شهر تهران با نزدیک شدن به پایان سال به سرعت پیش می‌رود. چنان‌که زمان بهره‌برداری از زیرگذر گیشا با 3لاین برای تردد خودروها پایان سال98 اعلام شده و قرار بود مسیرهای این محدوده تا پایان عملیات مسدود باشد، حالا معاون فنی و عمرانی از بازگشایی بخشی از پروژه گیشا خبر می‌دهد. صفا صبوری‌دیلمی در خصوص تسهیل در تردد شهروندان در محدوده گیشا می‌گوید: «با توجه به اینکه توانستیم قسمت‌هایی از پروژه گیشا را زودتر از موعد مقرر آماده کنیم، این امکان وجود دارد که به‌طور موقت در ساعات اوج ترافیک قسمتی از مسیر غرب به شرق بازگشایی شود.» 

در ابتدای سال، زمانی که بحث برچیدن پل گیشا برای سرعت بخشیدن به پروژه زیرگذر مطرح شد، کنترل ترافیک در این محدوده از نگرانی‌های اصلی شهرداری و پلیس راهور بود. مدیریت ترافیک در محله گیشا که در مسیر بزرگراه‌هایی چون چمران قرار دارد، در مقطعی عملیات برچیدن پل را به تعویق انداخت، زیرا با جمع‌آوری پل، مسیر تردد ماشین‌ها از شرق به غرب و از غرب به شرق وارد بزرگراه چمران می‌شد تا احتمال افزایش ترافیک را بالا ببرد.
با همه اینها، همکاری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران با پلیس راهور در نهایت به پیشرفت هرچه سریع‌تر پروژه گیشا منجر شد. اکنون پیش از به پایان رسیدن عملیات احداث زیرگذر کوی نصر معاون شهردار تأکید می‌کند: «جهت کاهش ترافیک و احترام به شهروندانی که وقت زیادی را در ساعات اوج ترافیک برای گذر از غرب به شرق از دست می‌دهند، طبق هماهنگی‌ها در چند ساعت از روز این قسمت بازگشایی می‌شود که هماهنگی‌های لازم با پلیس راهور تهران در این زمینه انجام شده است.» صبوری‌دیلمی ادامه می‌دهد: «باتوجه به اینکه در نزدیکی پروژه گیشا کارگاه‌های ساختمانی قرار دارد، اگر بتوانیم ساعت کار کارگران را به‌درستی تنظیم کنیم، مقدمات دیگر برای اجرای این طرح آماده است.» 
بنابراین، 2هفته دیگر با بازگشایی بخشی از پروژه گیشا بار ترافیکی هم در این محدوده کاهش پیدا خواهد کرد. معاون فنی و عمرانی می‌گوید: «طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته تا پیش از پایان آذرماه در صورت انجام هماهنگی لازم با راهور و به‌منظور آسایش و رفاه شهروندان 2لاین مسیر تردد در پروژه گیشا در مسیر غرب به شرق بازگشایی خواهد شد.»‌  

پل 3200تنی برای زندگی

پل 45ساله فلزی که به پل بلژیکی شهرت داشت، حالا در کارگاهی برای عملیات ترمیم و مناسب‌سازی آن با کاربری «پیاده‌راه» قرار دارد. پل 3200تنی زمانی برچیده شد که زیرگذر کوی نصر 50درصد به پیشرفت رسیده بود. اکنون اما عملیات احداث زیرگذر با 3لاین عبوری بیشتر از 75درصد پیشرفت داشته است. درحالی‌که پروژه زیرگذر کوی نصر به سرعت در حال پیشرفت است، پل گیشا نیز برای قرار گرفتن روی زیر گذر آماده می‌شود. طبق گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، بعد از بهره‌برداری از زیر گذر، پل سبز زندگی نیز نصب خواهد شد. بنابراین، پل سبز زندگی برای تردد عابران پیاده در ابتدای سال آینده آماده خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید